edit: tip voor de volgende keer: er gaat met grote regelmaat een directe trein (nu nog IC3, uiteindelijk een ICNG in Deense kleuren ;-)) van Copenhagen naar Hamburg. Is een mooie route en bijna altijd kan je deze op het allerlaatste moment betaalbaar boeken.
Vaak via de fietsroute-aanduidingen, vooral in Duitsland heel goed bewegwijzerd. Je moet dan wel voor lief nemen dat je regelmatig de modder in gestuurd wordt, wat geen lolletje is met volle bepakking.
Fietsen in een grote stad als Kopenhagen is op zich geen probleem. Maar om een stad te bezoeken is het OV handiger. Geen kans op diefstal van bagage of erger nog: je fiets. En met de trein sta je direct in het centrum.
Leuk verslag en leuk dat er naast Klaas, nog meer fietskampeerders zijn.
Goed te doen, want je maakt nauwelijks hoogtemeters.
Ik meen op station Kopenhagen toch echt zo'n treinstel gezien te hebben met èn een pantograaf èn ronkende uitlaat.Maar misschien vergis ik me?
Afgelopen voorjaar zowel op de heen- als op de terugweg een vertraging opgelopen van minimaal 40 minuten, waardoor de evt. aansluitingen op de volgende stations wel heel penibel werden.
Automobilisten gedragen zich in Duitsland wel veel hoffelijker jegens fietsers. Waar ze je in NL rakelings voorbij scheuren, zo ongeveer onder je stuur door, rijden ze daar veel voorzichtiger en met een grote boog om je heen.
Gewone Fransen slingeren trouwens dusdanig op een fiets dat je je echt afvraagt waarom de ‘toerdefrans’ juist daar is uitgevonden.