Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 23:07:20
Awe Viaduct door bask185
Vandaag om 22:40:15
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 21:51:46
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
Vandaag om 21:50:39
Puntstukpolarisatie Engels wissel door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:47:37
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 21:43:05
Tillig rails door Frans Peeters
Vandaag om 21:37:54
Fleischmann 4351 BR120 (H0) hoe moet ie open? door grossraumwagen
Vandaag om 21:36:49
Mooi weer om buiten te spelen door HuubvG
Vandaag om 21:27:05
Nieuw huis, nieuwe baan door ruudns
Vandaag om 21:07:20
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:41
Rails behandelen met ATF (transmissie vloeistof) ? door phdirk
Vandaag om 20:18:05
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
Vandaag om 20:06:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door lrrw
Vandaag om 20:03:59
Bahnstrecke 5867 door wob
Vandaag om 19:57:15
El18 in Stavanger Noorwegen door Luc2000
Vandaag om 19:54:43
De Ronde van de Randstad met de Karel door Harryku
Vandaag om 19:53:02
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:44:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 19:41:42
Station Baarn HIJSM door N-Sven
Vandaag om 19:27:06
Wie wilt er een EX-MotorShield8874 door momfer
Vandaag om 19:20:50
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Henk, of Erwin
Vandaag om 19:19:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 19:17:56
Flevodienst Modelbouw in H0 door Carl
Vandaag om 19:07:16
Action matte vernis door RBlok
Vandaag om 19:05:18
NME Uagpps open halen. door IJmc
Vandaag om 18:45:03
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Reinout van Rees
Vandaag om 18:03:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:47:48
Tekening NMBS Serie 62 door hervé
Vandaag om 17:30:53
Piko Zags LPG tank versus Roco door ES44C4
Vandaag om 16:59:58
  

Auteur Topic: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.  (gelezen 1343 keer)

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6351
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Gepost op: 05 december 2023, 22:40:44 »
Vanaf 11 december rijden er wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
Stoptreinen blijven wel gewoon rijden.

Geen sneltreinen door testritten Drielandentrein https://www.1limburg.nl/nieuws/2342422/geen-sneltreinen-door-testritten-drielandentrein #1limburg


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #1 Gepost op: 06 december 2023, 08:54:35 »
Tjonge, ongekend! Kon dat nou ècht niet anders? Het geeft in ieder geval aan hoeveel belang Arriva aan haar passagiers hecht: 0! Lang leve de privatisering (y)

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5704
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #2 Gepost op: 06 december 2023, 09:32:08 »

Stoptreinen blijven wel gewoon rijden.


En er rijdt een snelbus met een stop in Valkenburg als vervangend vervoer. Dus: hoe groot is het probleem nu eigenlijk, nihil toch.....?

Gr, Ben.

Martijn HITV

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #3 Gepost op: 06 december 2023, 09:59:18 »
En er rijdt een snelbus met een stop in Valkenburg als vervangend vervoer. Dus: hoe groot is het probleem nu eigenlijk, nihil toch.....?

Gr, Ben.

bus is een beetje veel langzamer dan trein, bus heeft daarnaast ook minder capaciteit en is vatbaar voor files. hoe groot is het probleem? aanzienlijk groot. en daarnaast is het ook gewoon een mega middelvinger naar de mensen zelf.
-Martijn

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1901
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #4 Gepost op: 06 december 2023, 09:59:54 »
Zo'n snelbus ist erg beperkt in het comfort (hoge in/uitstap ) , krappe zitplaatsen en wenig mogelijkheden om een fiets mee te nemen . Ook zijn ze vaak langer onderweg . Dat hangt van de route af waarop ze moeten rijden . Zou toch op dit trajekt voor de stoptrein kiezen als slecht ter been zijnde persoon .

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5704
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #5 Gepost op: 06 december 2023, 10:20:06 »
Krappe zitplaats, hoge in/uitstap, vatbaar voor files.... middelvinger naar de reiziger?
We zijn een beetje errug verwend lijkt het wel. Niets is meer goed......

Martijn HITV

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #6 Gepost op: 06 december 2023, 11:00:19 »
Krappe zitplaats, hoge in/uitstap, vatbaar voor files.... middelvinger naar de reiziger?
We zijn een beetje errug verwend lijkt het wel. Niets is meer goed......

blijkbaar is kritiek hebben op een sneltrein die weken lang gewoon niet meer rijd niet toegestaan. er was vast wel een manier mogelijk geweest voor een compromis. dat de sneltrein wel (minder) rijd in de spits en niet in het weekend bijvoorbeeld. het OV buiten de randstad word al steeds kariger. en dan helpen dingen zoals dit niet mee.
-Martijn

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3855
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #7 Gepost op: 06 december 2023, 11:39:18 »
Ja, en dan duurt die overlast in de weekenden tot ergens Juni, en zitten de toekomstige reizigers van de drielanden trein ook nog veel langer te wachten tot ze een keer een trein krijgen...

Vaak zijn dingen gewoon een afweging van hoeveel overlast iets oplevert, en hoe je die overlast soms moet verdelen over mensen maar ontkomen doe je er nu eenmaal niet altijd aan.

Martijn HITV

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #8 Gepost op: 06 december 2023, 11:57:20 »
Ja, en dan duurt die overlast in de weekenden tot ergens Juni, en zitten de toekomstige reizigers van de drielanden trein ook nog veel langer te wachten tot ze een keer een trein krijgen...

