Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bf Kibronn door spoorijzer
Vandaag om 08:01:39
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 07:59:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorijzer
Vandaag om 07:57:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door henk
Vandaag om 06:24:11
Marklin 3037 E41 pantograaf stuk. door Bahn-AG
Vandaag om 01:11:37
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Biesje
Vandaag om 00:15:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
01 December 2025, 23:46:58
Fleischmann 741005 BR 601 DB samenstellen? door Debvd
01 December 2025, 23:46:38
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
01 December 2025, 23:45:46
EX-CSB1 DCC Centrale door AP3737
01 December 2025, 23:31:00
13 en 14 december PFT-TSP naar Aachen door Jos B.
01 December 2025, 22:59:10
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
01 December 2025, 22:55:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
01 December 2025, 22:54:42
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
01 December 2025, 22:18:33
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
01 December 2025, 22:14:08
Nahmertaler Kleinbahn door sdz1976
01 December 2025, 21:37:04
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
01 December 2025, 21:08:26
19 Toen door 1200blauw
01 December 2025, 21:00:58
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door Ronald Halma
01 December 2025, 20:54:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
01 December 2025, 20:23:56
Rheinburg, TP V/VI door einte
01 December 2025, 20:02:08
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
01 December 2025, 19:37:35
Piko Hobby lok welke condensator er uit? door bellejt
01 December 2025, 19:18:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door timtrein
01 December 2025, 19:12:04
Aachenau West door defender
01 December 2025, 19:05:31
Raadplaatje door NS2209
01 December 2025, 18:59:17
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door defender
01 December 2025, 18:58:46
The Summer of 69 door Sporlijn Úje
01 December 2025, 16:48:48
Modelspoorbeurs MC Spijkspoor zaterdag 6 december 2025 door Suchet
01 December 2025, 16:05:28
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
01 December 2025, 15:56:13
  

Auteur Topic: Dassen vs NS  (gelezen 2529 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Dassen vs NS
« Reactie #15 Gepost op: 23 March 2023, 07:59:12 »
Waarom er hierdoor nou uitgerekend in de donderdagochtendspits 4 van de 6 intercities vervallen van Amsterdam naar Utrecht vind ik wel vreemd. Er komen immers ook minder treinen uit Brabant dus er zou toch wat ruimte moeten zijn in de dienstregeling om in Utrecht danwel Den Bosch te keren?
Had je even bij NS gekeken dan het je het volgende geweten:
Citaat
Tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal rijden er minder Intercity's en tussen Utrecht Centraal en 's-Hertogenbosch rijden er minder Intercity's door een defect spoor.
  :angel:
Gr.
Eric

Quinzeedied

  • Online Online
  • Berichten: 1461
Re: Dassen vs NS
« Reactie #16 Gepost op: 23 March 2023, 08:20:12 »
Dat heb ik gezien, maar lijkt mij gewoon het defecte spoor verderop in Brabant. Anders zou ik ook een storing verwachten voor de dienst Utrecht - Schiphol, als er een probleem zou zijn op het traject tussen Bijlmer en Utrecht...

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 723
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Dassen vs NS
« Reactie #17 Gepost op: 23 March 2023, 08:36:46 »
Waarom er hierdoor nou uitgerekend in de donderdagochtendspits 4 van de 6 intercities vervallen van Amsterdam naar Utrecht vind ik wel vreemd. Er komen immers ook minder treinen uit Brabant dus er zou toch wat ruimte moeten zijn in de dienstregeling om in Utrecht danwel Den Bosch te keren?

Hoe wil je in Utrecht keren voor Amsterdam? Als je op spoor 18 keert kun je alleen linkerspoor terug richting Maarssen, dan xit je veel in de weg.

Via spoor 15 door naar 102/103/OZ is ook geen optie ivm de 73/7400 serie die gebruikt maakt van 15.

Dat is het nadeel van een doorstroomstation  je hebt weinig uitwijk mogenlijkheden..

Gr Marc

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Dassen vs NS
« Reactie #18 Gepost op: 23 March 2023, 09:28:32 »
Dat heb ik gezien, maar lijkt mij gewoon het defecte spoor verderop in Brabant. Anders zou ik ook een storing verwachten voor de dienst Utrecht - Schiphol, als er een probleem zou zijn op het traject tussen Bijlmer en Utrecht...
Dus niet. Is een andere storing. Duurt tot vanavond 19.30.
Anders had die storing er al meerdere dagen op gestaan.
 
