Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het betere bochtenwerk door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:54:27
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 08:52:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:49:52
Update: baan in de tropen door Arjen52
Vandaag om 08:04:09
LS Models 2024 door Servé
Vandaag om 07:53:21
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Servé
Vandaag om 07:46:32
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
  

Auteur Topic: Defecte trein op de betuweroute Youtube  (gelezen 2275 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Defecte trein op de betuweroute Youtube
« Reactie #15 Gepost op: 03 oktober 2022, 20:08:06 »
Dat zegt de mcn overigens letterlijk in de video :)

De prio1/OGS was zover ik het er uit opmaak, omdat de airco dus ook uit was en het die dag extreem warm was.
Dus een risico op escalatie. letsel of erger.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Defecte trein op de betuweroute Youtube
« Reactie #16 Gepost op: 10 oktober 2022, 18:28:59 »
Er zijn mij enige dingen op gevallen . Nadat ik uit de ongevallenploeg gegaan ben en de ongevallen organisatie naar prorail/calamiteiten over gegaan was , werden er op verschillende plaatsen DE - loc's als reserve loc's opgesteld . Door zogenaamde expert waarschijnlijk weg bezuinigd .
Volgens mij is er ook een spoorverbinding tussen de hoofdbaan Geldermalsen / Zaltbommel , bij Meteren . Geldermalsen -Betuwelijn via de sporen CC en DD ( Mbtwan ) ; en Zaltbommel-Betuwelijn ,via de sporen EE- en FF ( Mbtwaz ) . Dus de hulplok uit Utrecht kon er snel zijn .
 Daar de compressor in storing lag was er geen lucht aan wezig  voor de remmen der trein ( onberemd vervoeren van een complete trein UITGESLOTEN ) . Voor de rijtuig vering , en voor de schakelaars van de locomotief .
Toen ik nog storingsmonteur was , werd er eerst een storingsmonteur ter plaatse gestuurd , en die nam de beslissingen , ik  hoorde op het filmpje dat dit iemand was op de meldkamer .
Ook het UIT de rijtuigen helpen der reizigers vind ik zeer discutabel ,grote afstap in losse ballast ; waarom geen trapje .
IN mijn schaarse vrije tijd was ik lid van de plaatselijke vrijwillige brandweer ,en heb als chaufeur menige uitruk meegemaakt . Optische en geluidsignalen MOCHTEN alleen gebruikt worden bij gevaar voor personen en dieren , Hier waren geen personen in gevaar .
Verder een knap staaltje promotie , maar bezijden enige waarheid .
Ik weet even niet op welke periode je nu precies doelt, maar ik kan mij alleen herinneren dat er een paar jaar geleden twee wegsleeplokomotieven gesteld waren in Amsterdam/Utrecht en in Eindhoven.
Echter hadden die niets van doen met de incidenten bestrijding van Prorail maar was dat een initiatief van NS zelf ten tijde van het begin van de 10-minuten dienst op Amsterdam-Eindhoven. Puur om bij materieel incidenten op die corridor snel te kunnen handelen en het baanvak weer vrij te krijgen. Inmiddels is de afweging gemaakt tussen de kosten daarvan, afgewogen tegen het aantal inzetten waar de lokken bij gebruikt werden en de alternatieven die er ook voor handen zijn.

Wat betreft je opmerking over uitstappen in de ballast en het ontbreken van een trap, inmiddels heeft elke trein van NS een noodevacuatieladder aan boord en de mensen van de incidentenbestrijding zijn eveneens met evacuatieladder uitgerust.

Bij treinen die stranden kan wel degelijk een gevaar zijn voor mensen, als het buiten 30+ graden is en de ventilatie van treinen is onbruikbaar geworden is er een reële kans op het onwel worden van reizigers...
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2022, 18:30:43 door Thom »

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Defecte trein op de betuweroute Youtube
« Reactie #17 Gepost op: 10 oktober 2022, 19:08:34 »
Zag vanmiddag een Prorail vrachtauto met blauw op de A28 vlak voor Waterlinie weg Utrecht. Kon niet zien welke kant hij opging.

Mvg Johan