Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 06:43:43
LS Models 2025 door Cegielski
Vandaag om 06:36:20
Roco 1753 (nieuw generatie) bevestiging panto's door GerardH
Vandaag om 02:43:43
Welke CV wijzigen Piko DSB 1147 soundloc door ArjanB
Vandaag om 02:40:44
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 02:38:53
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
21 November 2025, 23:32:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door JeanR
21 November 2025, 23:00:03
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
21 November 2025, 22:53:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 1200blauw
21 November 2025, 22:46:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door JeanR
21 November 2025, 22:45:14
Spoor- en tramweg parafernalia door GerardvV
21 November 2025, 22:32:47
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door ruudns
21 November 2025, 22:26:57
lange adressen met esu decoders. door NS2408
21 November 2025, 22:19:47
Een nieuw baantje op Micromodules door Joz
21 November 2025, 21:45:24
Bahnstrecke 5867 door gdh
21 November 2025, 21:05:21
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald Halma
21 November 2025, 20:57:00
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
21 November 2025, 20:55:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
21 November 2025, 20:23:35
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
21 November 2025, 20:01:37
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Sven
21 November 2025, 19:34:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
21 November 2025, 19:26:22
Märklin M tapijtbaan door Mark D.
21 November 2025, 19:00:59
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
21 November 2025, 18:56:34
De spoorhaven van Zuidbarge. door Scratchbuilt
21 November 2025, 18:50:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Karel466
21 November 2025, 17:39:39
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
21 November 2025, 17:03:43
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
21 November 2025, 16:46:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
21 November 2025, 16:45:03
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
21 November 2025, 16:40:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
21 November 2025, 16:26:27
  

Auteur Topic: Dassen vs NS  (gelezen 2501 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Dassen vs NS
« Reactie #15 Gepost op: 23 March 2023, 07:59:12 »
Waarom er hierdoor nou uitgerekend in de donderdagochtendspits 4 van de 6 intercities vervallen van Amsterdam naar Utrecht vind ik wel vreemd. Er komen immers ook minder treinen uit Brabant dus er zou toch wat ruimte moeten zijn in de dienstregeling om in Utrecht danwel Den Bosch te keren?
Had je even bij NS gekeken dan het je het volgende geweten:
Citaat
Tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal rijden er minder Intercity's en tussen Utrecht Centraal en 's-Hertogenbosch rijden er minder Intercity's door een defect spoor.
  :angel:
Gr.
Eric

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1459
Re: Dassen vs NS
« Reactie #16 Gepost op: 23 March 2023, 08:20:12 »
Dat heb ik gezien, maar lijkt mij gewoon het defecte spoor verderop in Brabant. Anders zou ik ook een storing verwachten voor de dienst Utrecht - Schiphol, als er een probleem zou zijn op het traject tussen Bijlmer en Utrecht...

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 723
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Dassen vs NS
« Reactie #17 Gepost op: 23 March 2023, 08:36:46 »
Waarom er hierdoor nou uitgerekend in de donderdagochtendspits 4 van de 6 intercities vervallen van Amsterdam naar Utrecht vind ik wel vreemd. Er komen immers ook minder treinen uit Brabant dus er zou toch wat ruimte moeten zijn in de dienstregeling om in Utrecht danwel Den Bosch te keren?

Hoe wil je in Utrecht keren voor Amsterdam? Als je op spoor 18 keert kun je alleen linkerspoor terug richting Maarssen, dan xit je veel in de weg.

Via spoor 15 door naar 102/103/OZ is ook geen optie ivm de 73/7400 serie die gebruikt maakt van 15.

Dat is het nadeel van een doorstroomstation  je hebt weinig uitwijk mogenlijkheden..

Gr Marc

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Dassen vs NS
« Reactie #18 Gepost op: 23 March 2023, 09:28:32 »
Dat heb ik gezien, maar lijkt mij gewoon het defecte spoor verderop in Brabant. Anders zou ik ook een storing verwachten voor de dienst Utrecht - Schiphol, als er een probleem zou zijn op het traject tussen Bijlmer en Utrecht...
Dus niet. Is een andere storing. Duurt tot vanavond 19.30.
Anders had die storing er al meerdere dagen op gestaan.
 
