Toegegeven; ik weet niet niet wat Rtd-Bvge214 betekent. Maar verder lijkt mij dit duidelijk
Waarom wordt hier gesuggereert dat die hoger kan zijn?
Toegegeven; ik weet niet niet wat Rtd-Bvge214 betekent.
Volgens het European Register of Infrastructure is op dit baanvak de maximaal toegestane snelheid voor een aslast tot 20 ton (C3 of C4) 100 km per uur en voor een aslast tot 22.5 ton (D4) 80 km per uur.206
Omdat dat wel een mogelijkheid is.
De 214 slaat op de bronvermelding onderaan de pagina waar de uitleg staat. Bvge staat zelfs voor Beverwijk Goederenemplacement om precis te zijn.
Het rapport vermeldtnu zegt DB Cargo dat de trein geen categorie D4 was maar dan nog was maximaal 80 km/u toegestaan vanwege de aslast. Voor Rotterdam was deze snelheid wel toegestaan. Mogelijk wordt dit ergens anders wel opgepakt gezien punt 224.
Scherp, maar voor het onderzoek naar de oorzaak irrelevant. Immers er kan geen sprake zijn geweest van een verwachting bij alle betrokkenen (machinist KROL, verkeersleider, etc) dat de betreffende trein pas over 15 minuten het punt zou passeren.
De leider werkplekbeveiliging belde om 03.23 uur66 met de treindienstleider. De treindienstleider gaf aan dat nog tien minuten moest worden gewacht.