Weet niet: is 100 te snel?
Er worden conclusies getrokken; pagina 106. Daarin wordt niets gezegd dat gevarensein verkeerd was, of uberhaupt of dit zichtbaar is zichtbaar. Zou kunnen dat ze hebben geconcludeerd dat ze dat niet weten en daarom hier niets over kunnen zeggen, maar als je onderzoeksvraag is "Hoe worden arbeids- en spoorwegveiligheid meegenomen..." en concludeert dat "communicatie heeft bijgedragen aan het onstaan van het ongeval is het mijns inziens opmerkelijk dat de effectiviteit van of zelfs het falen van visuele noodcommunicatiemiddelen niet wordt meegenomen.
Prorail heeft maximaal 80 km/u toegestaan voor goederentreinen op het traject én het dienstkaartje van de machinist vermeldde max 80 km/u als snelheid.
Waarbij de (op dat moment geldende) maximale snelheid op het desbetreffende baanvak die mogelijk beperkt Thom.Dat is uiteindelijk de bepalende factor mag ik hopen.
Verder heeft een trein een dienstregelingen snelheid, daarmee is de trein gepland en ingelegd. Daarnaast is er een inhaalsnelheid wat veelal overeenkomt met de technisch toegelaten snelheid van de trein en die kan gebruikt worden om vertraagde tijd in te halen
En toelaatbate inhaalsnelheid ken ik ook niet