Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:06:00
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:57:32
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Tirman
Vandaag om 21:56:53
Minder wissels door Quinzeedied
Vandaag om 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 21:22:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:21:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:17:03
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 21:15:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door jdk
Vandaag om 21:01:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door hervé
Vandaag om 20:54:22
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:35:26
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Edwin2121992
Vandaag om 19:21:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martijn193
Vandaag om 19:12:04
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 19:04:39
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Voske
Vandaag om 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door Huup
Vandaag om 17:50:50
NS 6100 van GM&S door Gerke
Vandaag om 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
Vandaag om 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ronald Halma
Vandaag om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:47:03
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:26:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:06:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:06:54
  

Auteur Topic: Intercity Eindhoven - Aken vanaf 2023  (gelezen 1342 keer)

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6541
Intercity Eindhoven - Aken vanaf 2023
« Gepost op: 03 October 2022, 09:12:25 »


Zou het dan werkelijk mogelijk worden vanaf Eindhoven snel Europa in te kunnen per trein? Arriva wil een intercity verbinding openen vanaf volgend jaar. Omdat het station Eindhoven volgens ProRail eigenlijk te weinig capaciteit heeft, vertrekken de treinen tussen 7:00 u. en 9:00 u. en kan de terugreis enkel in de avonduren plaatsvinden.

Hoewel aan alle kanten een roep is om meer internationaal (snel) treinverkeer, lijkt onze overheid hier weinig initiatief te tonen. De Arriva trein, schijnt dan ook een initiatief te zijn van de provincie Limburg.

Zie: https://www.1limburg.nl/amp/nieuws/1854504/arriva-wil-nieuwe-intercity-eindhoven-aken-exploiteren

Gr, Hans

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2700
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Intercity Eindhoven - Aken vanaf 2023
« Reactie #1 Gepost op: 03 October 2022, 21:32:45 »
Inteercity Eindhoven - Aken .....

Dus Eindhoven - Roermond - Maastricht - Aken.
Al de rest er tussen kan je moeilijk city noemen, anders kan je het beter boemeltrein noemen denk ik  ;D

FreekH

  • Offline Offline
  • Berichten: 521
Re: Intercity Eindhoven - Aken vanaf 2023
« Reactie #2 Gepost op: 03 October 2022, 21:54:05 »
In het hierboven genoemde artikel gaat 't over Eindhoven-Heerlen-Aken...
Maastricht zit er nog niet eens in, dus nog minder "city".

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5584
Re: Intercity Eindhoven - Aken vanaf 2023
« Reactie #3 Gepost op: 04 October 2022, 09:00:11 »
Bovendien wordt gesuggereerd dezelfde Arriva stellen te gebruiken die Aken-Maastricht-Luik moeten gaan rijden: stoptreinmaterieel en allesbehalve Intercity-waardig.
Beetje zoals Utrecht-Leiden: NS blijft die dienst ook hardnekkig Intercity noemen, terwijl ze bij elke boom stoppen en SLT inzetten; aanfluiting dus.
Groet, Frank

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1471
Re: Intercity Eindhoven - Aken vanaf 2023
« Reactie #4 Gepost op: 04 October 2022, 14:38:19 »
Dat niet alleen,is er iets misop het spoor dan ligt de intercity heerlen eindhoven utrecht vaak eruit of rijdt niet tot eindhoven  of maar tot sittard