Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:59
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 16:18:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
  

Auteur Topic: Intermodellbau 2023 Dortmund  (gelezen 7429 keer)

piksov

  • Offline Offline
  • Berichten: 824
  • OpenDCC fan
    • Het rijk N op zolder
Re: Intermodellbau 2023 Dortmund
« Reactie #30 Gepost op: 22 april 2023, 17:18:09 »

Toen ik Gminiatures tegenkwam had ik de auto al vol liggen: een AH shopper vol met MBR bomen:













En flink wat meuk ....





Guus
OpenDCC fan

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Intermodellbau 2023 Dortmund
« Reactie #31 Gepost op: 22 april 2023, 18:10:05 »
Hallo,

Ik ben vrijdag naar Intermodellbau geweest gelukkig geen last gehad van file op de heen weg.  Ben dan ook pas vertrokken rond 9.00 uur van huis,

Was rond 11.30 was ik pas op de beurs maar dat kwam door dat ik op sommige stukken veel last had van het vrachtverkeer.

Wat ik wel jammer vond  is dat op een aantal banen geen treinen reden  oa op de mooie module baan met die hop velden . verder wel wat  gekocht op de beurs een mooi treinenboek over het traject Soest Hamburg en  spur 1 tijdschrift voor 5 euro en DVD BR 01 180 Riogrande voor 5 euro.

Wou preiser figuren spoor nul kopen geen een kraan met preiser figuren te vinden jammer

vond het wel leuke beurs maar miste  een spoor nul baan

tot zo ver mijn bericht

gr bernhard

piksov

  • Offline Offline
  • Berichten: 824
  • OpenDCC fan
    • Het rijk N op zolder
Re: Intermodellbau 2023 Dortmund
« Reactie #32 Gepost op: 22 april 2023, 19:04:01 »

Hallo Bernard,

er was wel een grote spoor nul baan, echter alleen frame, rails en treinen. Geen landschap nog, op 1 hoekje na met een kasteel ruine.

Ik stond nog te grappen met iemand dat ik ook wel wilde overstappen van spoor N naar spoor 0, maar dat ik dan eerst een nieuw huis moet kopen...

Was wel een flinke baan, 10 * 5 meter oid?

Guus
OpenDCC fan

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Intermodellbau 2023 Dortmund
« Reactie #33 Gepost op: 23 april 2023, 23:41:41 »
Ik was met 2 clubleden ook naar intemodellbau geweest.
Voor 3 weken op club rondgevraagd wie gaat mee naar intermodelbau voor samen te reizen kosten besparing.
Een clublid zei  ik haal de treinkaart wel echter daar kwam toch een verassing.
Ik had al nageken en kwam uit op een nrw ticket voor 5 personen totaal 47,90 euro.
Clublid dat treinkaart zou halen had het maar niet gedaan en eerstvolgendde clubavond ook reden gezegd.
Hij had zich laten (in herzogenrath bahnhof) uitleggen welke treinkaartje hij kon pakken en kwam dus uit 113, voor 5 personen,waarbij je wel de ice en ic  mocht pakken..
Ik zeg tegen clublid  volgens mij wou die vrouw van kaartverkop verdienen in  plaats van  service te bieden,als je  nou kwartier later aankomt en alleen  nachverkehrstreinen gebruikt kun je veel besparen,
Woensdag nrw ticket gehaald.
Zaterdag om 6.20uur ging de wekker,ontbijtje,om 7uur eerste paasagier opgepikt,door naar tweede,om 7.20uur auto geparkeerd in p en r herzogenrath.was vrij rustig op perron weinig andere passagier
.Trein op tijd en reis ging goed tot erkelenz defekt sein vertaging 12 minuten verder op tegenspoor,geen kaartcontrole gehad.
Aankomst in dortmund hbf station uitlopen en naar zijkant naar u bahn want haubtbahnhof wordt op moment verbouwd.
Aangekomen bij u bahn lijn  45 was net weg  dus wachten u 41 dan u47 dan weer de u 45 hetwas zo druk dat met club collega overgelegd pakken de volgende wel komt toch over 8 minuten,en goed gedaan was bijna leeg.
In u bahn nog wat kunnen kletsen met andere bezoekers die ook naar intemodelbau gingen.
Halte westfalenhalle austeigen.
Dan komt boze verassing,de ingang van intemodelbau ligt de andere kant van  beursgebouw >:( ??? :(en ook  nog  trappen af.
Gelukig was ik niet de enige die erover klaagde,bij ingang even wachten o¨p de andere twee  maar hier bij de ingang waren ook geen banken te vinden voor even te ztten,
Weer compleet verder naar entreekassa roept beveiling mensen doorlopen er zijn nog meer kassa open als als u even doorloopt. ???
Jas/trui  gedropt in kluisje,binnen om 11.00 uur
Afgesproken was mochten we elkaar kwijtraken dan trefen we elkaar wat bijstand of iets opvalt zoals noch stand
Wat vond ik van intermodelbau,vond het zooitje van zaal indeling,want het bleek dat ik zaal 7 niet had bezocht had en bleek ook wat veborgen te liggen,toch bezocht en koopjes kunnen maken.
Druk ja behoorlijk,rugtassen ja auw.kinderwagens viel mee,mensen met mondkapje kom niet te dichtbij :o
Uit veiligheidsoverweging had ik mijn werkschoen aangetrokken ,maar was  zo goed ook sommige mensen zo op voet/schoen staan/trappen
Zo rond 16uur kom ik de andere tegen en voor hun was het  ook genoeg geweest en dus op weg naar huis.
Buiten de hal nog even gepauzeerd dan verder naar metro vlug weg daar want werd druk van voetbalfans en helene fischer fans
Op metro zeker half uur gewacht dan verder naar hbf en dan door naar spoor20.
OM 17.40uur kwam de trein en ter hoogte van wuppetal kwam de kaartcontroleur
Twee dames achter mij hadden geen geldig kaartje,en gingen in discussiemet controleur en moesten  eers tvolgende stop eruit.
Zo rond half 8 in herzogenrath aangekomen en rond 8 uur uur zelf thuis en al onder baan wat installeren.

