Hij staat op de voorkant van nieuwe railmagazine en daar achter hangt volgens mij een containertein.. Lees hier en daar al wat kun je er mee, zou gewoon rustig afwachten word gewoon verhuurd aan andere bedrijven..
Die blokjesloc was ook kortstondig een hype, maar was ook tamelijk snel weer verdwenen.
Dan snap ik de gedachten niet van het "kindvriendelijk" maken van die locomotief, inspireren om later machinist te worden .Want de kans dat de jeugd die locomotief in het "wild" zien is dan gering.Dat is met een vakantietrein wel anders...Voor ons modelspoorders natuurlijk geen probleem, maar het verhaal erachter is een beetje een wassen neus...
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de mensen juist opkijken als deze loc voorbij rijdt, ook al zal die volgens de experts hier bijna niet rijden. Mensen kijken op door de vrolijke bestickering en laten we dat nou heel hard nodig hebben in deze tijd. Het spoor moet er weer uitknallen in plaats van dat het altijd negatief is.
Ofwel, mijn glazen bol doet het af en toe nog prima, echter krijgt ie de laatste tijd wat verkeerde info toebedeeld.Toch blijf ik dan maar trouw de bron erbij zetten, kan je die op zijn kloten geven als het niet klopt