Stel je stuur die topmanager die 2 miljoen verdient de laan uit, en neemt er 1 die 't voor €200.000 doet (is best wel een leuk jaarsalaris hoor). Besparing €1.8 miljoen, hoeven er nog maar 10 van €20.000 uit voor dezelfde besparing van €2 miljoen.Overigens, grote bonussen bij winstgevende bedrijven heb ik niet zo'n moeite mee, maar andersom zie je weinig, inleveren als er verlies gedraait wordt.
En die zijn nog steeds te verwaarlozen ten opzichte van de personeelskosten. Er valt wel misschien wat te halen, maar lang niet genoeg om het verlies te laten verdwijnen.- Peter
Dus een chinese Jaguar.
Overigens houdt het nieuws voor Märklin niet op:Märklin-Manager wechselt zur Konkurrenz(Handelsblatt; Duits; zelfde auteur als van het artikel dat dit draadje startte)- Peter
Dat zal best, maar als je na 40 jaar nog steeds ongeschoold werk doet, het artikel zou kritisch gelezen moeten worden en niet als zoete koek geslikt.- Peter
Blijkbaar is het voor de klanten van de krant, en in die streek nog de gewoonte om iemand zn hele leven het zelfde werk te laten doen. Ook is het mogelijk dat men in dat land vrouwen niet de zelfde loopbaankansen geeft als mannen.Groeten, Alexander
Marklin zou naast de bekende metalen modellen , ook een productlijn plastic modellen in de markt kunnen zetten, en daarmee concurren met bv ROCO of misschien wel PIKO ( wordt nog steeds in Duitsland gemaakt dacht ik )Groeten, Alexander
Citaat HANDELSBLATT:Da wird gar einer Mitarbeiterin fünf Tage vor ihrem 40. Dienstjubiläum gekündigt, um kurz darauf jüngeren Ersatz einzustellen.Ik kan maar niet vinden waar staat dat deze mevrouw ongeschoold locomotiefjes in elkaar zet. Waar staat dat?
Toch zie ik hier een aantal argumenten die niet echt onderbouwd worden, maar wel meteen gebruikt worden om iets te bewijzen. Zoals het geld verslinden van de managers, die net zoveel verdienen als 100 werknemers bij elkaar, enzovoorts.Nu ken ik de situatie bij Märklin niet, maar de gedachte dat bij grote bedrijven er teveel managers rondlopen en dat die alleen maar geld verkwisten en vervolgens de kleine man op straat zetten, is volkomen uit de lucht gegrepen. Je wil niet weten wat voor druk er wordt uitgeoefend om de kosten te verlagen - en daar zijn de managers verantwoordelijk voor. Zij dienen uit te leggen waar het geld aan is uitgegeven. Bijvoorbeeld, ons bedrijf mocht dit jaar niet meer uitgeven aan vaste lasten (loon, electriciteit, huur, enz.) dan het jaar ervoor. Ha, maar werknemers willen wel een loonsverhoging. Dus daar ligt een stevige uitdaging.Dit is mijn ervaring met twee verschillende multi-nationals (120.000 en 60.000 werknemers). Maar goed, als iemand heel andere ervaring heeft met een beursgenoteerde onderneming of een onderneming met vreemd kapitaal, dan hoor ik dat graag. Liefst een onderneming die na de dotcom-zeepbel nog bestaat (en niet Google heet )......- Peter
Er liepen op mijn afdeling 3 managers rond voor 6 man technisch personeel, een beetje veel wel vind je niet?Voor het merendeel was er 1 manager aan het werk en de andere 2 zaten meer achter de pc spelletjes te spelen omdat ze niks te doen hadden....dus...nu jij weer.