Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:49:37
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door André82
Vandaag om 18:42:18
RhB H0m, Albulisch door Benelux795
Vandaag om 18:17:37
13 december modelspoorbeurs Houten door Simplex
Vandaag om 18:15:18
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 18:04:22
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 18:01:23
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 18:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 18:00:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 17:53:25
ratelende 1300 van Electrotren door Von Rondstadd
Vandaag om 17:47:41
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:47:08
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door prutser
Vandaag om 17:36:03
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:31:21
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 17:25:25
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Eric B
Vandaag om 17:17:45
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:56:20
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
Vandaag om 16:46:41
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 15:46:06
Station Weert door LNS_047
Vandaag om 15:38:08
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 15:36:15
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door spoorijzer
Vandaag om 15:22:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:50:16
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 14:33:57
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Pauldg
Vandaag om 13:08:50
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:08:13
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Martijnstein
Vandaag om 12:06:03
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
Vandaag om 11:54:42
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 11:26:32
Rail away door henk
Vandaag om 09:49:23
Surava in modules door Boertje
Vandaag om 09:28:39
  

Auteur Topic: Met de trein naar Parijs? Pas op voor keuzestress.  (gelezen 3281 keer)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7184
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Met de trein naar Parijs? Pas op voor keuzestress.
« Reactie #15 Gepost op: 03 April 2024, 09:15:55 »
Je kunt restitutie claimen bij vertraging.
Ook bij DB.

Een vriend van mij reist zo met grote regelmaat vrijwel gratis door Duitsland.
Moet je wel de tijd nemen natuurlijk.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8633
  • Spoor N
Re: Met de trein naar Parijs? Pas op voor keuzestress.
« Reactie #16 Gepost op: 03 April 2024, 10:55:26 »
Klopt, maar het gaat om de capaciteit ten zuiden van Frankfurt. Dan ga je dus twee grens-geschikte stellen nog minder nuttiger gebruiken. DB wil na Frankfurt eigen ICE-varianten en niet die grens-geschikte. Ze zijn onbetrouwbaar (Airco problemen vergeten?) en de relatie DB - SBB is al broos vanwege de vertraagde treinen die de SBB moet "slikken" en inpassen in hun klokvaste systeem.
In juni worden de ICE-3M stellen vervangen door de ICE3 Neo, die hele serie is geschikt voor inzet naar Nederland dus minder nuttig gebruik vind de DB kennelijk gen punt. De treinen rijden ook niet verder dan Basel, vanwege de vertragingen.

Citaat
Rechtstreeks vanuit NL naar Zwitserland op deze manier gaat verdwijnen. En dat ze het dan op 'werkzaamheden' en dergelijke gooien, da's nou net de kwaliteit (....) van de persvoorlichters.
Dat komt handig uit. Op Somda lees ik dat vanaf de dienstregeling 2025 ICE104/105 Hamburg - Basel gaat rijden met ICE-4 stellen, geïntegreerd in de ICE-lijn 43. Later zal deze de bestemmingen verder in Zwitserland overnemen van de EC-treinen die opgeheven worden. De ICE-4 kan verder dan Basel Zwitserland in maar kan alleen op 15kV rijden, vandaar de opheffing.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

MaraNCS

  • niks gebouwd, niet geleefd
  • Offline Offline
  • Berichten: 727
Re: Met de trein naar Parijs? Pas op voor keuzestress.
« Reactie #17 Gepost op: 03 April 2024, 12:27:58 »
Verleden jaar ben ik naar Belgie geweest uiteraard per trein, want ik weiger te vliegen ( als ik een geluidsmeter op ons dak zou hebben zou dat aantonen dat ook buiten de geluidszone die Schiphol aanhoudt de hinder niet van de lucht is!, is verleden week ook bevestigd trouwens).
Als je als niet spoorgek een rit van Amsterdam naar Brussel boekt ben je veroordeeld tot de HSL, terwijl er ook zonder verplichte reserveringen treinen rijden.
Zolang de informatievoorziening niet op orde is, wordt het nooit iets met internationale treinen. Goede informatie over tarieven en mogelijkheden kost weinig investering.
Een trein per week of per dag door een nieuwe vervoerder is slechts krenten pikken, maar gen serieus alternatief. (zie plannen van Arriva)
De hierboven beschreven aangekondigde plannen lijken wat dat betreft tenminste doordacht met reizigersbelang in het achterhoofd.
Hoelang ligt de verbinding Groningen -Leer er al uit? Denk je dat er 8 jaar geen verbinding zou zijn als het een wegbrug was geweest?
Station Baarn HIJSM

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1430
Re: Met de trein naar Parijs? Pas op voor keuzestress.
« Reactie #18 Gepost op: 03 April 2024, 19:37:44 »
Je kunt natuurlijk niet in de politieke agenda van NiederSachsen kijken maar als het de brug over de Ems bij Rhede zou zijn geweest dan misschien net geen 8 jaar maar veel meer haast verwacht ik niet. Als het een brug in de A31 zou zijn geweest of tussen Bremen en Hamburg dan was er wel meer haast geweest en zal de helft van de tijd nodig zijn. Vergeet niet  opnieuw bouwen vraagt ook tijd in ontwerp,aannemers en materiaal beschikbaarheid.