Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:03:49
'Volgende halte: Openluchtmuseum!' 2026. door prutser
22 April 2026, 23:21:06
Palisade Canyon door RobVille
22 April 2026, 23:10:44
Raadplaatje door eemstede
22 April 2026, 22:53:59
Projekt 083-338 door ex44
22 April 2026, 22:49:29
Ontraxs 2026 door D_Loc
22 April 2026, 22:42:07
US diorama in H0 door Frank 123
22 April 2026, 22:03:42
Bouwbeschrijving mat' 54 hondekop ElD-4 van FRIE door Rob Bennis
22 April 2026, 21:57:29
Aachenau West door wob
22 April 2026, 21:33:56
PB Models, ICR-rijtuigen door PBModels
22 April 2026, 21:14:08
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Pascal77
22 April 2026, 21:08:09
Lucien gaat vreemd Southern Style: normaalspoor, engels en ook nog schaal 0..... door Lucien
22 April 2026, 20:12:25
Anlage 2.0 door svries1
22 April 2026, 20:00:59
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
22 April 2026, 19:51:17
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
22 April 2026, 19:30:41
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
22 April 2026, 19:02:08
Serre bergbaan, knutselproject van mijn zoon Jamie en mij door a.moonen
22 April 2026, 19:00:38
Piko 55922 stoomlocomotief BR 003, sound, rook, digitale koppeling door Ronald69
22 April 2026, 18:45:25
Een stoomdepot, H0, zelfbouw 3-rail, fantasie maar realistisch… door Frans Peeters
22 April 2026, 18:39:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
22 April 2026, 18:11:32
Nederlandse baan: de IJsselbochtbaan door Bob11
22 April 2026, 18:03:25
Zaterdag, 2 mei 2026 | 9e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
22 April 2026, 16:51:46
Roco E94 Motor uithalen door Henk Veenstra
22 April 2026, 16:17:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
22 April 2026, 14:13:48
AVT Geluidsmodule Serie 200- wat is het digitale adres? door Sven
22 April 2026, 13:06:48
Verbogen plastic weer recht maken, hoe doe ik dat door FritsT
22 April 2026, 12:31:33
Wissel polijsten door Herb73
22 April 2026, 12:09:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Montanbahn
22 April 2026, 11:47:55
automaus : Bespreking & Ervaring door Sven
22 April 2026, 11:30:43
NCS-72 / NS-3600 door FritsT
22 April 2026, 11:02:53

Auteur Topic: Lucien gaat vreemd Southern Style: normaalspoor, engels en ook nog schaal 0.....  (gelezen 13478 keer)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Kijk, vorderingen. Ja, die Pikart ken ik, scherpe prijzen. Eens kijken wat je hier gaat brouwen  ;D ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Benelux795

• Offline Offline
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Lucien

• Offline Offline
  • narrow minded and proud of it
Lucien

Lucien

• Offline Offline
Ik kijk mee ;D
Lucien

Lucien

• Offline Offline
Gisteren de 3 bakken in elkaar gezet, dat ging vlot. Goede passing van de onderdelen, een beetje lijm er tussen en vervolgens vastzetten met de meegeleverde schroeven. Van de 3 zakjes heb ik er nu eentje over, komt altijd van pas.
Tot nu toe erg tevreden dus met de bestelde modules, van zowel Pikart als Micromodule voor het andere baantje. Deze jongen gaat niet meer zelf rommelen met plaatmateriaal uit de bouwmarkt, zeker omdat mijn zaagkunsten en accuratesse daarin te wensen overlaten.

Vanavond eens losjes de rails uitleggen, ergens kriebelt dit wel. Filmpjes kijken op YouTube van engelse zijlijntjes in de jaren 50 helpt ook niet echt bij het onderdrukken van die kriebel, integendeel.
Tegelijkertijd MOET ik echt toch even de andere baan (Am Büdchen, https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=95657.0) voor MobExpo opzetten en nalopen of alles nog functioneert, dus daar zit wel een beetje een spanningsveld tussen wat "moet"en wat ik graag zou willen.
En ook de micro (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=116429.0) wil ik graag af hebben voor Valkenburg in augustus.

Keuzes...keuzes.... iemand op OntraXS zei al dat ik teveel dingen tegelijk doe. Klopt, maar mijn spanningsboog is nogal kort, dus afwisseling houdt hem gespannen. en ik ken er meer hier  ;D

Maar vanuit een positieve kant: de bouwkriebel is weer volop aanwezig!
Lucien

Ronald Halma

• Offline Offline

Tot nu toe erg tevreden dus met de bestelde modules, van zowel Pikart als Micromodule voor het andere baantje. Deze jongen gaat niet meer zelf rommelen met plaatmateriaal uit de bouwmarkt, zeker omdat mijn zaagkunsten en accuratesse daarin te wensen overlaten.