Gr.
Eric

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1459
Re: Dassen vs NS
« Reactie #19 Gepost op: 23 March 2023, 09:38:04 »
Ik dacht aan de opstelsporen oostzijde (heb ik wel vaker een trein vandaan zien komen als er verstoring is richting/vanuit Den Bosch), maar als daar andere treinen voor in de weg staan langs de perrons dan wordt het lastig inderdaad. Vandaar dat ik in mijn vraag ook de optie Den Bosch noemde.
Uiteindelijk met +30 aangekomen op Utrecht, dus valt allemaal ook wel weer mee

Dus niet. Is een andere storing. Duurt tot vanavond 19.30.
Anders had die storing er al meerdere dagen op gestaan.

Dat zal dan wel, maar dan ben ik wel benieuwd of iemand hier daar meer informatie over kan geven de de NS-app   :)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5651
Re: Dassen vs NS
« Reactie #20 Gepost op: 23 March 2023, 09:42:07 »
Hij stond er gisteren ook al. Dat is de huidige tijd. Gewoon hele diensten over de volledige lengte opheffen, omdat ProRail teveel wissels saneert onder de voor reizigers slecht uitpakkende noemer Doorstroomstation. Ja, als er ook maar helemaal niets fout gaat en dat is vaak niet zo. 
Groet, Frank

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 723
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Dassen vs NS
« Reactie #21 Gepost op: 23 March 2023, 09:49:10 »
Ik dacht aan de opstelsporen oostzijde (heb ik wel vaker een trein vandaan zien komen als er verstoring is richting/vanuit Den Bosch), maar als daar andere treinen voor in de weg staan langs de perrons dan wordt het lastig inderdaad. Vandaar dat ik in mijn vraag ook de optie Den Bosch noemde.
Uiteindelijk met +30 aangekomen op Utrecht, dus valt allemaal ook wel weer mee

Dat zal dan wel, maar dan ben ik wel benieuwd of iemand hier daar meer informatie over kan geven de de NS-app   :)

Bij een verstoring gebeurt het wel eens uit nood. Maar dan loopt er wel meer vertraging op of worden er series opgeheven om ruimte te maken.

In denbosch keert er nu elk kwartier een ic terug rixhtinf ut.

Marc

JoopSpoort

  • Offline Offline
  • Berichten: 565
  • Twentse methode: KWW Kiek’n wat ‘t wordt
    • Youtubekanaal over grote en kleine treinen
Re: Dassen vs NS
« Reactie #22 Gepost op: 23 March 2023, 09:50:03 »
Hoe wil je in Utrecht keren voor Amsterdam? Als je op spoor 18 keert kun je alleen linkerspoor terug richting Maarssen, dan xit je veel in de weg.

Via spoor 15 door naar 102/103/OZ is ook geen optie ivm de 73/7400 serie die gebruikt maakt van 15.

Dat is het nadeel van een doorstroomstation  je hebt weinig uitwijk mogenlijkheden..

Gr Marc
Daarom hebben / hadden? NS ook de slag Deventer-Enkhuizen vv. Doorrijden kost minder tijd dan kop maken. Logisch? Nee, maar wel efficiënt. In zo'n geval wordt zowel de reiziger uit Deventer en de reiziger uit Enkhuizen bediend.

En dan krijgen we ook nog de paddentrek, dus vervelend voor weilandprovincies als Noord- en Zuid-Holland.  :o ;D
« Laatst bewerkt op: 23 March 2023, 10:07:47 door JoopSpoort. Reden: Aanvulling »
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
  • Steel is king!
Re: Dassen vs NS
« Reactie #23 Gepost op: 23 March 2023, 10:09:18 »
Hij stond er gisteren ook al. Dat is de huidige tijd. Gewoon hele diensten over de volledige lengte opheffen, omdat ProRail teveel wissels saneert onder de voor reizigers slecht uitpakkende noemer Doorstroomstation. Ja, als er ook maar helemaal niets fout gaat en dat is vaak niet zo.

Velen onder ons kennen vast nog wel de game Transport Tycoon. Daarin was dit probleem al heel eenvoudig te simuleren. Maar ja, de beste stuurlui en zo.....
In het kader van vereenvoudigingen en het oplossen van sommige probleem plaatsen, creëren we weer nieuwe.