« Laatst bewerkt op: 23 april 2023, 23:45:17 door dennie »

Nulspul

  • Offline Offline
  • Berichten: 227
Re: Intermodellbau 2023 Dortmund
« Reactie #34 Gepost op: 24 april 2023, 10:22:00 »
Hallo Bernard,

er was wel een grote spoor nul baan, echter alleen frame, rails en treinen. Geen landschap nog, op 1 hoekje na met een kasteel ruine.

Ik stond nog te grappen met iemand dat ik ook wel wilde overstappen van spoor N naar spoor 0, maar dat ik dan eerst een nieuw huis moet kopen...

Was wel een flinke baan, 10 * 5 meter oid?

Guus

Dat was de nieuwe baan van Lenz, moet inderdaad nog helemaal aangekleed worden ;D
Afmeting is 9x3 meter
Daar hebben Bernard en ik tijd bij staan kijken  :o

Bertus
Vriendelijkheid kost geen geld

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Intermodellbau 2023 Dortmund
« Reactie #35 Gepost op: 24 april 2023, 17:27:12 »
Hallo,

Tja inderdaag was er wel een spoor nul baan maar  dit was de nieuwe baan van lenz en die moet nog aangekleed worden was dus kaal.

Misschien heb ik het fout gezegd maar  telde de Lenz baan niet mee  had gehoopt dat er een aangeklede spoor nul baan had gestaan of in de vorm van module baan .

Maar goed ondanks het gemis van een spoor nul baan  buiten de kale spoor nul baan van lenz is mij Intermodellbau goed bevallen was een hoop te zien. 

oja heb wel naar 1/87 gekeken bij Roco en Brawa ik moet zeggen dat de laatste qua BR 01 veel mooier uitziet ik vermoed dat Brawa met de aankondiging van nieuwbouw  ketel BR 01 eind van dit jaar een hele mooie fraaie lok op de rails zet. Tenminst de altbau 01 die op een stuk rails heen en weer reed vond ik buiten gewoon mooie uitzien.

tot zo ver deze reactie

gr bernhard

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3084
    • Mijn Flickr pagina
Re: Intermodellbau 2023 Dortmund
« Reactie #36 Gepost op: 29 april 2023, 13:12:56 »
Heb nog een klein filmpje van een paar baantjes op YouTube gezet.

https://youtu.be/FS1qhVEw5Gs

gr Ed

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Berichten: 892
  • Fleischmann H0 modelbouwer
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Intermodellbau 2023 Dortmund
« Reactie #37 Gepost op: 29 april 2023, 13:59:27 »
leuke impressie (y)