Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door MaraNCS
Vandaag om 11:20:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:39
Ridder Gerco van Beelen door roco
Vandaag om 11:18:27
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 11:17:27
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 11:08:54
Motorpost ombouwen ? door ronaldvd2000
Vandaag om 10:44:51
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 10:29:06
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
US diorama in H0 door DV modelspoor
Vandaag om 10:14:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:56:50
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
19 Toen door spoorijzer
Vandaag om 08:24:01
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
  

Auteur Topic: Big Scale Trains - NS SLT in H0  (gelezen 29139 keer)

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9618
    • nulpunt
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #135 Gepost op: 17 oktober 2023, 12:56:49 »
Is dat zo?

Martijn HITV

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #136 Gepost op: 17 oktober 2023, 13:20:40 »
Is dat zo?
zeker. staat geen nummer bij. en als er een nummer was had ik die niet gebeld voor de al eerder genoemde redenen
-Martijn

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3216
    • nederlof.net
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #137 Gepost op: 18 oktober 2023, 23:26:47 »
Ik dacht dat ik hier een bericht had gelezen over de gezondheidsproblemen van de eigenaar. Maar kan dat nu niet meer vinden.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3840
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #138 Gepost op: 19 oktober 2023, 06:57:30 »
Reactie 130
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8146
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #139 Gepost op: 19 oktober 2023, 08:54:32 »
Staat sinds 6 september op facebook;

Het is even stil geweest met ons SLT project.
Dit in verband met spoedopname van mij in het ziekenhuis met een startende hartinfarct ben ik even uit de running geweest.
Dit door waarschijnlijk stress van samenloop van omstandigheden.
Gelukkig waren waren we er snel bij.
Ik ben daar voor 2 weken uit de running geweest met als gevolg dat het allemaal wat meer vertraging op loopt dan was geplant.


(Sinds die datum geen nieuws, en ook hier niet meer ingelogd op het forum, hopen dat het goed met hem gaat..)
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2023, 09:02:02 door Bob R. »
Vr. groeten,
Bob

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6489
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #140 Gepost op: 19 oktober 2023, 10:57:46 »
Een hartinfarct wens je niemand toe en hopelijk gaat het de goede kant uit.

Dit scenario is overigens wel weer 'standard playbook' van kleinserieprojecten die stranden. Hopelijk blijft het voor afnemers en producent bij vertraging
Boomshanka!

Martijn HITV

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #141 Gepost op: 19 oktober 2023, 16:26:40 »
er is recentelijkee nieuwe update gekomen over het SLT project. ik zal die met jullie eventjes delen :D

Citaat
Update over de SLT
Beste mensen,



Inmiddels zijn we een aantal weken verder. Dank voor alle berichten die ik heb mogen krijgen van velen van jullie! Ik ben langzaam maar zeker weer meer uren gaan maken en ben sinds begin deze maand weer fulltime aan het werk. Ik voel me gelukkig goed, maar tegelijkertijd moet ik waken en goed rust inbouwen. Hierdoor gaan dingen wat langzamer dan ik wil, maar we gaan voor kwaliteit boven snelheid.



Het is voor de SLT nu een kwestie van wachten op de stickers en de printplaten. Deze zijn tijden geleden besteld maar deze laten op zich wachten. Het is erg lastig om goede betrouwbare levertijden te kunnen krijgen van de leveranciers.



Wel hebben we net begin deze week de eerste set proefstickers binnengekregen zodat we in ieder geval nu het demo-model kunnen afmaken. We hopen nu eind oktober het eerste complete demo-model op te leven. Zodra deze er is kunnen we foto's en video's maken en kunnen we de planning van de oplevering concreet gaan communiceren. Daar ben ik van overtuigd. Onze energie en aandacht zit in ieder geval volledig in het afronden en opleveren van het model voor iedereen die hier besteld heeft.



We vragen heel veel van iedereen wat geduld betreft en dat realiseren we ons terdege. Voor het volgende project gaan we dit ook zeker anders aanpakken en zullen we eerst voor een uitgewerkt demo-model zorgen voordat we daadwerkelijk gaan verkopen. Voor nu is het 100% focus en werken naar de opleveringen. De volgende nieuwsbrief gaat in ieder geval veel meer informatie bevatten inclusief foto's en video's en een lijst met verwachte opleveringsweken. We hanteren hierbij de volgorde van bestellen.



Team BST

-Martijn

WeKra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1375
    • Facebook
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #142 Gepost op: 23 december 2023, 22:15:12 »
Is er al iemand die meer heeft vernomen?

Ik heb getracht mijn bestelling (reeds betaald... zucht) te annuleren, maar na 2 e-mails nog steeds geen reactie. Via PayPal geprobeerd de zaak terug te krijgen, maar de koop is 180 dagen geleden geweest dus geen recht meer op restitutie.

Ben ik de 699,- euro verloren?  :-[ Via de website kan men nog steeds bestellen en betalen.
Check ook mijn Facebook

Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
    • Big Scale Trains
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #143 Gepost op: 23 december 2023, 23:01:27 »
Is er al iemand die meer heeft vernomen?

Ik heb getracht mijn bestelling (reeds betaald... zucht) te annuleren, maar na 2 e-mails nog steeds geen reactie. Via PayPal geprobeerd de zaak terug te krijgen, maar de koop is 180 dagen geleden geweest dus geen recht meer op restitutie.

Ben ik de 699,- euro verloren?  :-[ Via de website kan men nog steeds bestellen en betalen.

Beste Wes,  het is inderdaad stil aan onze kant, mijn excuses voor iedereen. Had even wat moeten versturen.
We staan niet stil. Maar hebben behoorlijk vertraging in de productie.

