Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:05:28
Klein baantje 1200x1200mm door Wim Vink
Vandaag om 23:02:19
Piko 2025 door Railpassie
Vandaag om 22:51:35
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
Vandaag om 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:44:15
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
Vandaag om 21:43:57
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Eric B
Vandaag om 21:43:35
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 21:25:56
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:14:40
Railpro 607 door Bob11
Vandaag om 21:11:55
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:11:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 20:02:43
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 20:00:59
DCM motor van Märklin demonteren. door bellejt
Vandaag om 19:17:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:59:30
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600 door sneek
Vandaag om 18:15:23
Lima plan E bankjes door klusser
Vandaag om 18:02:28
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 17:26:36
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 15:50:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Jip
Vandaag om 13:58:06
Spoor 1 nem of finescale door Hirschsprung
Vandaag om 13:22:31
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Jelmer
Vandaag om 13:06:06
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door robin binsbergen
Vandaag om 12:39:39
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
Vandaag om 12:29:54
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 12:17:40
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 11:03:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
  

Auteur Topic: Defecte trein op de betuweroute Youtube  (gelezen 2862 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7562
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Defecte trein op de betuweroute Youtube
« Reactie #15 Gepost op: 03 October 2022, 20:08:06 »
Dat zegt de mcn overigens letterlijk in de video :)

De prio1/OGS was zover ik het er uit opmaak, omdat de airco dus ook uit was en het die dag extreem warm was.
Dus een risico op escalatie. letsel of erger.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Defecte trein op de betuweroute Youtube
« Reactie #16 Gepost op: 10 October 2022, 18:28:59 »
Er zijn mij enige dingen op gevallen . Nadat ik uit de ongevallenploeg gegaan ben en de ongevallen organisatie naar prorail/calamiteiten over gegaan was , werden er op verschillende plaatsen DE - loc's als reserve loc's opgesteld . Door zogenaamde expert waarschijnlijk weg bezuinigd .
Volgens mij is er ook een spoorverbinding tussen de hoofdbaan Geldermalsen / Zaltbommel , bij Meteren . Geldermalsen -Betuwelijn via de sporen CC en DD ( Mbtwan ) ; en Zaltbommel-Betuwelijn ,via de sporen EE- en FF ( Mbtwaz ) . Dus de hulplok uit Utrecht kon er snel zijn .
 Daar de compressor in storing lag was er geen lucht aan wezig  voor de remmen der trein ( onberemd vervoeren van een complete trein UITGESLOTEN ) . Voor de rijtuig vering , en voor de schakelaars van de locomotief .
Toen ik nog storingsmonteur was , werd er eerst een storingsmonteur ter plaatse gestuurd , en die nam de beslissingen , ik  hoorde op het filmpje dat dit iemand was op de meldkamer .
Ook het UIT de rijtuigen helpen der reizigers vind ik zeer discutabel ,grote afstap in losse ballast ; waarom geen trapje .
IN mijn schaarse vrije tijd was ik lid van de plaatselijke vrijwillige brandweer ,en heb als chaufeur menige uitruk meegemaakt . Optische en geluidsignalen MOCHTEN alleen gebruikt worden bij gevaar voor personen en dieren , Hier waren geen personen in gevaar .
Verder een knap staaltje promotie , maar bezijden enige waarheid .
Ik weet even niet op welke periode je nu precies doelt, maar ik kan mij alleen herinneren dat er een paar jaar geleden twee wegsleeplokomotieven gesteld waren in Amsterdam/Utrecht en in Eindhoven.
Echter hadden die niets van doen met de incidenten bestrijding van Prorail maar was dat een initiatief van NS zelf ten tijde van het begin van de 10-minuten dienst op Amsterdam-Eindhoven. Puur om bij materieel incidenten op die corridor snel te kunnen handelen en het baanvak weer vrij te krijgen. Inmiddels is de afweging gemaakt tussen de kosten daarvan, afgewogen tegen het aantal inzetten waar de lokken bij gebruikt werden en de alternatieven die er ook voor handen zijn.

Wat betreft je opmerking over uitstappen in de ballast en het ontbreken van een trap, inmiddels heeft elke trein van NS een noodevacuatieladder aan boord en de mensen van de incidentenbestrijding zijn eveneens met evacuatieladder uitgerust.

Bij treinen die stranden kan wel degelijk een gevaar zijn voor mensen, als het buiten 30+ graden is en de ventilatie van treinen is onbruikbaar geworden is er een reële kans op het onwel worden van reizigers...
« Laatst bewerkt op: 10 October 2022, 18:30:43 door Thom »

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1243
Re: Defecte trein op de betuweroute Youtube
« Reactie #17 Gepost op: 10 October 2022, 19:08:34 »
Zag vanmiddag een Prorail vrachtauto met blauw op de A28 vlak voor Waterlinie weg Utrecht. Kon niet zien welke kant hij opging.

Mvg Johan