Dank je voor het compliment, ook namens de andere Ronald  ;)
Greetz, Ronald

Mijn modules!:

Micromodule

Lucien

• Offline Offline
Dank je voor het compliment, ook namens de andere Ronald  ;)

ere wie ere toekomt Ronald (& Ronald K!). De communicatie en bestelling met de Polen ging ook vlotjes, altijd fijn als je merkt dat je klandizie gewaardeerd wordt.

De bakjes zijn naar de modelspoorkamer gebracht en losjes aan elkaar gezet, daarna heb ik er eens wat spoor op uitgelegd. Ik ben er nog niet helemaal tevreden mee maar het geeft eens een gevoel van wat er wel en niet zou kunnen. Wel vind ik zelf de draaischijf nu wat groot, er past een Terrier + brake van op, en dat is niet echt nodig. Dus er is ook een kans dat ik toch investeer in een Kitwood Hills model van een kleinere schijf. waar de Terrier (en J94) op passen, die past dan waarschijnlijk ook optisch een stuk beter in het geheel.

Lucien

bernhard67

• Offline Offline
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Hoi Lucien,

Ik heb een vraag wat betreft de modules van Pikart zijn de modules uit Berken muliplex of populieren multiplex

Met vriendelijke groeten
bernard

Lucien

• Offline Offline
Ik ben geen boomexpert Bernard, ik zou het niet weten. Staat het er niet bij op de site?
Lucien

Ronald Halma

• Offline Offline
Bernard, wat maakt het uit? Populieren wss en dat is prima spul. Licht, sterk, uitermate geschikt. Vind het zelf mooier spul dan berken.
Greetz, Ronald

Mijn modules!:

Micromodule

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Er zit wel wat verschillen en overeenkomsten tussen. Beide zijn licht, populieren is een stuk zachter en daarmee fraaier te verwerken. Berken is een stuk harder (wordt bv ook voor betonmultiplex gebruikt) maar heeft daardoor ook meer de neiging tot vervormen als je het doorzaagt. Er zit meer spanning in het materiaal. Ik denk dat populieren daarmee dus wel iets geschikter is voor de modelbouw.

Groeten,
Rogier

Lucien

• Offline Offline
De Peco schijf is definitief uit beeld, te groot voor de baan.
Deze verhuist nu naar de krat met verkoopspullen voor de aankomend ebeurs van Post B in Zegge op 2 mei.
Overigen vullen die kratten zich al snel, er is nogal een en ander dat niet meer in de toekomstplannen past en weg mag.

Er is vervanging besteld in de vorm van een 30' schijf bij Kitwood Hill. Zal wel een paar weekjes duren voordat die er is, dus ik kan me nu nog even focussen op mobExpo en het microbaantje in 0e.
Lucien

Lucien

• Offline Offline
Ik ben ondertussen even verder gegaan met het seinhuisje.
Dit is een lasercut model van Dapol Kitmaster van het seinheis in Ottery St. Mary op het voormalige LSWR netwerk.

Omdat deze van binnen leeg is heb ik er een Peco interieur bij gekocht, dit past met wat creativiteit op de bodemplaat.

Vervolgens ben ik begonnen met de wandjes, alles past mooi maar vraagt wel om secuur werken.
Daarna de inrichting opnieuw gepast waarbij bleek dat het frame met de bellen en aanwijzers in combinatie met een sporenplan veel te hoog zou worden. foto's die ik op het web vond lieten ook zien dat zit frame wel erg hoog staat en kan worden verlaagd tot net boven de hendelinrichting.

Dus met wat snijden en passen en meten heb ik hem precies passend onder de toekomstige dakconstructie gekregen.
Ook heb ik een van de tokenmachines verwijderd, dit bleek onnodig bij een eindstation, dus er blijft er eentje over. De andere gaat in de onderdelenbox.
Voor de wissels ben ik uitgegaan van een inrijsein, uitrijsein, 2 gekoppelde wissels en 2 losse wissels, en een naastgelegen overweg. Daarmee kom ik prima uit met de meegeleverde hendels, er blijven zelfs 2 over (spares, wit geschilderd).

Een en ander past, ook de 'signalman with watch' past mooi in het interieur, of net buiten de deur. Ik denk dat het het laatste wordt.
Alles staat nog los, ik wil ook kijken of het mogelijk is het dak afneembaar te houden, want er moet straks natuurlijk ook nog verlichting in.

Lucien

Lucien

• Offline Offline
Seinhuisje klaar, ook de goederenloods is klaar. dit is een klein en laag exemplaar dat op het perron stond naast het station, waarbij het aanbod dus niet zo enorm groot was.

Het dak van het seinhuis is afneembaar, de inrichting moet er nog in en een lichtje.
Volgend project voor deze baan is het stationsgebouw.

Lucien

Frans Peeters

• Offline Offline
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Leuk spul Lucien, en maar goed dat die Switchman naar buiten gaat. Als ie wat hard aan de hendels trekt zit hij met z'n kont tegen de kachel  ;D.

Die Dapol kitjes zijn wel netjes afgewerkt aan de binnenzijde. Je ziet ook andere dingen.
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem (B) op 24 & 25 Oktober 2026