Wat ik niet begrijp is waarom je de Rocrail interface wil gaan nabouwen.
maar aangezien je de treinen handmatig gaat laten rijden
Maar als ik de vraag stel: 'waarom zou je dit willen', dan kan het antwoord ook zijn: 'omdat het kan'. Hoewel dat laatste nog niet helemaal zeker is voor je completen programma van eisen.
Maar dan mis je alleen de beveiliging nog van RR. Ik weet niet of RR er voor kan zorgen dat de Yamorc 5000 (:-P) externe wisselinstructies (van schakelpaneel) kan negeren wanneer RR een wissel gereserveerd en vergrendeld heeft voor een automatisch rijdende trein. Het zou mooi zijn als dat zo werkt.
Wat misschien wel kan is gewoon een input/melder commando sturen
Geen idee of RocRail zoiets kan
Dat je rijwegen met schakelaars wilt gaan instellen, dat snap ik.Wat ik niet begrijp is waarom je de Rocrail interface wil gaan nabouwen.Het complete verloop van de treinen kun je zien in Rocrail maar aangezien je de treinen handmatig gaat laten rijden denk ik dat je ogen meer op de baan gericht zijn.Maar als ik de vraag stel: 'waarom zou je dit willen', dan kan het antwoord ook zijn: 'omdat het kan'. Hoewel dat laatste nog niet helemaal zeker is voor je completen programma van eisen.In ieder geval succes.
Simpel; hij wil fysiek met een knopje rijwegen instellen op een manier die samenwerkt met zijn computerprogramma.
Nou niet. Zoals ik het lees, wilt Eric slechts een Arduino met RR laten praten met als doel zijn schakelpaneel te laten werken (via een USB verbinding). Als dat werkt, is het elektronisch heel simpel.Eric wil volgens mij gewoon met een mooi schakelpaneel wissels stellen voor een beetje handrangeren tijdens het auto bedrijf door en Eric wil dat RR zijn handelingen beveiligt en indien nodig overruled zodat hij geen brokken krijgt.Bas
Dat werkt niet, als je een wissel commando geeft op LocoNet dan stuurt de Centrale dat uit op DCC. (De Centrale heeft namelijk geen idee van wie dat commando is.) Het enige wat RocRail kan doen is direct een wissel commando sturen om het te corrigeren. Dat is niet echt wenselijk.Wat misschien wel kan is gewoon een input/melder commando sturen, dan zou RocRail dat moeten omzetten naar een wissel commando (of een reeks wissel commando's), die kan dan ook de controle doen of het op dat moment kan. Geen idee of RocRail zoiets kan, ik ben niet echt bekend met RocRail.Dit is wat ik bedacht had om het in Traintastic mogelijk te gaan maken.
ik bestuur mijn Rocrail baan met 2 centrales.een DCC++ centrale (Arduino) voor aansturen van de locs en een Rocnet centrale (met eigen Rocrail protocol)geïnstalleerd op een Raspberry Pi.Op de Raspberry kun je modules aansluiten voor wisselaansturingen, melder input, Rfid , leds e.d.schakelaars op je bedieningspaneel kun je hierop aansluiten. Bij activeren van een melder (knop indrukken)kun je in Rocrail bijbehorende acties genereren zoals b.v. het zetten van een wissel(straat).Ook kun je een actie een dienstrooster laten starten, zodat de loc een vastgestelde route gaat volgen.ik weet niet precies of dit is wat je zoekt, maar in Rocrail is het allemaal mogelijk.
Rijweg is van blok naar blok en een serie rijwegen kan je in een dienstrooster opnemen zo meen ik te begrijpen uit de RocRail-wiki.