Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Update: baan in de tropen door Arjen52
Vandaag om 08:04:09
LS Models 2024 door Servé
Vandaag om 07:53:21
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Servé
Vandaag om 07:46:32
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Wim Vink
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
  

Auteur Topic: Doorlussen B-2 Boosters Tams  (gelezen 1996 keer)

John van de Braak

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Er is geen brug zo mooi als de Hefbrug
Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Gepost op: 23 augustus 2006, 14:51:04 »
Hallo spoorders, ik heb een vraag als beginnend digitaal spoorder en wel de volgende.  ;D Hoe lus ik de Tams B-2 boosters door heeft iemand daar een schemaatje van.  ??? In niet al te lange tijd ben ik zover dat ik mijn baan ga opbouwen en deze voorzien van drie of vier stroomkringen. De componenten die ik ga gebruiken zijn Intellibox(IR) S88érs, Parallel 63 en koploper. ik hoop dat iemand een schema kan tekenen zodat ik niet de hele boel opblaas voordat ik een meter gereden hebt. :D

mijn dank is vele lengten rail lang,
John

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2006, 15:13:33 »
In geen geval mag je de uitgangen van de boosters met elkaar verbinden.
Voor de verdere aansluiting is het belangrijk om te weten hoe je de boosters gaat voeden. Hebben die allemaal een eigen trafo of wordt 1 trafo gebruikt voor alle boosters en de IB.

Pas erg goed op hiermee, een foutje is snel gemaakt en een kortsluiting ook.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Hans van de Swaluw

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2006, 15:36:33 »
Je mag de uitgangen van de boosters wel met elkaar verbinden echter alleen de aarde (meestal de bruine draad).

Tevens moet je ervoor zorgen dat je dezelfde trafo's gebruikt voor het voeden van de boosters. Anders kan de uitgangsspanning van de boosters verschillen en krijg je vervelende effecten bij het door de loc en wagons tijdelijk overbruggen van de scheiding tussen de verschillende booster-stroomkringen.

Indien afstelbaar bij deze boosters: stel ze bovendien in op de identieke uitgangspanning.
2-rail, IB met Koploper en veel (teveel) randapparatuur

Marcel (BR643 Talent)

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2006, 16:24:23 »
Je sluit alle boosters parallel aan op de uitgang van de IB (zoals in de handleiding van de Tams booster is getekend voor één booster). Elke booster sluit je dus gewoon op diezelfde manier aan op je IB. Je sluit dus niet booster 1 aan op je IB en dan booster 2 weer op booster 1, enz. Op de uitgang van elke booster sluit je dan een stroomkring van je baan aan.

John van de Braak

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Er is geen brug zo mooi als de Hefbrug
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2006, 19:45:26 »
Hallo,

Iedereen bedankt voor zijn of haar antwoord, :-* ik ga het proberen zoals Talent het heeft omschreven, elke booster krijgt zijn eigen trafo, zelfde type, en elke booster wordt apart aan de  IB aangesloten, formuleer ik het zo goed ???

spoorse groeten,
John

Marcel (BR643 Talent)

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2006, 09:40:11 »
Ja, klopt. Er zitten drie aansluitpunten op de booster voor naar de centrale. De drie draden die je hier aan maakt, maak je voor alle boosters gewoon aan elkaar vast, zodat je weer drie draden hebt. Deze drie draden sluit je dan aan op de centrale op dezelfde manier als wanneer je één booster zou aansluiten.