Ik lees alles, ook als de nieuwswaarde nul is.......
Simpel op te lossen Ben, dit topic niet lezen en vooral niet reageren ...
historisch juist zijn
Het uitbrengen van een dubbel nummer om kennelijk van een voorraad af te komen heeft niets met gebrek aan kennis en kunde te maken Bessel, het is een bewuste keuze van de fabrikant en daar kun je het wel of niet mee eens zijn.
Ik heb nu 6 AB rijtuigen 3 gewoon NS en 3 zo gezegde rode kruis wagens, bij alle wagens is wat mis, opstap tredes zo scheef dat de draaistellen niet kunnen draaien, onderdelen afgebroken van de bak niet gelijmde maar gewoon een stuk van de bak.Buiten dat is bij de rode kruis wagens nog maar de vraag of deze echt hebben bestaan, er is geen enkel documentatie terug te vinden over de echtheid van de wagens.Zo zijn de 3 rode kruis wagens die ik niet heb voorgesteld als periode 2 wagens terwijl de NS de AB pas in de jaren 50 heeft omgenummerd.Het gaat om de 10048 C7155 en de 10049 A7545 die kunnen geen periode 2 zijn Verder heb ik nu 16 stuks Oppeln zowel 1e als 2e productie dat is gewoon treurig, ook bij de 2e productie is de NEM schacht zo instabiel dat de wagens in de bochten er gewoon afgetrokken worden,