Dank voor het aanbod Momfer. Ik ben idd wat gefrustreerd, gaat wel weer over. Eerst de foto's.
Ik heb de Ex=installer Automated Installer gebruikt, de optie Deek-Robot motorshield stond er niet bij als keuze en koos voor 'standard motorshield' en de tweede keer voor Arduino motorshield.
Op de motorshield, naast/achter het groene aansluitblok, brandden wel alle 4 de leds, maar de multimeter gaf op de sporen 0 volt. Is dat niet raar?Voeding levert wel braaf 14 volt.
De locomotief deed niks, ook niet de lampjes, wat ik wel had verwacht. Ik las in de beschrijving van de Lokpilot dat het adres CV3 is? Ik heb ook gekeken of de stekker van de decoder niet verkeerd om zit.
Op de foto zie je verder een extra 5V voeding voor bij gebruik van de EPS, bij gebruik van de laptop hoeft dat niet begreep ik.Dit alles met de laptop er aan met de EX web throttle.Met de EPS wordt voorlopig niks vrees ik: (Ik heb wel de geadviseerde 'Engine Driver' op de telefoon.)
Misschien is de Lokpilot niet goed? Of de loc? (analoog reed het prima) Of moet iemand anders (clubgenoot) eerst even de loc-met-decoder testen en een adres instellen?
Ik hoop dat we er uit komen.
Albert (niet dezelfde albert als van de youtube DCC-EX filmpjes.. )
Ik lees een Arduino Mega gekocht via Amazon en denk dan als eerste aan een kloon (geen officiële Arduino die het platform zelf ondersteunt).
Die hebben een ander communicatie-onderdeel (CH340 als ik me goed herinner in plaats van een Atmega16U2) tussen computer-met-USB en de Arduino Mega chip (Atmega 2560). Dat leidt bij meer dingen tot problemen, omdat er dingen (intern) gewoon net even anders werken.
Omdat de WiFi-module rechtstreeks op de Arduino zit, kan ik me voorstellen dat het mogelijk aan kleinigheden in de communicatie ligt waardoor het niet werkt.
<knipje>Mijn enige probleem is dat ik met een apple werk. Das soms onhandig in dit soort projecten
Er is een update.... (zo snel kan het gaan)
Net, minuut geleden, was ik aan het proberen en alles was zoals ik beschreef in het vorige bericht. Maar toen deed ik iets stoms. Ik drukte op de reset knop van de motorshield. Natuurlijk deed toen de shield niks meer. Paniek. Ik heb alle stekkers losgetrokken en de voeding uitgeschakeld. En de EPS (wifi-ding) losgehaald van de Arduino. En de web-throttle opnieuw opgestart.