Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vermogen centrale
door
henk
Vandaag
om 16:18:19
Extra functie in Zimo MS450P22
door
Sven
Vandaag
om 16:15:46
Rondom Charlois
door
Huup
Vandaag
om 16:12:58
Oude Fleischmann meuk en curiosa
door
Besselspoor
Vandaag
om 15:53:20
GoVolta treindienst naar Berlijn
door
ES44C4
Vandaag
om 15:52:21
Beginneling: lichtgewicht onderbouw
door
Te 2/2
Vandaag
om 15:41:35
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
Huup
Vandaag
om 15:28:26
Roco LokMaus 1: handleiding gezocht
door
Jint Nijman
Vandaag
om 15:27:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 15:25:48
Minibaan Visserskaai H0
door
Hans GJ
Vandaag
om 15:21:51
Layne, Somewhere South.
door
sdz1976
Vandaag
om 14:36:51
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:48:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:44:28
Welke decoder is dit?
door
Boterberg
Vandaag
om 13:30:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:59:02
19 Toen
door
spoorzeven
Vandaag
om 12:26:28
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:23:49
Line-up foto's van modellen
door
fissy
Vandaag
om 11:43:38
Aandrijving Roco 1189 krokodil
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:30:07
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:27:52
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
Vandaag
om 11:22:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Jelmer
Vandaag
om 11:17:18
Petitie - Rail away moet blijven!
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 11:14:11
Stottering Piko 98551BD
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:59:31
VERPLAATST: Beginneling: lichtgewicht onderbouw
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 10:44:25
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:11:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:10:06
AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:41:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:38:46
Trix 22576 (CC 40100 SNCF) complete lijst met CV's gezocht
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:10:08
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
puntstukpolarisatie en isolatielassen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: puntstukpolarisatie en isolatielassen (gelezen 2514 keer)
HenkN
Het hoeft niet zo groot te zijn! Eindstation Daarhuizen
Offline
Berichten: 292
Re: puntstukpolarisatie en isolatielassen
«
Reactie #15 Gepost op:
13 December 2023, 21:31:08 »
Dank Klaas.
Ik vermoed toch dat ik het probleem vooral in de wagon moet zoeken.
Er rijden diverse Artitecwagens (stalen D; Post) probleemloos over de wissel.
Dat mijn Plan E sluiting maakt is vervelend nu ook blijkt dat 5 Cobalt wisselaandrijvingen niets meer doen, terwijl de speciale voedingsleiding voor de Cobalts in takt is en spanning levert.
We zoeken verder
Henk
Gelogd
Eindstation Daarhuizen. Kleine pendelbaan. Tillig elite en Rocoline, Roco Z21
MartinRT
Offline
Berichten: 542
Re: puntstukpolarisatie en isolatielassen
«
Reactie #16 Gepost op:
14 December 2023, 12:12:00 »
Zonder precies te weten waar de loc's hikken of waar de kortsluiting met de plan E ontstaat is het natuurlijk lastig te analyseren waardoor het probleem ontstaat.
Maar je zou eens kunnen kijken naar de afstelling(en) van de bewegende tongen. Die zitten aan beide kanten opgesloten in het binnenstuk van de Engelsman, als ik het zo mag zeggen. Aan beide kanten komen de desbetreffende 2 tongen héél erg dicht bij elkaar. Mogelijk dat daar een kortsluiting ontstaat, doordat een wiel op de ene tong rijdt, maar de andere raakt.
Iets dergelijks heb ik lang geleden ook eens gehad, vandaar deze opmerking.
Waarom dan de plan E kortsluiting veroorzaakt en de loc's hikken blijft daarmee een raadsel. Waarschijnlijk heeft dat een andere oorzaak, want anders zou de centrale daar ook op moeten reageren door af te schakelen.
Dat zou je kunnen testen door de gevoeligheid voor kortsluiting in de centrale aan te passen, zodat je daarna zou kunnen weten of de loc's inderdaad ook kortsluiting veroorzaken of niet.
Gelogd
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 27018
Re: puntstukpolarisatie en isolatielassen
«
Reactie #17 Gepost op:
14 December 2023, 12:51:04 »
Wat Martin noemt is een reële mogelijkheid. Om deze kans te verminderen is het beter om de B-maat volgens de norm op minstens 14,4 mm te zetten.
Een andere mogelijkheid zit in het puntstuk. In bijgaande foto heb ik twee stippen gezet. Als een wiel b.v. op de blauwe stip rijdt, kan hij misschien contact maken met de rode stip. Niet erg waarschijnlijk, maar ook niet onmogelijk.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
HenkN
Het hoeft niet zo groot te zijn! Eindstation Daarhuizen
Offline
Berichten: 292
Re: puntstukpolarisatie en isolatielassen
«
Reactie #18 Gepost op:
14 December 2023, 16:29:11 »
Martin, Klaas,
Ontzettend fijn dat jullie zo meedenken. Ik ga met jullie opmerkingen aan de slag.
Het blijft vreemd. Ik heb inmiddels al mijn locs over de wissel laten rijden en dat gaat probleemloos op de kleine haperingen van Piko 1100 na.
Wordt vervolgd
Henk
Gelogd
Eindstation Daarhuizen. Kleine pendelbaan. Tillig elite en Rocoline, Roco Z21
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
puntstukpolarisatie en isolatielassen