Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 00:03:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
US diorama in H0 door Jelmer
05 July 2025, 23:58:24
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Raadplaatje door Nohome
05 July 2025, 22:24:05
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
wisselaandrijving MTB door Overet
05 July 2025, 21:33:20
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
05 July 2025, 20:14:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
05 July 2025, 20:08:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
05 July 2025, 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 July 2025, 16:57:27
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
05 July 2025, 14:18:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
05 July 2025, 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
05 July 2025, 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
05 July 2025, 10:43:42
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
05 July 2025, 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
05 July 2025, 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
05 July 2025, 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
05 July 2025, 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
05 July 2025, 03:26:20
  

Auteur Topic: Defecte trein op de betuweroute Youtube  (gelezen 2853 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7550
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Defecte trein op de betuweroute Youtube
« Reactie #15 Gepost op: 03 October 2022, 20:08:06 »
Dat zegt de mcn overigens letterlijk in de video :)

De prio1/OGS was zover ik het er uit opmaak, omdat de airco dus ook uit was en het die dag extreem warm was.
Dus een risico op escalatie. letsel of erger.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4048
Re: Defecte trein op de betuweroute Youtube
« Reactie #16 Gepost op: 10 October 2022, 18:28:59 »
Er zijn mij enige dingen op gevallen . Nadat ik uit de ongevallenploeg gegaan ben en de ongevallen organisatie naar prorail/calamiteiten over gegaan was , werden er op verschillende plaatsen DE - loc's als reserve loc's opgesteld . Door zogenaamde expert waarschijnlijk weg bezuinigd .
Volgens mij is er ook een spoorverbinding tussen de hoofdbaan Geldermalsen / Zaltbommel , bij Meteren . Geldermalsen -Betuwelijn via de sporen CC en DD ( Mbtwan ) ; en Zaltbommel-Betuwelijn ,via de sporen EE- en FF ( Mbtwaz ) . Dus de hulplok uit Utrecht kon er snel zijn .
 Daar de compressor in storing lag was er geen lucht aan wezig  voor de remmen der trein ( onberemd vervoeren van een complete trein UITGESLOTEN ) . Voor de rijtuig vering , en voor de schakelaars van de locomotief .
Toen ik nog storingsmonteur was , werd er eerst een storingsmonteur ter plaatse gestuurd , en die nam de beslissingen , ik  hoorde op het filmpje dat dit iemand was op de meldkamer .
Ook het UIT de rijtuigen helpen der reizigers vind ik zeer discutabel ,grote afstap in losse ballast ; waarom geen trapje .
IN mijn schaarse vrije tijd was ik lid van de plaatselijke vrijwillige brandweer ,en heb als chaufeur menige uitruk meegemaakt . Optische en geluidsignalen MOCHTEN alleen gebruikt worden bij gevaar voor personen en dieren , Hier waren geen personen in gevaar .
Verder een knap staaltje promotie , maar bezijden enige waarheid .
Ik weet even niet op welke periode je nu precies doelt, maar ik kan mij alleen herinneren dat er een paar jaar geleden twee wegsleeplokomotieven gesteld waren in Amsterdam/Utrecht en in Eindhoven.
Echter hadden die niets van doen met de incidenten bestrijding van Prorail maar was dat een initiatief van NS zelf ten tijde van het begin van de 10-minuten dienst op Amsterdam-Eindhoven. Puur om bij materieel incidenten op die corridor snel te kunnen handelen en het baanvak weer vrij te krijgen. Inmiddels is de afweging gemaakt tussen de kosten daarvan, afgewogen tegen het aantal inzetten waar de lokken bij gebruikt werden en de alternatieven die er ook voor handen zijn.

Wat betreft je opmerking over uitstappen in de ballast en het ontbreken van een trap, inmiddels heeft elke trein van NS een noodevacuatieladder aan boord en de mensen van de incidentenbestrijding zijn eveneens met evacuatieladder uitgerust.

Bij treinen die stranden kan wel degelijk een gevaar zijn voor mensen, als het buiten 30+ graden is en de ventilatie van treinen is onbruikbaar geworden is er een reële kans op het onwel worden van reizigers...
« Laatst bewerkt op: 10 October 2022, 18:30:43 door Thom »

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: Defecte trein op de betuweroute Youtube
« Reactie #17 Gepost op: 10 October 2022, 19:08:34 »
Zag vanmiddag een Prorail vrachtauto met blauw op de A28 vlak voor Waterlinie weg Utrecht. Kon niet zien welke kant hij opging.

Mvg Johan