Vraag uit onwetendheid, maar wat is het nut van het kortsluiten van de railstaven?
Ik heb ooit een centrale opgeblazen door te solderen aan de baan onder spanning, ik kreeg een vonkje aan de bout en toen niks meer, heeft dat er ook mee te maken? en kan ik de centrale beschermen tegen zulke domme fouten?mvgDirk
Nou is dat wel zo? Het stomme is, ik heb nul kennis van de opwekking van statische elektriciteit. En ja ik vergeet altijd de electronica los te koppelen, heb ook al zat leds geplaatst en techniek aangesloten als ik ga grassen.Toch is er bij mij nog nooit een lampje of printplaat defect geraakt door de statische begrasser.Is daar überhaupt wel eens onderzoek naar gedaan, of zijn het wildwest verhalen?Vind ik best interessant.
Dus nee, geen wild-west. Sindsdien altijd een kortsluitkabeltje ( met kroko-klemmetjes ) over de rails.Grtzz,Karst
DR5000 met FW V1.5.5. redelijk, met FW 1.6.x onbetrouwbaar.Met Upgrade en nieuwe FW 8.2.1 heel betrouwbaar Maar ook de LocoNetbuffers doen het goed Grtzz,Karst
Hoe verhouden de versies 1.0.6, 8.1.9 en de build 55 zich tot elkaar?