Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Petertje
Vandaag om 14:52:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:29:00
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 14:23:33
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 14:16:27
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 14:11:15
Project seaside Germany door hervé
Vandaag om 13:58:29
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:55:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 13:27:06
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Huup
Vandaag om 13:24:43
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:57:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:56:52
Kato ETA 515 door Quinzeedied
Vandaag om 12:46:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 12:39:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:58:17
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
Project X...... door Met een sik
Vandaag om 11:00:59
Tram reageert niet door Luc2000
Vandaag om 11:00:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 09:58:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:51:03
PCC tram Alfred Rieß door Jan Bennink
Vandaag om 09:48:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:42:30
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 09:29:38
Omgeving Frankfurt am Main door martijnhaman
Vandaag om 09:03:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:54:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 08:48:03
  

Auteur Topic: Duitse ICE botst op schapen  (gelezen 6681 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #15 Gepost op: 27 April 2008, 17:49:21 »
Ik snap ook niet, dat bij alle nieuwe generaties HSL treinen, de connectie tussen de bakken niet is afgeleid van de TGV. Als de boel ontspoort, blijven ze makkelijker in de rails, en minder kans op het harmonica effect.

Jacobsdraaistellen hebben zo hun eigen nadelen, zoals ontkoppelen dat alleen in een werkplaats kan. Misschien dat dat de achterliggende reden is geweest?

Maar na Eschede zouden ze eens goed na moeten denken over een eventuele ICE4.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

vervallen

  • de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
  • Berichten: 656
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #16 Gepost op: 27 April 2008, 17:59:05 »

Zijn die Fransen toch niet zo dom met hun constructie, maar ja de Duitsers willen altijd het wiel opnieuw uitvinden.

Maar het is natuurlijk diep treurig dat dit zo'n enorme inpact heeft gehad en er verder geen ernstige gewonden of zo zijn gevallen.

Mein beileid an ihnen,
grussen,
Frederico


Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8998
  • Hengelooo 1:160
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #17 Gepost op: 27 April 2008, 18:03:12 »
Thans op Discovery de ICE, misschien krijgen we wel antwoorden op bovenstaande vragen!  ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #18 Gepost op: 27 April 2008, 18:03:23 »
Maar na Eschede zouden ze eens goed na moeten denken over een eventuele ICE4.

- Peter

DB had al interesse getoond in de nieuwe AGV van alstom.

Daan
« Laatst bewerkt op: 27 April 2008, 19:43:36 door Peter Korsten »

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #19 Gepost op: 27 April 2008, 18:17:59 »
Volgens mij mag deze ICE1 maar 250 km/h mag rijden en geen 300 km/h. En dat de Mcn waarschijnlijk wel nog geremd heeft voor hij de schapen raakte.

Daarnaast is het ook zo dat als er bij iets soortgelijks met een TGV er precies hetzelfde gebeurt, aangezien de motorwagens van een TGV ook geen jakobsdraaistellen hebben en deze dus ook gewoon linksaf en/of rechtsaf kan gaan.
Een TGV heeft alleen voordeel met betrekking tot een ontsporing van één van de tussenwagens, zoals bij Eschede, dan werken de jakobsdraaistellen wel in zijn voordeel.

Groet Petertrein81,

wimke

  • Offline Offline
  • Berichten: 380
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #20 Gepost op: 27 April 2008, 18:21:48 »
Petertrein81 je hebt gelijk fout je van mij keek bij hetantwoorden naar de verkeerde info

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #21 Gepost op: 27 April 2008, 18:51:29 »


Duidelijk dat de trein over een vernieuwd traject reed, ballaststof zit goed tegen de achterkant gezogen  ;D
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #22 Gepost op: 27 April 2008, 18:54:27 »
Is dat niet het resultaat van het schrapen van de voorkant tegen de tunnelwand ?

