Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:22:34
NL-baan in Canada door AndrevdG
Vandaag om 14:22:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 14:20:53
Aandrijving metro gezocht door Remco vM
Vandaag om 14:18:43
yd6016ln blijft in demo modus door Dirk
Vandaag om 14:14:58
Project seaside Germany door Hans GJ
Vandaag om 14:00:54
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:00:17
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
Vandaag om 13:49:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:28:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door jerrytrein
Vandaag om 13:28:34
Bahnstrecke 5867 door Paul1969
Vandaag om 13:19:53
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Benelux795
Vandaag om 13:09:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Pauldg
Vandaag om 13:09:45
ik mis al een poos door jerrytrein
Vandaag om 13:07:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 12:57:44
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:50:15
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 12:42:21
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:40:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:19:01
Pendel module Viessmann 5214 door R1954
Vandaag om 11:58:27
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 11:40:37
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Loki
Vandaag om 11:28:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:12:26
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 11:07:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:03:14
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Ben
Vandaag om 10:08:51
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse door ca.gorter
Vandaag om 09:55:20
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:48:02
Open Verkoop Dag MSV M&A door Noud48
Vandaag om 09:41:44
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Blausee-Mitholz
Vandaag om 09:34:48
  

Auteur Topic: Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?  (gelezen 2237 keer)

MopperSmurfje

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?
« Gepost op: 28 April 2008, 19:55:27 »
Zoals de titel al aangeeft, ik wil een DKM DE-2 blauwe engel ombouwen van analoog gelijkstroom naar 3 rail digitaal (wisselstroom).

De sleper is geen probleem, het grootste probleem zullen de wielen zijn die vervangen moeten worden en de verlichting.

Ik hoor graag uw ombouwervaringen!

Bedankt!
« Laatst bewerkt op: 28 April 2008, 19:58:13 door Kareltje »

jakop

  • Gast
Re: Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?
« Reactie #1 Gepost op: 15 May 2008, 10:28:30 »
Ik wil/moet dit ook nog doen met mijn DE 2. Andere wielen lijkt mij niet echt nodig.
Als je de stroomafnemers die nu links en rechts op de wielen zitten electrisch verbindt is dat je massa. De verlichting zou ik zo niet weten, nog niet naar gekeken. Hij is nog niet aan de beurt... :-|

MopperSmurfje

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?
« Reactie #2 Gepost op: 15 May 2008, 23:37:33 »
Ik heb er 1 provisorisch omgebouwd naar 3 rail digitaal en ik werd niet blij van de rijeigenschappen met de orginele wielen, ook niet op C rails. Ik vind dat ze wel vervangen moeten worden wil je m mooi laten rijden!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26864
    • Pagina van klaas
Re: Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?
« Reactie #3 Gepost op: 17 May 2008, 12:48:09 »
Wielen voor 2-rail hebben een ander profiel dan Märklin wielen. Daardoor kunnen ze vooral op wissels en kruisingen wel eens bokkig doen. Het minste wat je moet doen is de onderlinge afstand kleiner maken. Vergelijk daarvoor maar eens NEM 310 en NEM 340. Het gaat daarbij om de maat B. Scheelt maar 0,3 mm, maar maakt een wereld van verschil.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.