Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:04:36
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Arnhem1976
Vandaag
om 10:03:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:01:06
Bf Kibronn
door
Benelux795
Vandaag
om 09:57:55
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 09:55:12
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Hans GJ
Vandaag
om 09:47:41
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:39:34
Overstap naar HTM
door
rvredebregt
Vandaag
om 09:38:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Jeroen Water
Vandaag
om 09:11:03
Bahnstrecke 5867
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:29:36
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:28:31
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:16:28
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 01:45:31
Model cipressen in 1:87
door
grove den
Vandaag
om 00:37:02
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
reinderlf
12 November 2025, 23:54:03
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Edwin2121992
12 November 2025, 23:29:32
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
eemstede
12 November 2025, 23:07:23
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
WimM
12 November 2025, 23:03:12
Aachenau West
door
wob
12 November 2025, 22:41:56
Stub switches
door
Ronald Halma
12 November 2025, 22:17:34
Pimp my Hippel 2.0
door
De eerste Ivo
12 November 2025, 22:15:42
Lantaarn Fleischmann BR50 kab
door
Ferdinand Bogman
12 November 2025, 22:13:21
PBM/PWM met joystick
door
Eric B
12 November 2025, 21:51:22
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Jeroen95
12 November 2025, 20:44:44
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits.
door
RobbertJan
12 November 2025, 20:12:18
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
12 November 2025, 20:05:25
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor)
door
ArjanB
12 November 2025, 20:04:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Mispoes
12 November 2025, 19:34:49
BNLS-actie: Artitec DAF SRV
door
Ferdinand Bogman
12 November 2025, 19:14:11
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
puntenglijder
12 November 2025, 19:00:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
(te) Lange lengtes staalproducten.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: (te) Lange lengtes staalproducten. (gelezen 869 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12537
(te) Lange lengtes staalproducten.
«
Gepost op:
20 May 2023, 11:55:44 »
000 In het draadje over Pijpen en Buizen, die niet onder profielstaal vallen, zagen we lading die te lang was voor 1 wagen. Dit probleem komt veel voor bij profielstaven, Railstaven en damwanden. Ook voor dit probleem hebben de spoorwegen een oplossing bedacht. Bij Rhenus Logistics B.V. aan de Kesterenstraat, een zijstraat van Waalhaven -Oost, kwam ik een mooi voorbeeld van een te lange lading tegen. Helaas weet ik de telegrafische benaming van deze wagen niet meer
001 De voorschriften van NS hoe een wagen met lang staal beladen dient te worden
002 Een Rs op Antwerpen-Dam “gewoon“ beladen met korte damwanden. Hier zijn geen bijzondere voorzieningen nodig
003 In die zelfde trein zien we op Antwerpen-Dam twee Rs-en beladen met lange damwanden. De rongen zijn opgezet en de lading is aan de wagenbak verzekerd door middel van de voorgeschreven strengen bandstaal. Daar bij één van de wagens de lading over de buffers heen steekt, moet er volgens voorschrift een schutwagen gesteld worden. Om zeker te zijn dat de lange lading vrij boven de laadvloer van de schutwagen kan bewegen, zijn op de laadvloer van de Rs, vlak bij de koppen, zware houten dwarsbalken geplaatst. Deze balken houden de lading vrij boven de vloer van de schutwagen. Let ook eens op de draaistellen van de beide Rs-en, zij zijn verschillend van uitvoering en fabricaat.
004 Zo word in de praktijk van alledag het probleem van te lange lading bij de spoorwegen opgelost. Door een zgn “Schutwagen” te stellen mag deze CFL rongenwagen in een trein opgenomen worden. Het doel van zo’n schutwagen is hier duidelijk aangegeven.
Foto Cor van Kapel
005 Een CFL Rs opgenomen in een goederentrein gezien langs de boorden van de Moezel.
006 Damwanden worden gebruikt om een waterdichte afsluiting te creëren om droog in een natte omgeving te kunnen werken. Ook worden zij veelvuldig toegepast als grondkeringen. In bewoonde gebieden worden de wanden niet geslagen maar de grond in getrild
007 Nieuwe kades bouwen dmv damwanden in Brouwershaven
008 Railstaven zijn een ander langijzer product wat veelvuldig per spoor vervoerd word. Op het emplacement “Waalhaven-zuid” staat een Poolse Res beladen met standaard lengtes spoorstaaf te wachten op verdere afhandeling,
009 Duidelijk is te zien dat de railstaven “gezadeld” op de wagen liggen en extra gezekerd zijn tegen ongewenste verplaatsingen door middel van stalen zekeringsbanden tot de borden van de wagenbak doorlopen
010 Zo worden lange railstaven gelagen bij Rhenus in het Ruhrgebied.
011 In model is dit ook makkelijk te realiseren
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=107363.msg3222393500;topicseen#msg3222393500
012 Een tijdje geleden kwam ik deze oplegger met RET spoorstaven achter de remise Waalhaven tegen. Lijkt mij niet zo prettig rijden door de stad!
013 De oplegger van achter ingezien.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
(te) Lange lengtes staalproducten.