Gr.
Eric

Quinzeedied

  • Online Online
  • Berichten: 1461
Re: Dassen vs NS
« Reactie #19 Gepost op: 23 March 2023, 09:38:04 »
Ik dacht aan de opstelsporen oostzijde (heb ik wel vaker een trein vandaan zien komen als er verstoring is richting/vanuit Den Bosch), maar als daar andere treinen voor in de weg staan langs de perrons dan wordt het lastig inderdaad. Vandaar dat ik in mijn vraag ook de optie Den Bosch noemde.
Uiteindelijk met +30 aangekomen op Utrecht, dus valt allemaal ook wel weer mee

Dus niet. Is een andere storing. Duurt tot vanavond 19.30.
Anders had die storing er al meerdere dagen op gestaan.

Dat zal dan wel, maar dan ben ik wel benieuwd of iemand hier daar meer informatie over kan geven de de NS-app   :)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5663
Re: Dassen vs NS
« Reactie #20 Gepost op: 23 March 2023, 09:42:07 »
Hij stond er gisteren ook al. Dat is de huidige tijd. Gewoon hele diensten over de volledige lengte opheffen, omdat ProRail teveel wissels saneert onder de voor reizigers slecht uitpakkende noemer Doorstroomstation. Ja, als er ook maar helemaal niets fout gaat en dat is vaak niet zo. 
Groet, Frank

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 723
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Dassen vs NS
« Reactie #21 Gepost op: 23 March 2023, 09:49:10 »
Ik dacht aan de opstelsporen oostzijde (heb ik wel vaker een trein vandaan zien komen als er verstoring is richting/vanuit Den Bosch), maar als daar andere treinen voor in de weg staan langs de perrons dan wordt het lastig inderdaad. Vandaar dat ik in mijn vraag ook de optie Den Bosch noemde.
Uiteindelijk met +30 aangekomen op Utrecht, dus valt allemaal ook wel weer mee

Dat zal dan wel, maar dan ben ik wel benieuwd of iemand hier daar meer informatie over kan geven de de NS-app   :)

Bij een verstoring gebeurt het wel eens uit nood. Maar dan loopt er wel meer vertraging op of worden er series opgeheven om ruimte te maken.

In denbosch keert er nu elk kwartier een ic terug rixhtinf ut.

Marc

JoopSpoort

  • Offline Offline
  • Berichten: 567
  • Twentse methode: KWW Kiek’n wat ‘t wordt
    • Youtubekanaal over grote en kleine treinen
Re: Dassen vs NS
« Reactie #22 Gepost op: 23 March 2023, 09:50:03 »
Hoe wil je in Utrecht keren voor Amsterdam? Als je op spoor 18 keert kun je alleen linkerspoor terug richting Maarssen, dan xit je veel in de weg.

Via spoor 15 door naar 102/103/OZ is ook geen optie ivm de 73/7400 serie die gebruikt maakt van 15.

Dat is het nadeel van een doorstroomstation  je hebt weinig uitwijk mogenlijkheden..

Gr Marc
Daarom hebben / hadden? NS ook de slag Deventer-Enkhuizen vv. Doorrijden kost minder tijd dan kop maken. Logisch? Nee, maar wel efficiënt. In zo'n geval wordt zowel de reiziger uit Deventer en de reiziger uit Enkhuizen bediend.

En dan krijgen we ook nog de paddentrek, dus vervelend voor weilandprovincies als Noord- en Zuid-Holland.  :o ;D
« Laatst bewerkt op: 23 March 2023, 10:07:47 door JoopSpoort. Reden: Aanvulling »
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 946
  • Steel is king!
Re: Dassen vs NS
« Reactie #23 Gepost op: 23 March 2023, 10:09:18 »
Hij stond er gisteren ook al. Dat is de huidige tijd. Gewoon hele diensten over de volledige lengte opheffen, omdat ProRail teveel wissels saneert onder de voor reizigers slecht uitpakkende noemer Doorstroomstation. Ja, als er ook maar helemaal niets fout gaat en dat is vaak niet zo.

