Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Rick
Vandaag om 19:14:23
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 19:12:39
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Frits C
Vandaag om 19:11:06
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Jeroen Trainz
Vandaag om 19:02:07
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 18:45:04
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 18:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 18:31:44
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27

Auteur Topic: Deuren ICRm  (gelezen 6252 keer)

Hanzelijn

• Offline Offline
Deuren ICRm
« Gepost op: 25 April 2008, 15:40:18 »
Afgelopen week was op deze forum een discusie over de verbouwde deuren van ICRm, de handvaten zijn verwijderd, nu kan ik deze discussie niet meer vinden, kom net terug van vakantie.

heeft iemand een link of is deze dicussie verwijderd?

Hanzelijn

• Offline Offline
Re: Deuren ICRm
« Reactie #1 Gepost op: 25 April 2008, 18:33:32 »
ik zeok dus ook orginele bericht waar dit is aangekondigd, afgelopen zondag stond er foto's op deze site, ben de ICRm nu ook tegengekomen tijdens de vakantie. Vind ze niet mooier op geworden. Worden alle ICRm op deze manier opgebouwd? en wat is de reden van deze verandering?

Felix

• Offline Offline
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
« Reactie #2 Gepost op: 25 April 2008, 18:44:35 »
Ik denk dat de reden is dat ze met de vorige 'knoppen' de 'treinstelmodus' niet in konden inschakelen.

Dat wil zeggen dat je vanuit de cabine (loc en stuurstand) de deuren kan vergrendelen. Hiervóór gebeurde dat dus automatisch als de trein harder dan 5km/u reed. Daarom kon je bij stilstand dus ook elke willekeurige deur openen, tenzij de conducteur 'sleuteld' en de deuren vergrendeld.

Ik vind het zelf niet echt prettig, die oude knoppen waren lekker in het midden van de deur en dus kon je zo instappen zonder eerste 1,5 meter te moeten lopen naar het knopje om de deur open te doen.

Gelukkig zijn nog niet alle rijtuigen hiervan voorzien. Het ziet er sowieso niet uit!

Julius

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 25 April 2008, 19:09:00 »
Het deurenverhaal staat los van de treinstelmodus, er wordt hier het een en ander over verteld.
« Laatst bewerkt op: 25 April 2008, 19:10:31 door Julius »

Rolf

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 25 April 2008, 19:17:10 »
Hierover heb ik enige tijd geleden wel wat gelezen in nedtrainnu (pesoneelsblad).
Ze willen dit gaan toepassen in de rijtuigen die in trek-duw samenstellingen rijden.
Ze willen het zo maken dat het ook overal mogelijk is om centraal te sluiten.
Verder krijgen de 1700 loks de Groene lamp in gebouwd. Dan is de werking het zelfde als in treinstellen. Verder weet ik het preciese er niet van.

Hanzelijn

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 25 April 2008, 23:32:17 »
ik ben de hele week de ICRm tegen gekomen en ik vind het oer lelijk eruit zien, had dan koploper deuren in gedaan of zo.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 26 April 2008, 00:18:39 »
Uh ja kost wel onnodig extra geld als je alle deuren zou vervangen, maar als jij betaald heb ik er geen problemen mee, alleen een duurder treinkaartje, daar zit ik niet op te wachten ;)

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 26 April 2008, 02:12:55 »
Als ze dan toch aan het ombouwen gaan, laten ze dan gelijk een melder erin zetten die niet goed werkende/ sluitende deuren detecteert.
Nu is het zo dat alleen de groene lamp niet aangaat, wat het zoeken naar de storing een lastige zaak maakt.
In een aantal gevallen heb ik het meegemaakt dat een trein vertrok zonder dat de ' deuren dicht' terugmelding actief was.
Een beetje riskant wel....

Met vriendelijke groet,

Peter.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #8 Gepost op: 26 April 2008, 08:47:30 »
oerlelijk boehoehoe protesteer protesteer. Als de NS dat vaker doet ga ik zelf al die knopjes dr weer af slopen  >:( >:( >:(

::)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 26 April 2008, 12:13:56 »
Als ze dan toch aan het ombouwen gaan, laten ze dan gelijk een melder erin zetten die niet goed werkende/ sluitende deuren detecteert.
Nu is het zo dat alleen de groene lamp niet aangaat, wat het zoeken naar de storing een lastige zaak maakt.
In een aantal gevallen heb ik het meegemaakt dat een trein vertrok zonder dat de ' deuren dicht' terugmelding actief was.
Een beetje riskant wel....

Met vriendelijke groet,

Peter.
Peter er zitten boven de deuren lampen die aangaan zo gou de HC de sleutel omdraait. Hij kan zo precies zien of alle deuren sluiten( als de deur dicht is gaat de lamp weer uit) en kan dan ook direct zien waneer een deur niet sluit. Moet wel bij gezegt het kan zijn dat nog niet alle rijtuigen het hebben, maar het komt er wel op.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 26 April 2008, 15:06:14 »
@ Michiel:

Dan hebben ze kennelijk toch het probleem erkend en doen ze er iets aan.
In 2004, toen ik voor het laatst in Nederland was kwam het wel vaker voor dat de trein na overleg,maar zonder de groene lamp aan wegreed.
Dat was trouwens op Amsterdam CS, al vanwaar ik geregeld de trein (VIRM-6) nam naar Sloterdijk en vice versa.
Nog mooier zou natuurlijk zijn als de machinist direct in de cabine kan zien welke sensor er eventueel weigert/niet naar behoren werkt, zonder dat de hele trein afgelopen behoeft te worden, tenzij deze lampen zich ook aan de buitenkant van de trein bevinden, waardoor het makkelijker te zien is waar het probleem zich bevindt.

Met vriendelijke groet,

Peter.

Julius

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 26 April 2008, 15:56:35 »
tenzij deze lampen zich ook aan de buitenkant van de trein bevinden, waardoor het makkelijker te zien is waar het probleem zich bevindt.
Plaatje van de deur.
« Laatst bewerkt op: 26 April 2008, 15:58:20 door Julius »

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 26 April 2008, 16:37:38 »
In 2004 was er nog geen inzet in treinstel modus en ging alles volgens de standaard getrokken materieel vertrekprocedure. Het rijden in treinstel modus is iets van de laatste maanden al zijn de rijtuigen daar bij hun grote revisie meteen op voorbereid.

Er rijden nu dus ook nog genoeg treinen rond in NL die niet in treinstel modus kunnen rijden zoals de getrokken internationale treinen en treinen met ICK en ICL rijtuigen en dat werkt prima alleen de vertrek procedure kost meer tijd.

CNL heeft trouwens wat leuks bedacht daar word het vertreksein vaak via de porto gegeven.

Groetjes Michiel

DeWest

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 27 April 2008, 14:35:20 »
@Peter(MPR)

De V-IRM serie is in iedere cabine uitgerust met een zogenaamd "Diagnose scherm". De machinist kan op dit scherm precies zien welke deur een storing vertoont, en geeft daar ook een advies bij hoe te handelen. Handig.

De Icr-m rijtuigen hebben na ombouw ook een lamp "open deur" gekregen, deze is geplaatst in de E-kast en is zichtbaar voor o.a. de conducteur. Elk rijtuig afzonderlijk heeft deze lamp, het problemen kan dus relatief snel teruggebracht worden tot 1 rijtuig.

Groet,
René

Thom

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 27 April 2008, 17:17:29 »
En zo'n lamp zit nu ook per deur buiten, boven de deur.

Iedereen kan die zien  ;D