En wat die burchten betreft, gewoon vol laten lopen met beton  ::) . Is de ondergrond direct weer stevig en de das mag gewoon thuisblijven  :-X
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1995
Re: Dassen vs NS
« Reactie #24 Gepost op: 23 March 2023, 11:26:56 »
Arriva en info geven over de treinen richting Stavoren is ook een probleem . Er werd tijdig omgeroepen dat de trein maar tot Workum rijdt en er vervangend busvervoer is . De trein die vertrekt van spoor 1 in Leeuwarden om 9.22 . Die trein stond er al bijna een uur . De trein de aankwam uit die richting kwam binnen op spoor 5 . Duidelijk stond op de vertrekkende trein steeds te lezen "geen dienst" en is met die bestemming vertrokken .
Vaak zijn er reizigers die vragen rijdt die trein al weer naar Stavoren daar de bestemmig erop nog steeds Stavoren is en geen Workum . Frustraties bij de reizigers als ze dan toch te horen krijgen : tot Workum en dan verder met de bus . Bij andere werkzaamheden is de bestemming al wel aangepast . Hier niet .

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2516
Re: Dassen vs NS
« Reactie #25 Gepost op: 23 March 2023, 11:56:35 »
Las in de krant dat er ieder jaar 1500 dassen door autoverkeer worden doodgereden.
Rijkswaterstaat en de provincies en de gemeenten dienen die wegen waarop dat gebeurt dan ook te sluiten voor autoverkeer om de dassen te beschermen!
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5651
Re: Dassen vs NS
« Reactie #26 Gepost op: 23 March 2023, 12:08:11 »
Arriva en info geven over de treinen richting Stavoren is ook een probleem . Er werd tijdig omgeroepen dat de trein maar tot Workum rijdt en er vervangend busvervoer is . De trein die vertrekt van spoor 1 in Leeuwarden om 9.22 . Die trein stond er al bijna een uur . De trein de aankwam uit die richting kwam binnen op spoor 5 . Duidelijk stond op de vertrekkende trein steeds te lezen "geen dienst" en is met die bestemming vertrokken .
Vaak zijn er reizigers die vragen rijdt die trein al weer naar Stavoren daar de bestemmig erop nog steeds Stavoren is en geen Workum . Frustraties bij de reizigers als ze dan toch te horen krijgen : tot Workum en dan verder met de bus . Bij andere werkzaamheden is de bestemming al wel aangepast . Hier niet .
Dat heeft met de reisbestemming te maken. Als je van Leeuwarden naar Stavoren wilt, moet je toch in die trein stappen. Dat je dan in Workum moet overstappen in de bus, is weliswaar vervelend, maar je komt er wel. Vorige week was er een grote wisselstoring bij Schiedam. Men liet de sprinter van Den Haag Centraal daarom maar tot Delft rijden (en dan linkerspoor weer vertrekken richting Den Haag). Die trein geeft dan wel Delft als bestemming aan, er was geen vervangend vervoer.
Groet, Frank

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1995
Re: Dassen vs NS
« Reactie #27 Gepost op: 23 March 2023, 12:52:58 »
@ spoorzeven :
Ja , bij werkzaamheden tussen Groningen en Zuidhorn en later tot Buitenpost was wel de bestemming netjes Zuidhorn en later Buitenpost op de treinen te lezen . Vreemd hoor .
Trouwens de treinen richting Sneek-Stavoren vertrekken van spoor 1 maar daar is geen CTA bak te vinden .

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Dassen vs NS
« Reactie #28 Gepost op: 23 March 2023, 13:56:19 »
In het noorden heeft ProRail inmiddels een ontheffing gekregen om de burcht te verwijderen. https://www.prorail.nl/nieuws/ontheffing-verleend-aanpak-molkwerum-van-start

Voor Esch (Tussen Boxtel en Den Bosch) is het wachten op de ontheffing.
https://www.prorail.nl/nieuws/voorbereidende-werkzaamheden-esch-gestart

En hier geeft ProRail enige uitleg over het gedoe rondom de Dassen.
https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-legt-treinverkeer-stil-tussen-den-bosch-en-boxtel
Groeten Joop, machinist Lls