Dat van die dieseltreinen is ook weer zo'n bekende fabel. Ik ben nog met de 116 door de schipholtunnel geweest ergens aan het begin van de eeuw. Dat men het liever niet heeft i.v.m. rookgas in de tunnel, is een ander verhaal. Maar een loc met zo'n kort sleepje zal het probleem niet zijn. Hoe het met goederentreinen zit weet ik niet (gevaarlijke stoffen zullen wel niet zomaar mogen).
Regulier daar treinen gaan rijden met dieselmaterieel is wel een No-Go, maar voor werkzaamheden en andere gelegenheden die niet op andere manieren kunnen is gewoon een procedure en protocol voor om dat mogelijk te maken.
Ik las hierboven ookal iets over dat een transport als dit met zijn beperkte snelheid niet zo passen tussen de normale dienstregeling door daar, maar men gaat dat natuurlijk ook niet doen ergens op de dag in de volle spits. Dat zal wel in de nacht gaan gebeuren en dan is daar meer dan genoeg ruimte voor natuurlijk.
Eh, je weet dat de loc overdag is overgebracht?
Eh, nou was die loc wel even minder beschadigd dan het treinstel. En stukken beter rolvaardig dan de bakken van de VIRM.
Draai het eens om, er lopen daar in dat weiland genoeg mensen rond en sommige met een complete carrière in spoors bergingswerk als ervaring die écht wel weten wat ze daar aan het doen zijn hoor Die bestellen niet zomaar voor de lol 2 kranen die ook nog eens een gods kapitaal kosten hoor...
Oké, maar wat heeft dat ermee te maken?
Nog steeds, wat heeft dat met de overbrenging van de 189 te maken?
uit een antwoord blijkt vanzelf of je iets zinnigs zegt