Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 17:40:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 17:35:34
Vreemd probleem
door
Ruud Teunissen
Vandaag
om 17:27:05
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
j.ossebaar
Vandaag
om 17:00:14
Prestige Models : ervaringen
door
willyTEE
Vandaag
om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wies
Vandaag
om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 16:22:52
Lokpilot 4 defect
door
spock
Vandaag
om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
vpeters1984
Vandaag
om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Dick55
Vandaag
om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 14:27:09
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
paazhaas
Vandaag
om 13:04:47
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
Vandaag
om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W?
door
André82
Vandaag
om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
bellejt
Vandaag
om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:24:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
(te) Lange lengtes staalproducten.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: (te) Lange lengtes staalproducten. (gelezen 775 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
(te) Lange lengtes staalproducten.
«
Gepost op:
20 May 2023, 11:55:44 »
000 In het draadje over Pijpen en Buizen, die niet onder profielstaal vallen, zagen we lading die te lang was voor 1 wagen. Dit probleem komt veel voor bij profielstaven, Railstaven en damwanden. Ook voor dit probleem hebben de spoorwegen een oplossing bedacht. Bij Rhenus Logistics B.V. aan de Kesterenstraat, een zijstraat van Waalhaven -Oost, kwam ik een mooi voorbeeld van een te lange lading tegen. Helaas weet ik de telegrafische benaming van deze wagen niet meer
001 De voorschriften van NS hoe een wagen met lang staal beladen dient te worden
002 Een Rs op Antwerpen-Dam “gewoon“ beladen met korte damwanden. Hier zijn geen bijzondere voorzieningen nodig
003 In die zelfde trein zien we op Antwerpen-Dam twee Rs-en beladen met lange damwanden. De rongen zijn opgezet en de lading is aan de wagenbak verzekerd door middel van de voorgeschreven strengen bandstaal. Daar bij één van de wagens de lading over de buffers heen steekt, moet er volgens voorschrift een schutwagen gesteld worden. Om zeker te zijn dat de lange lading vrij boven de laadvloer van de schutwagen kan bewegen, zijn op de laadvloer van de Rs, vlak bij de koppen, zware houten dwarsbalken geplaatst. Deze balken houden de lading vrij boven de vloer van de schutwagen. Let ook eens op de draaistellen van de beide Rs-en, zij zijn verschillend van uitvoering en fabricaat.
004 Zo word in de praktijk van alledag het probleem van te lange lading bij de spoorwegen opgelost. Door een zgn “Schutwagen” te stellen mag deze CFL rongenwagen in een trein opgenomen worden. Het doel van zo’n schutwagen is hier duidelijk aangegeven.
Foto Cor van Kapel
005 Een CFL Rs opgenomen in een goederentrein gezien langs de boorden van de Moezel.
006 Damwanden worden gebruikt om een waterdichte afsluiting te creëren om droog in een natte omgeving te kunnen werken. Ook worden zij veelvuldig toegepast als grondkeringen. In bewoonde gebieden worden de wanden niet geslagen maar de grond in getrild
007 Nieuwe kades bouwen dmv damwanden in Brouwershaven
008 Railstaven zijn een ander langijzer product wat veelvuldig per spoor vervoerd word. Op het emplacement “Waalhaven-zuid” staat een Poolse Res beladen met standaard lengtes spoorstaaf te wachten op verdere afhandeling,
009 Duidelijk is te zien dat de railstaven “gezadeld” op de wagen liggen en extra gezekerd zijn tegen ongewenste verplaatsingen door middel van stalen zekeringsbanden tot de borden van de wagenbak doorlopen
010 Zo worden lange railstaven gelagen bij Rhenus in het Ruhrgebied.
011 In model is dit ook makkelijk te realiseren
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=107363.msg3222393500;topicseen#msg3222393500
012 Een tijdje geleden kwam ik deze oplegger met RET spoorstaven achter de remise Waalhaven tegen. Lijkt mij niet zo prettig rijden door de stad!
013 De oplegger van achter ingezien.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
(te) Lange lengtes staalproducten.