Velen onder ons kennen vast nog wel de game Transport Tycoon. Daarin was dit probleem al heel eenvoudig te simuleren. Maar ja, de beste stuurlui en zo.....
In het kader van vereenvoudigingen en het oplossen van sommige probleem plaatsen, creëren we weer nieuwe.

En wat die burchten betreft, gewoon vol laten lopen met beton  ::) . Is de ondergrond direct weer stevig en de das mag gewoon thuisblijven  :-X
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 2002
Re: Dassen vs NS
« Reactie #24 Gepost op: 23 March 2023, 11:26:56 »
Arriva en info geven over de treinen richting Stavoren is ook een probleem . Er werd tijdig omgeroepen dat de trein maar tot Workum rijdt en er vervangend busvervoer is . De trein die vertrekt van spoor 1 in Leeuwarden om 9.22 . Die trein stond er al bijna een uur . De trein de aankwam uit die richting kwam binnen op spoor 5 . Duidelijk stond op de vertrekkende trein steeds te lezen "geen dienst" en is met die bestemming vertrokken .
Vaak zijn er reizigers die vragen rijdt die trein al weer naar Stavoren daar de bestemmig erop nog steeds Stavoren is en geen Workum . Frustraties bij de reizigers als ze dan toch te horen krijgen : tot Workum en dan verder met de bus . Bij andere werkzaamheden is de bestemming al wel aangepast . Hier niet .

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2520
Re: Dassen vs NS
« Reactie #25 Gepost op: 23 March 2023, 11:56:35 »
Las in de krant dat er ieder jaar 1500 dassen door autoverkeer worden doodgereden.
Rijkswaterstaat en de provincies en de gemeenten dienen die wegen waarop dat gebeurt dan ook te sluiten voor autoverkeer om de dassen te beschermen!
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5663
Re: Dassen vs NS
« Reactie #26 Gepost op: 23 March 2023, 12:08:11 »
Arriva en info geven over de treinen richting Stavoren is ook een probleem . Er werd tijdig omgeroepen dat de trein maar tot Workum rijdt en er vervangend busvervoer is . De trein die vertrekt van spoor 1 in Leeuwarden om 9.22 . Die trein stond er al bijna een uur . De trein de aankwam uit die richting kwam binnen op spoor 5 . Duidelijk stond op de vertrekkende trein steeds te lezen "geen dienst" en is met die bestemming vertrokken .
Vaak zijn er reizigers die vragen rijdt die trein al weer naar Stavoren daar de bestemmig erop nog steeds Stavoren is en geen Workum . Frustraties bij de reizigers als ze dan toch te horen krijgen : tot Workum en dan verder met de bus . Bij andere werkzaamheden is de bestemming al wel aangepast . Hier niet .
Dat heeft met de reisbestemming te maken. Als je van Leeuwarden naar Stavoren wilt, moet je toch in die trein stappen. Dat je dan in Workum moet overstappen in de bus, is weliswaar vervelend, maar je komt er wel. Vorige week was er een grote wisselstoring bij Schiedam. Men liet de sprinter van Den Haag Centraal daarom maar tot Delft rijden (en dan linkerspoor weer vertrekken richting Den Haag). Die trein geeft dan wel Delft als bestemming aan, er was geen vervangend vervoer.
Groet, Frank

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 2002
Re: Dassen vs NS
« Reactie #27 Gepost op: 23 March 2023, 12:52:58 »
@ spoorzeven :
Ja , bij werkzaamheden tussen Groningen en Zuidhorn en later tot Buitenpost was wel de bestemming netjes Zuidhorn en later Buitenpost op de treinen te lezen . Vreemd hoor .
Trouwens de treinen richting Sneek-Stavoren vertrekken van spoor 1 maar daar is geen CTA bak te vinden .

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Dassen vs NS
« Reactie #28 Gepost op: 23 March 2023, 13:56:19 »
In het noorden heeft ProRail inmiddels een ontheffing gekregen om de burcht te verwijderen. https://www.prorail.nl/nieuws/ontheffing-verleend-aanpak-molkwerum-van-start

Voor Esch (Tussen Boxtel en Den Bosch) is het wachten op de ontheffing.
https://www.prorail.nl/nieuws/voorbereidende-werkzaamheden-esch-gestart

En hier geeft ProRail enige uitleg over het gedoe rondom de Dassen.
https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-legt-treinverkeer-stil-tussen-den-bosch-en-boxtel
Groeten Joop, machinist Lls