Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 22:37:47
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 22:35:42
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door spoorijzer
Vandaag om 22:29:12
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door De eerste Ivo
Vandaag om 22:20:32
Vervangen wissels flm profi door spoorijzer
Vandaag om 22:20:09
Ervaringen met EVA (Ethylene-vinyl acetate) foam/rubber als rail-underlayment. door Joz
Vandaag om 21:54:05
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Casmir
Vandaag om 21:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MichielB
Vandaag om 21:34:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 21:27:30
Modelbaan Beltheim. door basjuh1981
Vandaag om 20:52:39
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
Vandaag om 20:16:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 20:11:57
Tickets Modelspoordagen 2026 door Ronald Halma
Vandaag om 20:11:18
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door janvanbemmel
Vandaag om 20:10:25
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:43:53
De dingen die je kan maken uit een plaat. door hmmglaser
Vandaag om 19:29:58
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:27:32
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 16:40:29
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door Frans Peeters
Vandaag om 16:22:02
Hoe een schaduwstation automatiseren door Eric v C
Vandaag om 15:21:34
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:26:50
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's door NS264
Vandaag om 12:23:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
Vandaag om 12:18:23
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
Vandaag om 11:59:38
Show je werkplek door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 11:58:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:16:31
Nahmertaler Kleinbahn door spoorijzer
Vandaag om 11:06:43
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 10:47:57
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door verst107
Vandaag om 09:52:50
NS 8800 in spoor 0 door bollen neus
Vandaag om 09:20:09
  

Auteur Topic: Defecte trein op de betuweroute Youtube  (gelezen 3017 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7650
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Defecte trein op de betuweroute Youtube
« Reactie #15 Gepost op: 03 October 2022, 20:08:06 »
Dat zegt de mcn overigens letterlijk in de video :)

De prio1/OGS was zover ik het er uit opmaak, omdat de airco dus ook uit was en het die dag extreem warm was.
Dus een risico op escalatie. letsel of erger.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: Defecte trein op de betuweroute Youtube
« Reactie #16 Gepost op: 10 October 2022, 18:28:59 »
Er zijn mij enige dingen op gevallen . Nadat ik uit de ongevallenploeg gegaan ben en de ongevallen organisatie naar prorail/calamiteiten over gegaan was , werden er op verschillende plaatsen DE - loc's als reserve loc's opgesteld . Door zogenaamde expert waarschijnlijk weg bezuinigd .
Volgens mij is er ook een spoorverbinding tussen de hoofdbaan Geldermalsen / Zaltbommel , bij Meteren . Geldermalsen -Betuwelijn via de sporen CC en DD ( Mbtwan ) ; en Zaltbommel-Betuwelijn ,via de sporen EE- en FF ( Mbtwaz ) . Dus de hulplok uit Utrecht kon er snel zijn .
 Daar de compressor in storing lag was er geen lucht aan wezig  voor de remmen der trein ( onberemd vervoeren van een complete trein UITGESLOTEN ) . Voor de rijtuig vering , en voor de schakelaars van de locomotief .
Toen ik nog storingsmonteur was , werd er eerst een storingsmonteur ter plaatse gestuurd , en die nam de beslissingen , ik  hoorde op het filmpje dat dit iemand was op de meldkamer .
Ook het UIT de rijtuigen helpen der reizigers vind ik zeer discutabel ,grote afstap in losse ballast ; waarom geen trapje .
IN mijn schaarse vrije tijd was ik lid van de plaatselijke vrijwillige brandweer ,en heb als chaufeur menige uitruk meegemaakt . Optische en geluidsignalen MOCHTEN alleen gebruikt worden bij gevaar voor personen en dieren , Hier waren geen personen in gevaar .
Verder een knap staaltje promotie , maar bezijden enige waarheid .
Ik weet even niet op welke periode je nu precies doelt, maar ik kan mij alleen herinneren dat er een paar jaar geleden twee wegsleeplokomotieven gesteld waren in Amsterdam/Utrecht en in Eindhoven.
Echter hadden die niets van doen met de incidenten bestrijding van Prorail maar was dat een initiatief van NS zelf ten tijde van het begin van de 10-minuten dienst op Amsterdam-Eindhoven. Puur om bij materieel incidenten op die corridor snel te kunnen handelen en het baanvak weer vrij te krijgen. Inmiddels is de afweging gemaakt tussen de kosten daarvan, afgewogen tegen het aantal inzetten waar de lokken bij gebruikt werden en de alternatieven die er ook voor handen zijn.

Wat betreft je opmerking over uitstappen in de ballast en het ontbreken van een trap, inmiddels heeft elke trein van NS een noodevacuatieladder aan boord en de mensen van de incidentenbestrijding zijn eveneens met evacuatieladder uitgerust.

Bij treinen die stranden kan wel degelijk een gevaar zijn voor mensen, als het buiten 30+ graden is en de ventilatie van treinen is onbruikbaar geworden is er een reële kans op het onwel worden van reizigers...
« Laatst bewerkt op: 10 October 2022, 18:30:43 door Thom »

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
Re: Defecte trein op de betuweroute Youtube
« Reactie #17 Gepost op: 10 October 2022, 19:08:34 »
Zag vanmiddag een Prorail vrachtauto met blauw op de A28 vlak voor Waterlinie weg Utrecht. Kon niet zien welke kant hij opging.

Mvg Johan