Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:48:43
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij)
door
Eric B
Vandaag
om 20:38:09
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 20:35:48
Station Roodeschool
door
cor_b
Vandaag
om 20:29:49
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder
door
n-driver
Vandaag
om 20:18:42
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst?
door
Dirk
Vandaag
om 20:07:55
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 19:30:54
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Spoor1vogel
Vandaag
om 19:26:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
BrightonBelle
Vandaag
om 19:12:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 18:58:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
william_2
Vandaag
om 18:57:40
RhB H0m, Albulisch
door
Joz
Vandaag
om 18:22:06
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
tijgernootje
Vandaag
om 17:37:23
keerlusproblemen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 17:06:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 16:56:41
Koploper: Functies uitgebreid en geluid / Loksound 5
door
martr
Vandaag
om 16:10:49
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 14:31:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:28:36
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:08:08
Roco BR 93 stroomafname
door
bellejt
Vandaag
om 13:38:37
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3)
door
wob
Vandaag
om 13:18:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 12:58:18
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 12:45:27
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 12:17:28
onderdeel gezocht voor trix 22707
door
bellejt
Vandaag
om 11:45:10
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Dennis1984
Vandaag
om 11:07:19
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht
door
spoorzeven
Vandaag
om 10:58:03
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 10:54:26
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 10:33:52
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:27:36
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
(te) Lange lengtes staalproducten.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: (te) Lange lengtes staalproducten. (gelezen 791 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12469
(te) Lange lengtes staalproducten.
«
Gepost op:
20 May 2023, 11:55:44 »
000 In het draadje over Pijpen en Buizen, die niet onder profielstaal vallen, zagen we lading die te lang was voor 1 wagen. Dit probleem komt veel voor bij profielstaven, Railstaven en damwanden. Ook voor dit probleem hebben de spoorwegen een oplossing bedacht. Bij Rhenus Logistics B.V. aan de Kesterenstraat, een zijstraat van Waalhaven -Oost, kwam ik een mooi voorbeeld van een te lange lading tegen. Helaas weet ik de telegrafische benaming van deze wagen niet meer
001 De voorschriften van NS hoe een wagen met lang staal beladen dient te worden
002 Een Rs op Antwerpen-Dam “gewoon“ beladen met korte damwanden. Hier zijn geen bijzondere voorzieningen nodig
003 In die zelfde trein zien we op Antwerpen-Dam twee Rs-en beladen met lange damwanden. De rongen zijn opgezet en de lading is aan de wagenbak verzekerd door middel van de voorgeschreven strengen bandstaal. Daar bij één van de wagens de lading over de buffers heen steekt, moet er volgens voorschrift een schutwagen gesteld worden. Om zeker te zijn dat de lange lading vrij boven de laadvloer van de schutwagen kan bewegen, zijn op de laadvloer van de Rs, vlak bij de koppen, zware houten dwarsbalken geplaatst. Deze balken houden de lading vrij boven de vloer van de schutwagen. Let ook eens op de draaistellen van de beide Rs-en, zij zijn verschillend van uitvoering en fabricaat.
004 Zo word in de praktijk van alledag het probleem van te lange lading bij de spoorwegen opgelost. Door een zgn “Schutwagen” te stellen mag deze CFL rongenwagen in een trein opgenomen worden. Het doel van zo’n schutwagen is hier duidelijk aangegeven.
Foto Cor van Kapel
005 Een CFL Rs opgenomen in een goederentrein gezien langs de boorden van de Moezel.
006 Damwanden worden gebruikt om een waterdichte afsluiting te creëren om droog in een natte omgeving te kunnen werken. Ook worden zij veelvuldig toegepast als grondkeringen. In bewoonde gebieden worden de wanden niet geslagen maar de grond in getrild
007 Nieuwe kades bouwen dmv damwanden in Brouwershaven
008 Railstaven zijn een ander langijzer product wat veelvuldig per spoor vervoerd word. Op het emplacement “Waalhaven-zuid” staat een Poolse Res beladen met standaard lengtes spoorstaaf te wachten op verdere afhandeling,
009 Duidelijk is te zien dat de railstaven “gezadeld” op de wagen liggen en extra gezekerd zijn tegen ongewenste verplaatsingen door middel van stalen zekeringsbanden tot de borden van de wagenbak doorlopen
010 Zo worden lange railstaven gelagen bij Rhenus in het Ruhrgebied.
011 In model is dit ook makkelijk te realiseren
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=107363.msg3222393500;topicseen#msg3222393500
012 Een tijdje geleden kwam ik deze oplegger met RET spoorstaven achter de remise Waalhaven tegen. Lijkt mij niet zo prettig rijden door de stad!
013 De oplegger van achter ingezien.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
(te) Lange lengtes staalproducten.