Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lichtbeeld Hondekop met proefsnor L omgekeerd L of 2 gele? door ikbener
Vandaag om 23:26:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 23:25:35
Locatie van foto gezocht door GerardvV
Vandaag om 23:00:14
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 22:52:20
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 22:10:28
Transfers AD reclame voor ombouw sprinter door Treintje_komt_zo
Vandaag om 21:55:10
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 21:45:20
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Ronald Halma
Vandaag om 21:43:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 21:41:48
Frans loodsje et cetera door DJV
Vandaag om 21:40:55
NS Postrijtuigen door Rob Ellerman
Vandaag om 21:40:51
Bahnstrecke 5867 door DJV
Vandaag om 21:35:48
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 21:27:09
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 21:21:45
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 21:16:51
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door hmmglaser
Vandaag om 21:08:07
Modelspoorbaan van Einte door Mark D.
Vandaag om 21:05:52
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 21:02:30
Baanplan Belkamp H0 door jdk
Vandaag om 20:53:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 20:53:17
Onderdeel zeer kleine schroef kabelbaan Brawa 6220 door Freddy
Vandaag om 20:46:59
NS-1000 in spoor-1 door defender
Vandaag om 20:42:34
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 20:41:21
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door defender
Vandaag om 20:24:26
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:23:03
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Frank 123
Vandaag om 20:15:50
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 19:17:09
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Bahn-AG
Vandaag om 18:07:06
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 15:38:12
Opmerkelijk... door Eric B
Vandaag om 14:44:32
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.  (gelezen 48556 keer)

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #15 Gepost op: 30 April 2008, 11:34:07 »
Van Kristal Clear heb ik al een aantal keer gehoord (ziet er ook simpel en netjes uit) maar waar haal je het? ???

mvg
Bart

Roelof

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #16 Gepost op: 30 April 2008, 11:35:37 »
Ik heb het bij Wentink in Apeldoorn gehaald

Groet. Ronald.

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #17 Gepost op: 30 April 2008, 11:42:43 »
Heey Ronald,

beetje off topic maar heb je me PBtje gehad?
Als ik namelijk een Pbtje naar je stuurde kwam er een andere naam te staan vandaar.

Groetjes,

Antal

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #18 Gepost op: 30 April 2008, 12:17:08 »
Hoi Bart

GM&S heeft het ook, of Jophispoor en Wapstad te Rijswijk ook.

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #19 Gepost op: 30 April 2008, 12:35:14 »
Okee bedankt!
Kristal Clear komt ook op mijn lijstje! ;)

mvg
Bart

Roelof

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #20 Gepost op: 30 April 2008, 12:37:12 »
@Antal, nee de naam die je zag is mijn tweede voornaam.

Groet, Ronald.

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #21 Gepost op: 30 April 2008, 12:39:00 »
Heey Ronald,

Okay dan was het toch goed. :p

groetjes,

Antal

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #22 Gepost op: 30 April 2008, 21:53:15 »
wel echt sjonnie-style verlagen hè? zeker 3 of 4 millimeter, ho is jonge.

afgezien van de wat pauperige foto wel een toffer gezicht he?
(ik heb t hok overigens niet zelf geverfd...)

Maar zo doe je ut: nokjes eraf raggen zodat je zelf de zaak op hoogte kunt zetten, aan de bovenkant de motor wat afraggen (een millimeter of 2 a 3 wegslijpen, je kunt een eindje gaan tot je op de magneet zit), afstandhoudfloepen van styreen in de kap zetten, die dan tegen t onderstel komen zodat de hoogte van de kap gefixeerd is, een schroefbuis in t midden van de kap maken, een schroefgat onderin de loc maken en je maakt m zo met een schroefje dicht.






Menno de Vries

  • bls/sbb
  • Offline Offline
  • Berichten: 196
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #23 Gepost op: 30 April 2008, 22:51:28 »
GM & S heeft ook hele mooie raampjes voor een 1300.

Menno

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #24 Gepost op: 01 May 2008, 10:08:53 »
zo te zien genoeg aan te doen! 8)
het verlagen van een 1300 heb ik al wel eens gedaan (heb namelijk ook nog een franse versie ervan staan hierzo) maar dat zal ik ook nog bij de gele 1300 doen.
maar lijkt je 2 mm niet genoeg? dan zit hij volgens mij op dezelfde hoogte als die van jou Floris.
dus even een overzichtje wat er nog aan gedaan moet worden:

*kristal clear in seinen (en misschien ook ramen.)
*verlagen tot sjonnie-style! ;D
*seinbalk aan voorkant maken.
*handgrepen erop zetten
*en dan in de verf zetten.


ik ben nog wel even bezig 8)

mvg
Bart

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #25 Gepost op: 01 May 2008, 10:22:01 »
uh geen idee hoeveel ie precies verlaagd is, gewoon zoveel dat de draaistellen nog maar nét onder de kap door kunnen draaien, t was nog best een eidn geloof ik.
Wil je m echt sjonnie-style verlagen vergeet dan niet baanschuivers aan te brengen van een koploper of mDDM ofzo, dan in het gat voor de koppeling racegaas doen, geef m ook lexus-look sluitseinen (met witte glaasjes dus) en booskijkers. En zo'n donkere band bovenaan de frontramen met "veghel tuning style"

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22673
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #26 Gepost op: 01 May 2008, 10:26:37 »
geef m ook lexus-look sluitseinen (met witte glaasjes dus)

Is dat ook niet overeenkomstig de realiteit?
Nederlandse locs hebben meestal witte lenzen met rode of gele lampjes erachter.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #27 Gepost op: 01 May 2008, 10:29:07 »
ja, de NS is ook heel erg tuning style bezig, kijk maar naar die dikke bodykitjes op de koplopers en het DDM-spul. Of die stilte silence-raamstickers.

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #28 Gepost op: 14 May 2008, 12:53:31 »
Heey Mensen,

Mijn 1314 is zo goed als kaal geplukt.
Nu de vraag wat adviseren jullie bij de lakschade.
En wat te doen met de kleur buffers?
Hier foto's:





Bij de lakschade dacht ik aan een grafitti decal maar moet je dit voor of na het verweren doen en zijn er misschien 1:1 foto's van 1300's die als 'kunst' object zijn gebruikt?
Alvast bedankt voor het mee denken en ik hou jullie op de hoogte als er iets is gebeurt. :)

Groetjes,

Antal

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5413
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #29 Gepost op: 14 May 2008, 13:07:42 »
Het graffity aanbrengen voor of na het verweren hangt een beetje af wat je na wilt bootsen lijkt me. Wil je een vuile loc die afgeloten nacht de alternatieve beschildering heeft gekregen, dan eerst vervuilen en dan de graffity erop. Wil je een loc die al een tijd rond rijdt / weg staat te kwijnen met graffity, dan eerst de grafitty erop en dan dat mee verweren.

In de rijdende dienst lijkt optie 1 mij het meest realistisch.

Succes!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974