Een "Mean Well LRS-150F-5" netvoeding.Output 5VDC @ 22A
Heb je een goede brandverzekering ?
Vraag je je af waarom iemand zo'n proef doet? Nou, als er beweerd wordt dat je met een soldeerbout papier in de brand kunt steken, dan wil ik weten of dat wel waar is.
Maar veel erger is wanneer er maar een deel van die max. 22 Amp loopt. b.v. de helft. Dan heb je nog steeds 55 Watt aan warmte in je bedrading te verstoken.
Zo kun je doorrekenen tot je ongeveer bij de 0.14 of 0.25 mm2 bent. ( die aan servo's zitten b.v. )
Maar het maximaal vermogen van een voeding wordt niet constant als output gegeven toch?Als de vraag laag is zal de output toch ook laag zijn?
Maar vanaf een punt waarna je weet dat er bijvoorbeeld alleen een ledje op zit... kan je met een dunne draad verder. Toch ?
Is er misschien een manier hoe ik direct achter deze voeding iets kan plaatsen zodat de output terug gaat naar (2 groepen van) bijvoorbeeld 10A ?
Nou, als er beweerd wordt dat je met een soldeerbout papier in de brand kunt steken, dan wil ik weten of dat wel waar is.
In dit specifieke geval kan je zelfs nog wel smelt zekeringen of automatische zekeringen gebruiken.
Het is een elektronische zekering die tot 4A (instelbaar) ...
Een smelt zekeringen zou een idee zijn.Al klinkt een automatische zekeringen prettiger.Heb je misschien een voorbeeld? (een linkje of naam)