Doel:€250.00
Donaties:€40.00

Per saldo:€-210.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 13-03-2023

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 19:15:06
Frans loodsje et cetera door Piet Groot
Vandaag om 19:12:41
FS couchette rijtuig 2e klasse door metpetergaathetbeter
Vandaag om 18:57:34
NS-6000 in Spoor-1 door C-rails
Vandaag om 18:55:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 18:52:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:49:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door C-rails
Vandaag om 18:45:22
Botenlak tbv sloot, hoeveel? door BartvD
Vandaag om 18:42:15
Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt "niet" geproduceerd: toch wel door Steven
Vandaag om 18:40:57
Vroeger in Breedorp door NS264
Vandaag om 18:27:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
Vandaag om 18:13:44
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Chris80
Vandaag om 17:44:57
MB-module: Hielan Ware door sdz1976
Vandaag om 17:04:03
De fabriek - Spoor 0 door sdz1976
Vandaag om 17:02:04
Smalspoorbaantje op mijn HO baan. door basjuh1981
Vandaag om 16:56:56
(TTAS) Depot door sdz1976
Vandaag om 16:54:48
NS-3737 Snelheidsmeter door FritsT
Vandaag om 16:49:43
Module MOx door Wim Vink
Vandaag om 16:33:06
PB models: koplopers (voorbespreking) door Montanbahn
Vandaag om 15:44:29
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 15:41:57
koolborstels door zuylen
Vandaag om 15:32:43
voeding aanpassen? door Pauldg
Vandaag om 14:53:13
Belgische I4, 60-er jaren, van LS-Models, wat toe te voegen door Rob Ellerman
Vandaag om 14:50:14
Digikeijs? door Reinout van Rees
Vandaag om 14:49:01
De ene beugelkoppeling is de andere niet door Noordernet
Vandaag om 14:43:31
Testdiorama door Cyril Mariƫn
Vandaag om 14:29:16
Dassen vs NS door Joop_L
Vandaag om 13:56:19
Probleem BR24 Roco en Seuthe. door W.Schoen
Vandaag om 13:38:31
Open Dagen 25 en 26 maart 2023 door Wijbe
Vandaag om 13:26:42
Inhoudsopgave blog Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:13:06
  

Auteur Topic: Piko ICR BKD verbouwen tot fietsenrijtuig.  (gelezen 3363 keer)

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2108
  • Aachenau West
Re: Piko ICR BKD verbouwen tot fietsenrijtuig.
« Reactie #15 Gepost op: 25 januari 2023, 21:02:48 »
Wat een leuk draadje!

Groet, Bas

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6097
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Piko ICR BKD verbouwen tot fietsenrijtuig.
« Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2023, 23:23:29 »
Ondertussen is ook het fietsenrek in deckap gereed.
Het is niet helemaal zoals op de foto, maar dat kon niet anders.


Ondertussen heb ik ook de remschijven van het rijtuig met Alluminium aangezet.


Natuurlijk heb ik dat ook bij alle remschijven van de ICR rijtuigen van LS-Models gedaan.


Nu is het zoals ik in een eerdere post aangaf wachten op de fietsen en de transfers.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1158
Re: Piko ICR BKD verbouwen tot fietsenrijtuig.
« Reactie #17 Gepost op: 26 januari 2023, 09:30:02 »
Leuke verbouwing Jos.

Ik vroeg me af; voelt de spikkelprint aan zoals het eruit ziet, of is het wel glad? Ik heb zin om er een laagje geel overheen te spuiten als ik het ding zie.

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6097
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Piko ICR BKD verbouwen tot fietsenrijtuig.
« Reactie #18 Gepost op: 26 januari 2023, 11:59:08 »
Goeie opmerking.
Ga straks eens kijken (voelen) of de spikkels glad zijn of niet.
Ik had sowieso nog 2 "nieuwe" LS-Models exemplaren die een nog een nieuw "spuitje" geel krijgen omdat ze te flets zijn.
Dan neem ik de Piko ook in 1x mee.
Moet je wel nieuwe transfers voor het rijtuignummer en NS-vignet bij KleiNSpoor bestellen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6097
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Piko ICR BKD verbouwen tot fietsenrijtuig.
« Reactie #19 Gepost op: 31 januari 2023, 17:15:38 »
Toch maar besloten de gele banen opnieuw te spuiten.
Dat het Piko Rijtuig wat oranjeachtiger oogde vond ik op zich niet zo een probleem.
Maar de spikkels er op, dat vloekte tussen de LS rijtuigen.


NS vignetten er op, en het rijtuignummer.
Fris laagje vernis er over.



Het rijtuig volledig geassembleerd,  en de juiste pictogrammen op de ramen geplaatst.


Het kleurverschil tussen de LS-Models, en de opnieuw gespoten Piko.
Rechts is de Piko.


Jos.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2023, 17:58:30 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 419
Re: Piko ICR BKD verbouwen tot fietsenrijtuig.
« Reactie #20 Gepost op: 31 januari 2023, 17:36:31 »
Welke verf heb je gebruikt Jos?
gr. Ed

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6097
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Piko ICR BKD verbouwen tot fietsenrijtuig.
« Reactie #21 Gepost op: 31 januari 2023, 17:57:28 »
Welke verf heb je gebruikt Jos?

Eerst primeren met Vallejo 73.600
Daarna Vallejo 71.078
En om de oranje schijn te doorbreken een laagje vallejo 71.002 er over heen.

Wel de opschriften verwijderen, en de primer goed dekkend aanbrengen.
Geel is een heel vervelende kleur om te spuiten.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang