Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door janw
Vandaag om 01:16:13
keerlusproblemen door astrantia
26 June 2025, 23:32:14
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
26 June 2025, 23:28:53
US diorama in H0 door Wim Vink
26 June 2025, 23:24:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
26 June 2025, 23:11:02
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door roco
26 June 2025, 23:07:39
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
26 June 2025, 22:34:47
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
26 June 2025, 22:17:12
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
26 June 2025, 22:16:38
Raadplaatje door Cc72000
26 June 2025, 22:11:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
26 June 2025, 21:39:05
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
26 June 2025, 20:46:58
20 jaar BNLS door Vroeger
26 June 2025, 20:07:12
Samenstellingen VAM treinen, 2e type wagen, Takkls580 door Michiel 80
26 June 2025, 19:56:09
NZH A 1001 - 1004 door Hans_NB
26 June 2025, 19:32:07
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
26 June 2025, 19:28:57
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
26 June 2025, 18:16:54
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
26 June 2025, 17:30:13
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 June 2025, 17:11:06
Rijnstraat door Gerco van Beelen
26 June 2025, 16:39:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
26 June 2025, 16:15:42
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Jeronimos
26 June 2025, 16:09:45
Depot + vervolg Vlieringen-2 door jan47
26 June 2025, 14:26:55
Piko 2025 door 1200blauw
26 June 2025, 13:41:50
Voor een beginner welk spoor is handing bij bepaalde oude treinen door spoorijzer
26 June 2025, 13:27:33
Bauarbeiten im gange door 741230
26 June 2025, 13:26:44
Maasmuiden Haven door tijgernootje
26 June 2025, 13:20:41
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door spoorijzer
26 June 2025, 12:59:53
kade bij Valkenburgse meer "stort in" door spoorijzer
26 June 2025, 12:40:43
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
26 June 2025, 10:05:10

Auteur Topic: Houten 7 Oktober. Wie gaat erheen en wat hebben we gekocht ?  (gelezen 15954 keer)

MOVisser

• Offline Offline
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Houten 7 Oktober. Wie gaat erheen en wat hebben we gekocht ?
« Reactie #75 Gepost op: 08 October 2023, 11:02:41 »
Het aanbod bepaalt uiteraard wat er verkocht kan worden. :angel:

Ik heb toendertijd niet voor niets aan bouwmodellen gedacht en niet aan nog meer treinen en wagons.

En wie heeft er nog meer leuke poppetjes en fietsjes (en/of solex)?? (y) (y)

Ronald Visser

Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...

Hans van de Burgt

• Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
« Reactie #76 Gepost op: 08 October 2023, 11:09:54 »
@Ronald,

Daar heb je wel een punt. Maar wel met een opvallende uitzondering: het aanbod van Britse modeltreintjes. Ook deze keer weten LitterBinners of BMB leden een leuke UK loc of karretje te scoren. Dat is pure winst. En voor degene voor wie het nog onbekend is: gevarieerder, kleurrijker en (nog steeds) veel prijsgunstiger dan NL of Duits spul.

Gr, Hans

Wim Vink

• Offline Offline
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
« Reactie #77 Gepost op: 08 October 2023, 11:17:47 »
Het aanbod bepaalt uiteraard wat er verkocht kan worden. :angel:

Ik heb toendertijd niet voor niets aan bouwmodellen gedacht en niet aan nog meer treinen en wagons.

Ronald Visser

Ook de Solex wordt een veelgevraagd item  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

MOVisser

• Offline Offline
« Reactie #78 Gepost op: 08 October 2023, 11:26:24 »
@Hans
Kunnen de modellen dan nog wel uit Engeland de EU binnenkomen.

Wat er is, is er. Maar nieuw??
Of Sven moet steeds heen en weer gaan reizen met (zijn) modellen in de achterzak.....

Ik heb echter totaal geen verstand/ervaring met import vanuit Engeland.
Ik weet wel dat Faller of wellicht anderen voor bepaalde merken importeur vanuit USA of Engeland zijn.

Ronald Visser
(hup aan de    solex)
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 08 October 2023, 11:39:17 »

... Artitec, de Mobylette zit er ook aan te komen.
Voor beide zijn er al bijpassende figuren.
Mvh Steef

DJV

• Offline Offline
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
« Reactie #80 Gepost op: 08 October 2023, 11:41:16 »
@Ronald,

. En voor degene voor wie het nog onbekend is: gevarieerder, kleurrijker en (nog steeds) veel prijsgunstiger dan NL of Duits spul.

Gr, Hans

ALs TP 3/4 denkt wel ja.
Maar als je naar get huidige TP kijkt valt dat kleurrijker al af.
Komt bij dat bijvoorbeeld de DR al best wel wat kleur op de baan had.
Alleen denkt iedereen altijd aan koud en grauw als de benaming DDR valt.

