Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door jowi
Vandaag om 15:02:46
Service Roco door trabiarie
Vandaag om 14:59:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:55:26
Gezocht: Roco motor 85113, of soortgelijk door RN232
Vandaag om 14:51:59
NS 6100 van GM&S door sander1985
Vandaag om 14:49:29
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 14:36:31
Schroemershage door HidanNL
Vandaag om 14:19:46
Faller verdeelplaatje 18080X -verbindingen komen los door DannyG
Vandaag om 14:10:01
Roco z21: eerste ervaringen en problemen. door Zsjoske
Vandaag om 14:08:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 14:03:15
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 13:55:44
tentoonstelling RAMMA in Sedan Frankrijk verschoven naar 2023 door hansberekvam
Vandaag om 13:51:46
Ontstaan van module/ diorama baan De Lagerweij door jaco1988
Vandaag om 13:47:10
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg, ofwel de Bimmelbahn door spoorijzer
Vandaag om 13:22:36
(BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen door nighttrain1
Vandaag om 13:09:14
Pimp my Fleischmann BR01 164 ==> Lofzang op een Fleischmann BR 01 door charp
Vandaag om 13:04:41
Roco 2021, nieuws van de fabrikant. door Chris
Vandaag om 13:02:11
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door nighttrain1
Vandaag om 12:57:19
Brauhofen 2020, modelbaan in h0. door Overet
Vandaag om 12:55:29
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Rondje_HO
Vandaag om 12:47:17
Beschrijving Fleischmann stoomlok 562264 door Rondje_HO
Vandaag om 12:45:40
Roco tractie voor Lima mat '46 door Besselspoor
Vandaag om 12:40:07
Roco NS 2400, model 2020, materieelbespreking door Esperopt
Vandaag om 12:16:03
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Jeronimos
Vandaag om 11:51:13
NL baan: Frotterdam in h0 door Kees (NS Blokpost 54 Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 11:48:38
Fleischmann H0 1200 storing door Besselspoor
Vandaag om 11:45:57
Update: baan in de tropen door Rolando
Vandaag om 11:23:02
Projekt 083-338 door Wim Hesselink
Vandaag om 11:10:21
Werkplaats - (Baanplan H0) door martijnhaman
Vandaag om 11:08:34
Stoomtrein Goes Borsele: Wat zijn we aan het bouwen door Carel Ruysink
Vandaag om 11:05:16
  

Auteur Topic: Doorlussen B-2 Boosters Tams  (gelezen 1361 keer)

John van de Braak

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Er is geen brug zo mooi als de Hefbrug
Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Gepost op: 23 augustus 2006, 14:51:04 »
Hallo spoorders, ik heb een vraag als beginnend digitaal spoorder en wel de volgende.  ;D Hoe lus ik de Tams B-2 boosters door heeft iemand daar een schemaatje van.  ??? In niet al te lange tijd ben ik zover dat ik mijn baan ga opbouwen en deze voorzien van drie of vier stroomkringen. De componenten die ik ga gebruiken zijn Intellibox(IR) S88érs, Parallel 63 en koploper. ik hoop dat iemand een schema kan tekenen zodat ik niet de hele boel opblaas voordat ik een meter gereden hebt. :D

mijn dank is vele lengten rail lang,
John

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2006, 15:13:33 »
In geen geval mag je de uitgangen van de boosters met elkaar verbinden.
Voor de verdere aansluiting is het belangrijk om te weten hoe je de boosters gaat voeden. Hebben die allemaal een eigen trafo of wordt 1 trafo gebruikt voor alle boosters en de IB.

Pas erg goed op hiermee, een foutje is snel gemaakt en een kortsluiting ook.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Hans van de Swaluw

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2006, 15:36:33 »
Je mag de uitgangen van de boosters wel met elkaar verbinden echter alleen de aarde (meestal de bruine draad).

Tevens moet je ervoor zorgen dat je dezelfde trafo's gebruikt voor het voeden van de boosters. Anders kan de uitgangsspanning van de boosters verschillen en krijg je vervelende effecten bij het door de loc en wagons tijdelijk overbruggen van de scheiding tussen de verschillende booster-stroomkringen.

Indien afstelbaar bij deze boosters: stel ze bovendien in op de identieke uitgangspanning.
2-rail, IB met Koploper en veel (teveel) randapparatuur

Marcel (BR643 Talent)

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2006, 16:24:23 »
Je sluit alle boosters parallel aan op de uitgang van de IB (zoals in de handleiding van de Tams booster is getekend voor één booster). Elke booster sluit je dus gewoon op diezelfde manier aan op je IB. Je sluit dus niet booster 1 aan op je IB en dan booster 2 weer op booster 1, enz. Op de uitgang van elke booster sluit je dan een stroomkring van je baan aan.

John van de Braak

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Er is geen brug zo mooi als de Hefbrug
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2006, 19:45:26 »
Hallo,

Iedereen bedankt voor zijn of haar antwoord, :-* ik ga het proberen zoals Talent het heeft omschreven, elke booster krijgt zijn eigen trafo, zelfde type, en elke booster wordt apart aan de  IB aangesloten, formuleer ik het zo goed ???

spoorse groeten,
John

Marcel (BR643 Talent)

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2006, 09:40:11 »
Ja, klopt. Er zitten drie aansluitpunten op de booster voor naar de centrale. De drie draden die je hier aan maakt, maak je voor alle boosters gewoon aan elkaar vast, zodat je weer drie draden hebt. Deze drie draden sluit je dan aan op de centrale op dezelfde manier als wanneer je één booster zou aansluiten.