Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 18:08:08
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Duikeend
Vandaag om 18:08:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Raadplaatje door henk
Vandaag om 17:51:55
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 17:23:26
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32

Auteur Topic: Roco multimause of Fleischmann Profi Boss  (gelezen 10311 keer)

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
Re: Roco multimause of Fleischmann Profi Boss
« Reactie #15 Gepost op: 23 September 2008, 19:02:48 »
Verder verwacht ik dat roco bezig is om de besturing van Fleissman de de besturing van roco aan het aanpassen is dat deze beide gebruikt kunnen worden op dezelfde centrale,

Piet, kun je dit eens opnieuw opschrijven, want hier kan ik geen touw aan vastknopen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

p.heinst

• Offline Offline
    • DutchRoco
« Reactie #16 Gepost op: 23 September 2008, 19:41:20 »
Hallo Klaas,

Klaas laat ik het zo zeggen dat ik er het fijne nog niet van weet, maar dat roco en fleissman bijna een bedrijf zijn weten we. Modelleisenbahn Gmbh.

Ik denk dat straks in de startsets van beide mausen en versterkers zitten die onderling uitwisselbaar zullen zijn, altans het spul wordt op elkaar aangepast is.
Dit heb ik vernomen (niet officieel) van een medewerker van roco, vandaar dat het ook nog even op zich laat wachten met de uitlevering van de nieuw roco centrale.

gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

piksov

• Offline Offline
  • OpenDCC fan
    • Het rijk N op zolder
« Reactie #17 Gepost op: 23 September 2008, 21:01:59 »
@Piet,

ja, ik kan de cv's lezen op het display van de multimaus, en dan de ECHTE waarden, geen fiktieve waarden.

Dus de multimaus kan via expressnet wel de commando's geven en krijgen om de juiste cv waardes uit een lok te lezen.

Alleen de 10764 versterker kan ze niet van de rails lezen.

En dat klopt ook wel, want er is geen speciale programmeerspoor aansluiting.

Groet,
Guus
OpenDCC fan

henk

• Online Online
« Reactie #18 Gepost op: 23 September 2008, 21:06:46 »
Ik dacht trouwens dat de maus ook CV's kan uitlezen als hij is aangesloten op de Rocomotion hardware.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

p.heinst

• Offline Offline
    • DutchRoco
« Reactie #19 Gepost op: 23 September 2008, 21:42:23 »
Hallo Henk,

Citaat
Ik dacht trouwens dat de maus ook CV's kan uitlezen als hij is aangesloten op de Rocomotion hardware.

Klopt Henk maar dan moet je wel de software Trainprogrammer op je conputer zetten die gratis bij rocomotion wordt geleverd.
Zo doe ik het ook en werkt prima, kan alles uitlezen en weer wegschrijven.

Guus,
Ok bedank voor de info, was hier niet mee op de hoogte omdat ik zelf niet met open DCC werkt.

Op De interface van rocomotion zit wel een programmeerspoor maar de Multimaus lees het niet uit ik dit doe ik via de computer.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 23 September 2008, 21:44:50 door p.heinst »
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #20 Gepost op: 23 September 2008, 22:52:45 »
Citaat
Dit heb ik vernomen (niet officieel) van een medewerker van roco, vandaar dat het ook nog even op zich laat wachten met de uitlevering van de nieuw roco centrale.

"Speculaas"?? ;)

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #21 Gepost op: 24 September 2008, 08:11:28 »
"Speculaas"?? ;)

De "R" zit weer in de maand en dan duurt het niet lang meer voor "de ouwe gek"* weer in het land is. We weten allemaal wat hij met zich meebrengt en dat er reeds grote voorraden zijn aangemaakt.

* Sinterklaas

p.s. speculaaspasta is ook erg lekker op brood.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Timo de Porto

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 24 September 2008, 10:56:52 »
ik lees dit draadje even mee, en wat bedoelen jullie met CV's uitlezen, is dat dat je kunt zien op welke waarde de CV staat? ik lees nl een paar berichten voor me dat je wel de Echte waardes, maar niet de Fictieve waardes kunt uitlezen, en dat snap ik niet helemaal. zelf heb ik trouwens multimuis, werkt prima, maar de aansluiting van het zwarte kastje waarvan ik niet weet hoe het heet (de booster zit eraan, en de multimuis ook, en ook de rails, dat kastje!) aan de rails is een beetje waardeloos bedacht, dat werkt niet zo goed. verder heb ik er geen op of aanmerkingen over!

