BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans van de Burgt op 03 oktober 2022, 09:12:25
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/F38CA40D-A8A4-418D-B5A7-A2C6684B57D4-633a8b3609110.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/F38CA40D-A8A4-418D-B5A7-A2C6684B57D4-633a8b3609110.jpg)
Zou het dan werkelijk mogelijk worden vanaf Eindhoven snel Europa in te kunnen per trein? Arriva wil een intercity verbinding openen vanaf volgend jaar. Omdat het station Eindhoven volgens ProRail eigenlijk te weinig capaciteit heeft, vertrekken de treinen tussen 7:00 u. en 9:00 u. en kan de terugreis enkel in de avonduren plaatsvinden.
Hoewel aan alle kanten een roep is om meer internationaal (snel) treinverkeer, lijkt onze overheid hier weinig initiatief te tonen. De Arriva trein, schijnt dan ook een initiatief te zijn van de provincie Limburg.
Zie: https://www.1limburg.nl/amp/nieuws/1854504/arriva-wil-nieuwe-intercity-eindhoven-aken-exploiteren
Gr, Hans
-
Inteercity Eindhoven - Aken .....
Dus Eindhoven - Roermond - Maastricht - Aken.
Al de rest er tussen kan je moeilijk city noemen, anders kan je het beter boemeltrein noemen denk ik ;D
-
In het hierboven genoemde artikel gaat 't over Eindhoven-Heerlen-Aken...
Maastricht zit er nog niet eens in, dus nog minder "city".
-
Bovendien wordt gesuggereerd dezelfde Arriva stellen te gebruiken die Aken-Maastricht-Luik moeten gaan rijden: stoptreinmaterieel en allesbehalve Intercity-waardig.
Beetje zoals Utrecht-Leiden: NS blijft die dienst ook hardnekkig Intercity noemen, terwijl ze bij elke boom stoppen en SLT inzetten; aanfluiting dus.
-
Dat niet alleen,is er iets misop het spoor dan ligt de intercity heerlen eindhoven utrecht vaak eruit of rijdt niet tot eindhoven of maar tot sittard