Maar goed!! Uiteindelijk draait het gewoon om wat je leuk vindt.
Je moet niet met treintjes spelen / Verzamelen. ;)
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".

roco

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 08 October 2023, 12:02:36 »
Redelijk veel Artitec , enkele smalspoorwagentjes en de al bestelde wadlopertjes euh wadloper en wadfietser .

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #82 Gepost op: 08 October 2023, 12:19:10 »
Ik stond gisteren samen met een vriend achter een tafel om wat overtollig rolmat aan de man te brengen. Het was bij openen van de beurs vrij rustig (hoewel de beursorganisatie via de omroep meldde dat vanwege de grote schare bezoekers de deuren wat eerder opengingen). Ik weet nu, na lezen van het voorgaande, dat een grote groep bezoekers elkaar ‘bijna naar het leven stonden’ bij de stand van Artitec… :-\

Verder een gezellige dag gehad, veel mensen gesproken, een kort loopje gemaakt richting Ronald Visser om even te stand van zaken te laten zien van een gezamenlijk projectje, even met Arjen van der Donk voor idem, wat bestelde spulletjes opgehaald bij Edwin Langeveld van Kleinspoor in verband met idem en verder bij de tafel regelmatig bekenden en gezellige praters gehad. Mijn tafelgenoot had nog twee sleepers voor de Super Chief bij zich dus die heb ik ‘m maar afhandig gemaakt na gemeenschappelijk overleg, vandaar dat nu de komende dagen een complete 15-delige Santa Fe Super Chief met als trekkrachten vier Athearn Genesis F7 locs (A-B-B-A) een hoog plekje gaat krijgen in de woonkamer ;D.

Rob
« Laatst bewerkt op: 08 October 2023, 12:40:08 door Rob Ellerman »
Tbinnebarretije…

R v/d Hoven

• Offline Offline
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
« Reactie #83 Gepost op: 08 October 2023, 12:26:13 »
Ik heb gisteren 2 keer korting gekregen >> die door de verkoper werd aangeboden << Dus dat elke verkoper perse de prijs wil hebben die hij/zij ervoor bedacht heeft, is ook niet waar.

Ik was er 4 jaar niet (zoals gemeld) en als je dan nog steeds goederenwagens en rijtuigen in een bak gooit en verwacht dat die verkocht worden, zonder bescherming en met een grote kans van krassen door de verkoopmethode...  Ik zag 'vroeger' vaak goederenwagens en rijtuigen in plastic zakjes. Meestal oude Lima of Jouef. Niet echt waardevol. Vaak leuk voor kinderen om goedkoop hun verzameling uit te breiden. Maar mogen die dan geen krasvrije modellen?? En op 7 oktober 2023 zag ik zelfs locs in plastic zakjes. Zakjes, dus geen doorzichtige stevige verpakkingen. Locs met stickertjes op de zakjes van niet minder dan 50 Euro en vaker meer. In een zakje!!!!  En kopen mensen echt nog steeds in 2023 gebouwde huisjes van Pola, Faller etc. die ver voor de invoering van de gulden al op de markt kwamen?? ik zag die zaken op meerdere tafels.

Veel voorkomend: bakken met reclamegoederenwagentjes in originele verpakking, meestal Märklin. Prijs per wagentje  rond de 10 Euro. Maar in 1 doos zag ik een dergelijk wagentje voor 95 Euro tussen die van 10. Maar nog opvallender: er lagen 4 van die van 95 Euro tussen die van 10. Als een simpele bedrukte reclamewagen echt 95 Euro moet opbrengen, dan leg je die niet in een doos met de rest voor een tientje...
Respect voor de klant is bij sommige handelaren ver te zoeken. Het is geen kofferbak-sale. Het is een modelspoorbeurs.

Bij een aantal tafels van verkopers die ook nog een winkel hebben, was het vaak druk. En bij tafels van bekende verkopers (voor mij dan) die er in 2019 al stonden, was het ook nu weer vaak druk. Dus het is wel degelijk een kwestie van vraag en aanbod. Goede en goed geprijsde handel verkoopt beter dan bananendozen met..  En ik heb alleen die aankopen gedaan die IK wilde hebben. Zelfs 1 aankoop die eigenlijk ver boven budget ging voor dat artikel. Maar het alternatief is: doorlopen en later spijt krijgen. En dat had ik bij dit artikel al 2 keer gekregen. Dus nu wel gekocht. "Auw", zei mijn portemonnee. "Goed gedaan", zei mijn hoofd. Ook door mij gewilde rijtuigen laten liggen. Omdat ze 1:100 zijn. En nu ik veel 1:87 heb gezien dankzij Exact, Piko, LS-models en meerdere, koop ik die 1:100 niet meer. Dan maar wachten. (wil iemand nog een Märklin ICR's overnemen?)