Timo

p.heinst

• Offline Offline
    • DutchRoco
« Reactie #23 Gepost op: 24 September 2008, 11:07:02 »
Hallo Timo,

Het zwarte kastje dat jij bedoeld heet bij Roco "versterker" met als no 10761 voor de oude en 10765 voor de laatste versie.

Het uitlezen kan volgens Guus met het systeen open DCC met de versterker van Roco kan dat niet, (echte waardes).

Wat je bedoeld met met dat het kastje niet goed zou werken en waardeloos bedacht is, wat je daarmee bedoeld snap ik niet helemaal.

Gr Piet

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #24 Gepost op: 24 September 2008, 11:17:28 »
MartinMack, dan zal ik ook nog even een duit in het zakje doen.

De Profi-Boss van Fleischmann heeft een LOCONET aansluiting, en daarmee staat hij open voor heel erg veel leuke zaken. De vraag is alleen hoeveel slots er beschikbaar zijn, om een lok in op te slaan. Dat zal waarschijnlijk in de buurt van de 32 of 64 zitten.
Maar als ik de specs van de Profi-Boss bekijk gaat mijn voorkeur uit naar dat systeem.
Verder kun je natuurlijk gewoon een booster aansluiten, als er meer power nodig is, en dat is er natuurlijk al gauw, ook met een Multi-Maus e.d.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Timo de Porto

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 25 September 2008, 10:58:37 »
nee, het kastje werkt gewoon goed volgens mij, maar de aansluiting tussen het kastje en de rails is een beetje uuhm, bedenkelijk bedacht, het systeem met de stekker. euvel is, op de clubbaan hebben we geen stekker aan de rails hangen, en dus zijn we al een hele tijd aan het klieren om de verbinding bedrijfszeker te krijgen, en dat zou toch niet nodig moeten zijn.

ik geloof dat ik nog niet snap hoe het nou zit met die DCC waardes, maar ik laat het erbij, ik denk dat het een dusdanige "discussie" wordt dat er een eigen draadje voor zou moeten komen.

ik raad in ieder geval de multimuis aan, ideaal ding!

Timo

henk

• Online Online
« Reactie #26 Gepost op: 25 September 2008, 11:17:55 »
Het probleem van de baanverbinding begrijp ik niet goed. Er is een kabeltje met aan de ene kant een stekkertje voor in de versterker (dat zwarte kastje met alle aanslutingen) en aan de andere een railaansluiting die specifiek voor Geoline is bedoeld. Heb je geen Geoline baan dan knip je die railaansluiting er af en dan hou je twee gewone draden over die op de gebruikelijke manier (railklemmen, solderen whatever) op de rails zijn aan te sluiten.

Over de 'DCC-waardes' is geen discussie nodig. Bedoeld worden de CV-waardes. Dus het adres (CV1), de maximum snelheid (CV5) en al die dingen die je tegenwoordig in een decoder kan instellen. Zo'n CV kun je een bepaalde waarde geven (programmeren). Omgekeerd is het met de meeste centrales ook mogelijk om de waarde van een CV te lezen. Is niet strikt noodzakelijk, maar kan handig zijn.
Nu wil het geval dat de feitelijke Multimaus centrale (dat rode ding) best CV's kan lezen, maar dat de versterker (dat zwarte kastje) om een technische reden niet wil meewerken. Probeer je toch een CV te lezen, dan verzint de maus maar wat. Maar sluit de rode muis als handregelaar aan op een andere centrale, dan blijkt dat er inderdaad CV's kunnen worden gelezen.
« Laatst bewerkt op: 25 September 2008, 11:37:58 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

piksov

• Offline Offline
  • OpenDCC fan
    • Het rijk N op zolder
« Reactie #27 Gepost op: 25 September 2008, 12:28:34 »
@Henk,

prima verwoord!

groet,
Guus
OpenDCC fan