1. 500801-500823 ELK/EKW Deutz (deze proberen te piko/liliput te benaderen)
2. 500824-500853 USATC (roco en klein modelbahn hebben deze types gehad meen ik)
3. 500854-500878 & 500879-500908 de beglische Les Ateliers Métallurgique typen (nooit in model uitgekomen)
Er van uitgaande dat het beeld van de vierassige ketelwagens van de NAM klopt hoeveel 2assers waren er? Zijn er meer dan alleen het onderstaande voorbeeld?https://hetutrechtsarchief.nl/beeld/EC9A1EFD323F59BEA59BA1668CDE4821
Roco H067025 dubbelset 500 824 en 500 853Geen andere versies uitgebracht. Ik overweeg ook hier nog een keer een omnummersetje voor. Ik weet niet of daar interesse voor is? De Roco wagens zie je niet zo Groet, Mathyn
ketelwagens met ruwe olie Pernis 14 02 1949 HUA-63Dan eentje onderweg naar Pernis.Op proef met twee nog nieuwe 2400en.NS 2402 en 2401 met meetwagen en olietrein Almelo 21-04-1954 HUA-X93241-170963Dat wil niet zeggen dat vanaf die tijd alle olietreinen door diesels werden getrokken:NS 6233 met olietrein Pernis 18 01 1956 foto H de Herder
Weet je zeker van de 1100'en? ik zie meer 1300'en zoals
Als tractie kun je ook denken aan 2 blauwe 2400-en - of een 6200:Citaat van: Alewijn op 15 January 2022, 20:08:14[...]Dan eentje onderweg naar Pernis.Op proef met twee nog nieuwe 2400en.NS 2402 en 2401 met meetwagen en olietrein Almelo 21-04-1954 HUA-X93241-170963[...]
[...]Dan eentje onderweg naar Pernis.Op proef met twee nog nieuwe 2400en.NS 2402 en 2401 met meetwagen en olietrein Almelo 21-04-1954 HUA-X93241-170963[...]
Fijn, dank! En volgens mij kan ik je feliciteren met de aankoop van 2 Liliputs via MP?
Jij hebt niet stiekem ergens nog mooie fotos van de USATC ketelwagens van de NAM?