Groet, Raymond van den Hoven (die trouwens opvallend veel modellen van HUSA zag. Allang van de 1:1 sporen verdwenen)
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Hans van de Burgt

• Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
« Reactie #84 Gepost op: 08 October 2023, 12:45:21 »
@Hans
Kunnen de modellen dan nog wel uit Engeland de EU binnenkomen.

@Ronald,

Jawel hoor. De meeste van ons bestellen nieuw en gebruikt online bij Hattons. Prima service, geen dubbele BTW/VAT en geen douanekosten tot € 150,- Maar de charme van snuffelen mis je wel, en daar voorziet Houten voor ons in toenemende mate in.

Gr, Hans

MOVisser

• Offline Offline
« Reactie #85 Gepost op: 08 October 2023, 16:27:07 »
@ Hans, zo zie je maar weer. Ik ben maar een leek.

@ Simplex, bij mij zijn de figuren eveneens al te koop. Geef de houding aan die je wil en ik maak ze..... (y)

MOVisser

raymond erdtsieck

• Offline Offline
  • N Spoor Freak
« Reactie #86 Gepost op: 08 October 2023, 20:09:52 »
Gisteren dit gekocht op de beurs in Houten.

En het al eerder gekochte bakkie om laten spuiten door Bisschop Modelbouw, ook opgehaald op de beurs in Houten.
Echt super blij mee!
Vind hem heel erg mooi geworden!!!

Groet,
Raymond
No Pain No Gain!

Ferdinand Bogman

• Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Klaar voor vertrek
« Reactie #87 Gepost op: 09 October 2023, 13:38:41 »
De afdeling Inkoop van de W.E.G. heeft zich afgelopen zaterdag weer eens niet ingehouden:

Het grootste deel van dit materieel komt juist uit die bakken met goederenwagons en rijtuigen. Dit keer begon het al bij € 2,- per stuk!
  • de meeste goederenwagons dienen als onderdelenleverancier. Bij zulke lage prijzen is dat voordeliger dan losse onderdelen aanschaffen. Af en toe zit er een bijna gaaf exemplaar bij, zoals het draaischemelwagentje met rongen, linksvoor.
  • In de beige-rode EC-rijtuigen zit bijvoorbeeld originele binnenverlichting. Die wordt overgeplaatst naar andere rijtuigen.
  • De Rivella-wagon is een vrolijk alternatief voor de standaard-kap van de Roco-poetswagon
  • De koelwagens zijn aangeschaft om de verzameling compleet te maken. Een krasje meer of minder maakt mij niet uit. Het is geen belegging en ze komen niet in een vitrine.
  • De crème-turkooizen Bm, zonder draaistellen, is alleen gekocht voor de koppelinghouders (maar te mooi om de rest zomaar weg te gooien)

Toen het wat rustiger was bij Artitec heb ik het laatste zakje met gietdelen van een Hongaar gekocht:

Lijkt me leuk daar ooit een rijdend exemplaar van te maken.

En de duurste impulsaankoop (of eigenlijk drie):

Twee van deze giganten (BR 05 van Liliput) nam ik op de beursvloer over van een forumgenoot. Het zijn twee gehavende exemplaren, waarvan misschien weer een hele is te maken. En toen zag ik op een kraam een derde knutsexemplaar liggen, voor dezelfde prijs. Wel een drierail-versie, dus ook een gok.
De aanleiding om ze te kopen is dat ik op zoek was naar een Bühler-motor voor mijn BR 78. Ik weet, er zijn goedkopere oplossingen. Maar deze is leuker :).

Ik loop op de beurs in Houten rond als een groot kind in een speelgoedwinkel, met te veel zakgeld. Ik was er de hele dag, van tien (het gedrang bij Artitec gezien) tot drie (toen veel handelaren al aan het inpakken waren). Omdat het mooi weer was heb ik het koekhappen overgeslagen en heb mijn kopje koffie buiten opgedronken. Voor mij was de beurs opnieuw een intensief maar plezierig dagje winkelen.
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Wim Vink

• Offline Offline
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
« Reactie #88 Gepost op: 09 October 2023, 13:45:57 »
Zo te zien ben jij de inkoper van Sint Nicolaas  ;D
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Ferdinand Bogman

• Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Klaar voor vertrek
« Reactie #89 Gepost op: 09 October 2023, 13:59:57 »
 :angel: Die bestaat nog, in mijn hoofd. En vervult altijd mijn verlanglijstje.
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf