Leuk van die oude CIWL ‘Etoile du Nord’ , alleen jammer dat men bagagerijtuigen meelevert die nooit in de EdN in Nederland zijn geweest…. . Dus weer een gemiste kans zou ik zeggen.Rob
Fred: Ik weet wel dat de EdN regelmatig houten bagagerijtuigen stelde (met één of twee a-symmetrische koepels), die zesdeurs heb ik nog nergens op foto’s van een EdN gezien.Ik zou me op zich kunnen voorstellen dat in er in de jaren dertig nog wel eens met een samenstelling ‘gesjoemeld’ werd.
Etoile du Nord set Etoile du Nord set tp V
Rob,Hierbij een foto die jij dan wellicht nog nooit gezien had. In 1932 vanuit Amsterdam EdN met stalen bagage rijtuig:Deze bagage rijtuigen reden toen standaard in de EdN (heeft niks met sjoemelen te maken).GroetFred
Om in een set een type Cote d'Azur met een type Etoile du Nord te combineren en dat dan Etoile du Nord te noemen, ligt toch niet zo voor de hand, wel? Dan had de CdA eigenlijk een Flèche d'Or moeten zijn. De types FdO en EdN reden samen in de Etoile nu Nord-dienst,
ik zie dat er een mooie belgische wr restauratie in staat. kan die ook in combinatie met de corail om er een amsterdam-parijs tp4 treintje van te maken of is dat weer een andere?
Heel interessant in het Rivarossi -deel van de catalogus is de stoomloc FS type 940, een 1D1 machine die qua onderstel (en de rest eigenlijk ook) sprekend op de NS 6200 lijkt. Zou de moeite kunnen lonen om met een maatschets eens te vergelijken of daar een met een nieuwe kap à la MK een goede NS 6200 van te maken zou kunnen zijn...