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #23 Gepost op: 27 April 2008, 19:02:49 »
Nou dat denk ik niet.
Het ballast is er nog vrij roestvrij, ik zie geen duidelijke sch r aapsporen langs de tunnelwand.
Ook de los liggende spoorstaven (niet zijnde contrarails ) die langs het spoor liggen duiden om mogelijke werkzaamheden aldaar.
Het stof op het naastliggende spoor en achter de trein is volgens mij het stof dat in de vortex achter de trein weer neerdaalt op alles.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Edwin v T

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #24 Gepost op: 27 April 2008, 19:06:59 »
ik denk niet de voorkant, want die zit denk ik te ver van de achterkant om zo veel stof te maken voor om op de achterkant, ik denk dat het een combinatie van balast en een van de tussenrijtuigen tegen de tunnel wand. Verder ziet zo'n hoopje schapen er erg treurig uit, ik vind het treuriger dan een kapotte voorkant van een ICE.

maar zou het niet een boer kunnen zijn die een snackbar wil beginnen met schapen vlees, maar niet durfde de schapen zelf te slachten ;D ;)

Groetjes Edwin.

PS ondangs mijn laatste grapje, leef ik erg met de machinist, de reizigers en de schapen herder mee, want zo'n hoopje schaap is (als ik het zou mee maken) nogal traumaticerend, denk ik.
De ACTS 1251 bouwen in schaal 1:25.

Bert Roefs

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #25 Gepost op: 27 April 2008, 19:59:41 »
Maar het is natuurlijk diep treurig dat dit zo'n enorme inpact heeft gehad en er verder geen ernstige gewonden of zo zijn gevallen.


Frederico

Nou Frederico, volgens mij heb je in deze zin wel wat tegenstrijdigs staan.
Ik neem aan dat je niet bedoeld dat het diep treurig is dat er geen ernstige gewonden of zo zijn gevallen.

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #26 Gepost op: 27 April 2008, 21:09:34 »
Daarnaast is het ook zo dat als er bij iets soortgelijks met een TGV er precies hetzelfde gebeurt, aangezien de motorwagens van een TGV ook geen jakobsdraaistellen hebben en deze dus ook gewoon linksaf en/of rechtsaf kan gaan.

Groet Petertrein81,

TGV heeft meer baanruimer voor het draaistel dan de ICE. In mijn optiek komt een voorwerp bij de ICE sneller onder het draaistel dan bij de TGV.

Mvg, Johan

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26833
    • Pagina van klaas
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #27 Gepost op: 27 April 2008, 21:30:33 »
In dat stukje uit de Fuldaer Zeitung viel me deze zin op:

"Das könne nicht alles eingezäunt werden. "

Vrij vertaald: je kunt niet overal hekken omheen zetten.

Vind ik een beetje vreemde opmerking. Bij mijn weten is van de hogesnelheidslijnen in Frankrijk elke meter afgezet met hekken. Als treinenspotter kun je er niet bij komen, en zelfs kleine dieren zoals konijnen en ratten worden door die hekken sterk ontmoedigd. Waarom zou in Duitsland niet kunnen wat in Frankrijk wel kan?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #28 Gepost op: 27 April 2008, 21:55:07 »
omdat zo'n lijn met flinke tunnels, ingravingen, spoordijken, bruggen, strakke bovenleiding en een flink beveiligingssysteem en mét een hek toch al gauw wel minstens 3 keer zo duur zou zijn.

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 486
  • Mooi Man
Re: Duitse ICE botst op schapen
« Reactie #29 Gepost op: 27 April 2008, 22:20:55 »
Wat dat stof betreft,

Die hele tunnel was vol met stof. Als je 3 km, als het al niet veel meer is want die tunnel is bijna 11 km lang, nodig heb om tot stilstand te komen en dat er ook nog eens meerdere wagons ontspoort zijn, dan weet je niet wat er gebeurd. De wielen graven door de ballast wat al de gigantische stofvorming veroorzaakt en daarbij ook nog eens het raken van diverse wagons met de tunnelwand. Ik garandeer je dat je de eerste tiental(len) minuten echt geen hand voor ogen zien. Het stof kon nergens anders heen dan rond die trein blijven hangen.
Wat dat betreft hangen de beelden van de Twin Towers me nog helder voor de geest. Wel iets anders maar wel vergelijkbaar.

Maar wat me het meest verbaasd is dat er alleen maar licht gewonden zijn gevallen. Gelukkig natuurlijk maar toch weer iets om over na te denken voor meneer Mehdorn.

Rob
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>