Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco wagon openen door grossraumwagen
Vandaag om 15:37:45
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door spoorzeven
Vandaag om 15:37:04
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 15:32:21
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 15:22:07
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 14:52:36
Minibaan Visserskaai H0 door Theo Mol
Vandaag om 14:52:13
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:50:15
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 14:25:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 13:34:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:33
Piko 2025 door Pauldg
Vandaag om 12:30:33
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 12:30:20
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 11:36:20
Raar Motor geluid Piko NS 1100 spoor N door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:24
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 11:11:32
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:18:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 10:02:43
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 09:26:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:55
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Bert Senden
Vandaag om 08:46:50
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Lolke Bijlsma
Vandaag om 05:34:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
30 September 2025, 21:52:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
30 September 2025, 21:35:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
30 September 2025, 21:19:52
Leubachtalbahn door Krokodil68
30 September 2025, 20:20:25
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
30 September 2025, 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500 door Remco vM
30 September 2025, 19:52:58
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.  (gelezen 47957 keer)

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #15 Gepost op: 30 April 2008, 11:34:07 »
Van Kristal Clear heb ik al een aantal keer gehoord (ziet er ook simpel en netjes uit) maar waar haal je het? ???

mvg
Bart

Roelof

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #16 Gepost op: 30 April 2008, 11:35:37 »
Ik heb het bij Wentink in Apeldoorn gehaald

Groet. Ronald.

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #17 Gepost op: 30 April 2008, 11:42:43 »
Heey Ronald,

beetje off topic maar heb je me PBtje gehad?
Als ik namelijk een Pbtje naar je stuurde kwam er een andere naam te staan vandaar.

Groetjes,

Antal

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #18 Gepost op: 30 April 2008, 12:17:08 »
Hoi Bart

GM&S heeft het ook, of Jophispoor en Wapstad te Rijswijk ook.

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #19 Gepost op: 30 April 2008, 12:35:14 »
Okee bedankt!
Kristal Clear komt ook op mijn lijstje! ;)

mvg
Bart

Roelof

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #20 Gepost op: 30 April 2008, 12:37:12 »
@Antal, nee de naam die je zag is mijn tweede voornaam.

Groet, Ronald.

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #21 Gepost op: 30 April 2008, 12:39:00 »
Heey Ronald,

Okay dan was het toch goed. :p

groetjes,

Antal

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #22 Gepost op: 30 April 2008, 21:53:15 »
wel echt sjonnie-style verlagen hè? zeker 3 of 4 millimeter, ho is jonge.

afgezien van de wat pauperige foto wel een toffer gezicht he?
(ik heb t hok overigens niet zelf geverfd...)

Maar zo doe je ut: nokjes eraf raggen zodat je zelf de zaak op hoogte kunt zetten, aan de bovenkant de motor wat afraggen (een millimeter of 2 a 3 wegslijpen, je kunt een eindje gaan tot je op de magneet zit), afstandhoudfloepen van styreen in de kap zetten, die dan tegen t onderstel komen zodat de hoogte van de kap gefixeerd is, een schroefbuis in t midden van de kap maken, een schroefgat onderin de loc maken en je maakt m zo met een schroefje dicht.






Menno de Vries

  • bls/sbb
  • Offline Offline
  • Berichten: 196
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #23 Gepost op: 30 April 2008, 22:51:28 »
GM & S heeft ook hele mooie raampjes voor een 1300.

Menno

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #24 Gepost op: 01 May 2008, 10:08:53 »
zo te zien genoeg aan te doen! 8)
het verlagen van een 1300 heb ik al wel eens gedaan (heb namelijk ook nog een franse versie ervan staan hierzo) maar dat zal ik ook nog bij de gele 1300 doen.
maar lijkt je 2 mm niet genoeg? dan zit hij volgens mij op dezelfde hoogte als die van jou Floris.
dus even een overzichtje wat er nog aan gedaan moet worden:

*kristal clear in seinen (en misschien ook ramen.)
*verlagen tot sjonnie-style! ;D
*seinbalk aan voorkant maken.
*handgrepen erop zetten
*en dan in de verf zetten.


ik ben nog wel even bezig 8)

mvg
Bart

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #25 Gepost op: 01 May 2008, 10:22:01 »
uh geen idee hoeveel ie precies verlaagd is, gewoon zoveel dat de draaistellen nog maar nét onder de kap door kunnen draaien, t was nog best een eidn geloof ik.
Wil je m echt sjonnie-style verlagen vergeet dan niet baanschuivers aan te brengen van een koploper of mDDM ofzo, dan in het gat voor de koppeling racegaas doen, geef m ook lexus-look sluitseinen (met witte glaasjes dus) en booskijkers. En zo'n donkere band bovenaan de frontramen met "veghel tuning style"

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22563
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #26 Gepost op: 01 May 2008, 10:26:37 »
geef m ook lexus-look sluitseinen (met witte glaasjes dus)

Is dat ook niet overeenkomstig de realiteit?
Nederlandse locs hebben meestal witte lenzen met rode of gele lampjes erachter.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #27 Gepost op: 01 May 2008, 10:29:07 »
ja, de NS is ook heel erg tuning style bezig, kijk maar naar die dikke bodykitjes op de koplopers en het DDM-spul. Of die stilte silence-raamstickers.

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #28 Gepost op: 14 May 2008, 12:53:31 »
Heey Mensen,

Mijn 1314 is zo goed als kaal geplukt.
Nu de vraag wat adviseren jullie bij de lakschade.
En wat te doen met de kleur buffers?
Hier foto's:





Bij de lakschade dacht ik aan een grafitti decal maar moet je dit voor of na het verweren doen en zijn er misschien 1:1 foto's van 1300's die als 'kunst' object zijn gebruikt?
Alvast bedankt voor het mee denken en ik hou jullie op de hoogte als er iets is gebeurt. :)

Groetjes,

Antal

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5382
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - NS Lima 1300 pimpen, met groot NS logo.
« Reactie #29 Gepost op: 14 May 2008, 13:07:42 »
Het graffity aanbrengen voor of na het verweren hangt een beetje af wat je na wilt bootsen lijkt me. Wil je een vuile loc die afgeloten nacht de alternatieve beschildering heeft gekregen, dan eerst vervuilen en dan de graffity erop. Wil je een loc die al een tijd rond rijdt / weg staat te kwijnen met graffity, dan eerst de grafitty erop en dan dat mee verweren.

In de rijdende dienst lijkt optie 1 mij het meest realistisch.

Succes!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974