Vaak zijn dingen gewoon een afweging van hoeveel overlast iets oplevert, en hoe je die overlast soms moet verdelen over mensen maar ontkomen doe je er nu eenmaal niet altijd aan.

ter verduidelijking. ik heb het alleen over het doorrijden tijdens de spits! niet alleen maar testen in het weekend. tijdens de spits rijden de sneltreinen door. buiten de spits kunnen de testen weer verder gaan. wij gaan hier niet kersen plukken uit teksten om uw mening te bewijzen. er zit een significant verschil tussen alleen in het weekend testen wat u beweerd dat ik zeg en wat ik werkelijk zei. namelijk sneltreinen door laten rijden in de spits volledig op normale frequentie OF aangepaste frequentie. en testen in dal uren EN weekend.
-Martijn

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5704
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #9 Gepost op: 06 december 2023, 12:29:43 »

blijkbaar is kritiek hebben op een sneltrein die weken lang gewoon niet meer rijd niet toegestaan.


Jawel, dat is wel toegestaan, je kunt gewoon zeggen wat je vindt maar dat geldt ook voor mij. Niet zo snel gepikeerd zijn joh.

Ik zit er gewoon wat anders in bij zo'n discussie. Er vindt nu eenmaal vernieuwing plaats, of verandering en/of onderhoud of wat dan ook. En ja dat geeft wat hinder, so what. Daarnaast is Heerlen - Maastricht een ritje van 3x niks wat ik geloof een ruim half uur duurt met de RE18 en met de stoptrein 11 minuten langer. Maar daar kun je je gewoon op instellen. Je moet wat vroeger weg of komt wat later aan. Nou nou.....  ;D ;D

Gr, Ben.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #10 Gepost op: 06 december 2023, 15:39:49 »
Ik zie niet in waarom zo'n trein niet 's nachts kan worden getest. Dan heeft er geen reiziger last van. Alleen zijn de (personeels-)kosten dan natuurlijk hoger. Dat geeft voor mij aan waar de prioriteiten voor Arriva liggen en dat is met alle respect niet waar die m.i. zouden moeten liggen.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6351
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #11 Gepost op: 06 december 2023, 23:50:30 »
Tjonge, ongekend! Kon dat nou ècht niet anders? Het geeft in ieder geval aan hoeveel belang Arriva aan haar passagiers hecht: 0! Lang leve de privatisering (y)

Hier kan Arriva niks aan doen, deze perikelen zijn echt de schuld van de Belgen.
Die liggen al sinds dat de 1e multicurante treinstellen geleverd waren dwars.
Nu zijn er alleen nog 3 stellen vrij om de dienst tussen Heerlen en Aachen te verzekeren.
De rest wordt gebruikt voor testritten, en instructie personeel voor op het Belgische traject.


Jos.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2023, 00:03:49 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6351
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #12 Gepost op: 06 december 2023, 23:54:55 »
bus is een beetje veel langzamer dan trein, bus heeft daarnaast ook minder capaciteit en is vatbaar voor files. hoe groot is het probleem? aanzienlijk groot. en daarnaast is het ook gewoon een mega middelvinger naar de mensen zelf.

Wil je echt weten wat het verschil in reistijd is met de stoptrein en de sneltrein tussen Maastricht en Heerlen?
Dat is slechts 9 minuten.
Die snelbus gaat echt geen zoden aan de dijk zetten.
Bovendien, waarom zou dit een middelvinger naar de reiziger zijn?

Overigens is de treindienst tussen Heerlen en aachen tijdens de ombouw van het traject Landgraaf-Herzogenrath 6 weken buiten dienst geweest.
En was er alleen busvervoer mogelijk.
En nu gaan we moeilijk doen over amper 9 minuten langere reistijd.

Krappe zitplaats, hoge in/uitstap, vatbaar voor files.... middelvinger naar de reiziger?
We zijn een beetje errug verwend lijkt het wel. Niets is meer goed......
Precies dat, heel erg verwend als je het mij vraagt.


Jos.
« Laatst bewerkt op: 06 december 2023, 23:59:52 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6351
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #13 Gepost op: 07 december 2023, 00:01:46 »
Ik zie niet in waarom zo'n trein niet 's nachts kan worden getest. Dan heeft er geen reiziger last van. Alleen zijn de (personeels-)kosten dan natuurlijk hoger. Dat geeft voor mij aan waar de prioriteiten voor Arriva liggen en dat is met alle respect niet waar die m.i. zouden moeten liggen.

Daar heeft Arriva niks aan te zeggen, dat bepalen de Belgen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 295
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« Reactie #14 Gepost op: 07 december 2023, 00:25:33 »
Het is wel erg makkelijk om de schuld volledig bij de Belgen te leggen.
Ze hebben daar gewoon een besluit genomen om een kip-ei probleem op te lossen. En dat wist Arriva ook wel, maar ze hebben gegokt dat ze wel zielig genoeg waren om toch te mogen rijden. (En blijkbaar is dat smoesje goed genoeg om nu nog steeds de Belgen de schuld te geven).

In Nederland zouden we dat inderdaad anders oplossen. Zo'n beetje elk kip-ei probleem wordt hier simpelweg niet of hooguit half opgelost.
Zitten we al op 25kV bovenleiding? Of toch 3kV? Of toch maar gewoon zo laten?
Hoeveel ERTMS hebben we in Nederland al? En is dat volledig uitgerold voordat onze kinderen of kleinkinderen met pensioen zijn?