Maar blijkbaar heeft de/die 189 een knop om het andersom te doen...? Wat betekent dat dan? En wel opvallend; er wordt verder geen aandacht aan besteed in rapport..?
En als je de foto op blz 48 bekijkt van de loc, had het gevaarsein ook geen nut. Het linker frontsein/sluitsein deden het niet meer, en het middenfrontsein werd afgedekt door een onderdeel van de kraan.Alleen het rechter frontsein deed nog een dappere poging.
Waarom zouden ze er iets mee doen, het is niet de oorzaak van het ongeval en het had ook niets veranderd als wel de juiste stand van de schakelaar was gekozen.
knipje
ZOals ik het lees- Het rapport zegt dat dat beneden twee witte lichten en boven 1 rood licht brandde- Degenen die reageren zeggen: Maar dat is niet juist, het had andersom moeten zijn- Het rapport zegt vervolgens: dat zal, maar in deze situatie was toch echt gekozen voor een ander seinbeld, dus feitelijk is wat in het rapport staat juist. Dus ik neem bepaalde commentaren niet over.
En vervolgens lees ik nergens iets over adviezen of iets dergelijks.Edit: ook in dat document lees ik niets behalve feitelijke constateringen
Ja, het rapport staat op de vorige pagina en daarin wordt verder niet gesproken over het gevaarsein.Daar heb je wel een goed punt. Wat nog zou kunnen en niet duidelijk wordt uit het rapport is of het gevarensein al ontstoken was toen de IRM passeerde. De eerste aanrijding is om 03:23, dan moet de machinist bijkomen voor hij iets kan doen en om 03:25 belt hij met DB Cargo, om 03:24 nadert de IRM Voorschoten, de passagiers bellen om 03:27 na de ontsporing met 112. Het is mogelijk dat de IRM passeerde en er niets te zien was.Het rapport zegt verder ook niets over dat de goederentrein ruim te snel reed, dat lijkt me kwalijker dan een verkeerd gevarensein.