Wes kent het verhaal natuurlijk want die heb ik je gemaild.
Je zou de printplaten laten maken en leveren.
alleen kwam je na 2a 3 maand achter dat je dat niet gaat lukken.
Daar hebben we best wel wat vertraging door opgelopen.

Nu zijn we weer met een ander bedrijf bezig om toch nog de printplaten te krijgen die we nodig hebben.
Het spuiten gaan begin Januari beginnen, dit zal gedaan worden. Alles is hier al voor binnen.
We hebben al een 4tje en 6tje rijdend. Alleen nog Analoog.
Filmpje had ik al een paar keer gepost maar is al paar keer verwijderd.

Terugbetalingen worden wel verwerkt maar heeft even tijd nodig.
Daar zit wat vertraging in.

Zeer binnenkort verwacht ik meer beeld materiaal te hebben.
En zal de filmpjes nog even aanpassen zonder reclame er in.

Bedankt voor uw geduld.




« Laatst bewerkt op: 24 december 2023, 00:10:41 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains »

metresil

  • Offline Offline
  • Berichten: 397
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #144 Gepost op: 24 december 2023, 00:37:20 »
Ben je begin Januari  in de broodfabriek (Rijswijk ) aanwezig Sebastiaan ?, hoop dat je dan een SLT bij je hebt in de NS kleuren dan ,ben zeer benieuwd..... (y)
metresil4YOU     ook op youtube

Wim B

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #145 Gepost op: 14 januari 2024, 18:28:36 »
In Rijswijk niets te bekennen van Big Scale Train

HOHans

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #146 Gepost op: 30 januari 2024, 12:21:15 »
Beste Forumleden,

Ik kreeg gisteren (29-01-2024) een mailtje van Sebastiaan (team BST) met een update over de status van de SLT.
Hopelijk met toestemming van BST druk ik het mailtje hieronder af voor jullie informatie:

QUOTE:

Update over de SLT - Kijkdatum Demomodel
Beste mensen,

Alles wat fout kan gaan, gaat ook fout. Een uitspraak van Edward A. Murphy. Een pijnlijke uitspraak ook want we hebben helaas weer veel te verduren gehad. Zo hebben de stickers veel vertraging opgeleverd en heeft de leverancier van de printplaten na vele maanden voorbereidingen ook onverwacht de leveringen moeten stopzetten zodat we een andere oplossing hebben moeten vinden. Dit zette ons weer 10 stappen terug en we hebben weer 3 maanden vertraging opgelopen.

Er gebeuren gelukkig ook goede dingen want we hebben de hoognodige versterking gevonden waarmee we onze achterstand in de levering kunnen gaan aanpakken. We hebben gekeken naar een persoon die ons kan helpen met het opbouwen van de kappen inclusief spuiten en stickeren en het samen verder afbouwen van de SLT's. We hebben deze kennis, ervaring en kunde gevonden bij Kees-Jan, ook wel bekend als Rail-Kees. Kees-Jan heeft jarenlange ervaring met het bouwen en ombouwen van modeltreinen van spoor TT tot spoor 1. Zie meer van zijn werk op zijn Flickr-fotocollectie op https://www.flickr.com/people/29897166@N06/

Wat betekent dit concreet? Eerst zal Kees-Jan meehelpen met het opbouwen van de eerste SLT's, waaronder het afmaken van het demo-model. Deze kan dan gaan worden vertoond en wel op het onderstaande moment en locatie.

De Modelspoorclub Assen houdt op zaterdag 9 maart 2024 een modelspoorbeurs van 10:00 uur tot 15:00 uur. Big Scale Trains zal hierbij aanwezig zijn met het demomodel van de SLT. Iedereen is welkom. Het entreeprijs is 4,00 per volwassene maar voor degene die de SLT hebben besteld zal dit vergoed worden.

Locatie: Gebouw Penta van het Dr. Nassaucollege - Industrieweg 3 - 9402 NP Assen

We gaan hierna ook op bezoek bij andere modelspoorwinkels of beurzen elders in Nederland. Het schema met datums en locaties moet hiervoor nog worden opgesteld. Hier komen we dus later nog op terug. We kunnen dan ook gaan plannen op de uitlevering. We zijn de afgelopen weken ook druk met een verhuizing geweest. Meer informatie en het nieuwe adres zal binnenkort volgen. Hopelijk zien we jullie in Assen of ergens de komende maanden bij een modelspoorwinkel bij u in de buurt.

Team BST

UNQUOTE

Groet van een SLT wachtende

Martijn HITV

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #147 Gepost op: 07 maart 2024, 12:46:25 »
ik kan 9 maart helaas niet aanweizg zijn, zal iemand een filmpje/foto kunnen maken van de SLT? meerdere keren contact proberen te maken met big scale trains maar het blijft stil.
-Martijn

WeKra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1375
    • Facebook
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #148 Gepost op: 07 maart 2024, 14:28:35 »
Op Facebook zijn wat foto's geplaatst van het eerste model.

Het eerste wat mij opviel is het gebrek aan dak-onderdelen en de blauwe baan die op de neus te 'rond' is, terwijl deze in het echt afgevlakt is. Ook het grijze verloop van de koppeling af naar beneden klopt niet. De kleurkeuze voor het blauw lijkt niet correct, maar dat kan lichtinval/effecten zijn.

Verder begrijp ik niet waarom het zo lang duurt, maar misschien vooral omdat ze afhankelijk zijn van allerlei externen.





« Laatst bewerkt op: 07 maart 2024, 14:57:49 door WeKra »
Check ook mijn Facebook

Martijn HITV

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
Re: Big Scale Trains - NS SLT in H0
« Reactie #149 Gepost op: 07 maart 2024, 14:39:14 »
kan je de link doorsturen van hun facebook kan de foto's nergens vinden
-Martijn