Nog wat extra info.Mengvoeder UT-Delfia BV (afgekort UTD) is in 1963 ontstaan uit samenvoeging van twee bedrijven, Ulbe Twijnstra en Delfia. Deze laatste verwerkte de restproducten van Calvé-Delft tot mengvoeders. De wagons zijn dus bruikbaar vanaf 1963.
Dus een sikje met die wagens is eigenlijk maximaal, of een hippel?Want met 2 wagens werd er dus nooit gereden.Of snap ik het dan niet?
Werd de landbouw cooperatie ook nog bediend?
Wat werd er afgeleverd?
En wat was de firma Mulders voor een bedrijf? wat werd er afgeleverd/opgehaald?
Leuk draadje! Nu ben ik wel benieuwd naar een afbeelding van het ombouwprojectje van Wim (Sneek) op zijn ex- UTD Roco wagen. Wim zou je dat met ons willen delen? Misschien dat ik ook nog zoiets gaat doen.Jeroen
Bij deze nog even een luchtfoto van het Wouw raccordementje.http://members.lycos.nl/alers/upload/p424.jpgOp de voorgrond de Zuivelfabriek, links de CLV en de firma Mulders is die loods met twee gesloten wagens en een open wagen ervoor.Iemand enige idee waarvoor dat huisje langs het hoofdspoor bij de wissel voor diende? Er lijkt daar ook iets over de rails te liggen, stopontspoorblok ofzo?
In 1894 werd naast het station een fabriek gebouwd voor de verwerking van melk. Kaas en roomboter werden per spoor afgevoerd, terwijl voor de stoomketels steenkool werd aangevoerd. Later werden ook kalk, veevoer, zaai- en pootgoed en levende dieren aangevoerd. Verzonden werd later onder meer aardappelen, uien en suikerbieten.
Iemand enige idee waarvoor dat huisje langs het hoofdspoor bij de wissel voor diende? Er lijkt daar ook iets over de rails te liggen, stopontspoorblok ofzo?
Uit welk jaar komt de foto (ongeveer)? En heeft de zuivelfabriek ook een aansluiting op het spoor gehad ooit?