Nederland staat daar helaas niet alleen in, de vervanging van de 'Friesenbrücke" bij Weener in Duitsland is ook zo'n voorbeeld van bureaucratische incompetentie ...
Met zo'n trein zal je niet door de Schipholtunnel mogen, via Haarlem is waarschijnlijker. De route is ook logisch, er hoeft zo niet kop gemaakt te worden.
Klopt, daarom moet je ook improviseren. Ik denk dat er best wat te regelen is en dat bedrijven echt wel begrip hebben als er bv een week vertraging ontstaat omdat je materieel direct naar Voorschoten moet.
Benelux795, om de eerste bak gecontroleerd op de pootjes te zetten.
Waarom zou dat niet mogen??
Er is een verzekeraar die dit spektakel mag betalen. En die zegt echt niet ahh doe maar een kraantje. Johh weetje wat doe er maar twee. Nog een wonder dat er zomaar 2 van die dikke kranen beschikbaar zijn.Niemand neemt een risico. Ook Mammoet niet. En ook de toezichthouder van de verzekeraar niet. Dit is serieus doordacht door vakmensen. Hier wil echt niemand op zijn platte bek gaan. De media zit hier boven op. Dus op een enkeling na zijn wij leken.
Daarnaast zijn dieseltractie/goederentreinen niet toegestaan in de Schipholtunnel.
Dat men het liever niet heeft i.v.m. rookgas in de tunnel, is een ander verhaal.
Maar een loc met zo'n kort sleepje zal het probleem niet zijn. Hoe het met goederentreinen zit weet ik niet (gevaarlijke stoffen zullen wel niet zomaar mogen).
Nog een wonder dat er zomaar 2 van die dikke kranen beschikbaar zijn.
Zoiets is een beetje een dooddoener.. Er zijn hier denk ik genoeg mensen met ervaringen in dit vakgebied; we zijn alleen geen directe betrokken bij dit specifieke geval. Dan nog kan mijns inziens iedereen hier een uitspraak over doen, uiteraard wel leuker als hij of zij 'm kan onderbouwen. En voor dat laatste is naast ervaring, alleen een beetje wis- en natuurkunde nodig... Uiteraard wat versimpeld, maar u begrijpt het idee.
Eerst noem je het een fabel, maar vervolgens zeg je:Hoe uit zich dit dan?Weet je nu zelf eigenlijk hoe de regelgeving in elkaar zit en waarop baseer je dan dat de opmerking van Rick een fabel is?