Veel US-locs hebben ESU-decoders, ScaleTrains bijvoorbeeld. Maar het is altijd slimmer ze zonder decoder te bestellen.Dat scheelt weer $100 waarover je dan ook geen invoerrechten en btw hoeft te betalen.Vervolgens doe je er in Europa een decoder van 25-30 euro in.CKLX
Het na fabriek openmaken en decoder inbouwen schijnt bij sommige US fabrikanten nogal tricky te zijn. In ieder geval één Nederlandse detaillist durfde dat bij mij niet aan. Rapido levert bij mijn weten alles met ESU (sound). Broadway Limited met de Tsunami decoder. Prachtige sound maar bijvoorbeeld niet geschikt voor ABC remsignalen en ik dacht met een afwijkende (niet Europese) plug.
waar koop je in vredesnaam een geluidsdecoder die zo goedkoop is?? ESU geluid kost ook hier al gauw 100 euro. SoundtraX Tsunami en TCS geluidsdecoders ditto... (en dat zijn stuk voor stuk goede decoders) en kun je correcte amerikaanse geluiden in krijgen, met de juiste hoorns (typhoons).. etc etc.
Broadway Limited met de Tsunami decoder.
Maar die vind ik er niet uitzien: grove details, snowplows aan beide zijden, pizzasnijders.