Dacht dat het bij een bi-polaire C geen rol speelde waar de + of de - aangesloten werd.Ik heb gezocht naar info op het web, maar vindt er niets over, vandaar de vraag.
Heb er nog een kleine 1000 smd van 100 µF - 50 v van liggen en wou daar eigenlijk die schakeling mee maken, en deze op de decoders aansluiten, om de slechte contactplaatsen op de rails te overbruggen.
Niet altijd zonder invloed, zie bijvoorbeeld de opmerking bij Zimo. Dus het hangt er een beetje van af welk decodertype je hebt.Maar ik neem aan normaal gesproken geen probleem, zoals Klaas zegt.
Volgens mij is de interne weerstand belangrijk. Deze zal bij Elco's hoog zijn waardoor er weinig zelfontlading is.
Bij nader inzien klinkt het een beetja als symptoombestrijding. De kontaktproblemen op de baan te lijf gaan met extra draadverbindingen, en gesoldeerde rails verbindingen zou ook een structurele oplossing kunnen bieden denk ik.
Met een hoge capaciteit kom je ook aan hoge (piek) stromen. Advies om niet te overdrijven voordat je locs eeuwig aan de rails zitten
...Heb er nog een kleine 1000 smd van 100 µF - 50 v van liggen ...