Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:57:32
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Tirman
Vandaag om 21:56:53
Minder wissels door Quinzeedied
Vandaag om 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 21:22:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:21:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:17:03
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 21:15:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door jdk
Vandaag om 21:01:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door hervé
Vandaag om 20:54:22
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:35:26
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Edwin2121992
Vandaag om 19:21:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martijn193
Vandaag om 19:12:04
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 19:04:39
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Voske
Vandaag om 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door Huup
Vandaag om 17:50:50
NS 6100 van GM&S door Gerke
Vandaag om 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
Vandaag om 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ronald Halma
Vandaag om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:47:03
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:26:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:06:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:06:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door WesleyMunnik
31 August 2025, 22:36:15
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren  (gelezen 9083 keer)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2187
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #15 Gepost op: 14 April 2008, 17:29:04 »
Deze versie toen al wel volgens mij:





Bron foto's: marktplaats.nl
Grtz!
Tedo

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #16 Gepost op: 14 April 2008, 18:10:39 »
Vraag is voor mij nu: Bestond de Lima 1300 toen al? Geen idee......
Groeten, Rob


Ik meen dat het oude 1300-model al in 1964 uit kwam bij Lima, tegelijkertijd met hun Plan E-rijtuigen.


grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #17 Gepost op: 14 April 2008, 19:40:07 »
Al wel beter, maar het zou zo moeten zijn:


Té laat! 1312 is reeds binnengenomen. ;D

Overigens (& overigens): valt het te kleine formaat van die donkere ringen meer op.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2187
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #18 Gepost op: 14 April 2008, 22:56:44 »
Té laat! 1312 is reeds binnengenomen. ;D

Als in; wordt gerenoveerd? Of gewoon ff checken:

Grtz!
Tedo

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #19 Gepost op: 16 June 2008, 11:18:58 »
Die Lima van jou ziet er goed uit, Tedo. Ik vind de Lima toch een stuk beter qua proporties. Hoe heb je die handrelingen gemaakt? Zo'n geelgrijze 1300 wil ik ook nog, maar ze zijn moelijk te vinden op beurzen. En áls je er een ziet is 'tie te duur of te beschadigd :-|

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2187
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #20 Gepost op: 16 June 2008, 11:52:10 »
De relingen zijn gemaakt van messingdraad. In de juiste vorm gebogen, gaatjes geboord en geplaatst. Ook de kleine tussenliggende dwarsstukjes zijn aanwezig (eveneens van messingdraad), die vanaf de binnenzijde door een gaatje naar buiten gedrukt werden tot ze de reling raakten en dan een klein drupje secondenlijm.

De 1308 is inderdaad vrij lastig te vinden. Mijn eerste was een losse kap, die ik plaatste op het onderstel van een in mijn jeugd enigszins vernaggelde gele 1314 (nu 1313), de tweede vond ik nieuw op Houten voor 50 gulden destijds. Zat alleen geen verpakking bij...
Grtz!
Tedo

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22550
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #21 Gepost op: 16 June 2008, 11:57:38 »

Ik meen dat het oude 1300-model al in 1964 uit kwam bij Lima, tegelijkertijd met hun Plan E-rijtuigen.


grtz,
Wim

Iets later, maar nog wel in de jaren zestig en blauw zonder vishaken.
De 1200 werd gelijk met de plan E-rijtuigen ontwikkeld.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.