Ik weet niet hoe jouw thuisnetwerk er uit ziet, maar meestal is het derde getal een 0. Het komt wel eens anders voor, of het echt 10 moet zijn dat kan alleen jij onsvertellen.De gateway is het IP adres van je router. Die eindigt meestal met een 1.In dit geval zou ik proberen.IP: 192.168.0.111gateway: 192.168.0.1 tenzij je dus 100% zeker ben dat die 0 wel een 10 moet zijn, want in dat gevalIP: 192.168.10.111gateway: 192.168.10.1 Mvg,Bas
Eigenlijk is het gemakkelijker wanneer je een andere router op de Ecos aansluit.Ik heb bv. dezelfde router gebruikt die bij de Z21 van Roco meegeleverd wordt.Dan heb je een nieuw netwerk aangemaakt, je zoekt het wifi netwerk van de router, geeft de code in op uw android toestel, en wanneer de verbinding gemaakt is kan je uw App openen en hetzelfde IP adres invullen.
Opgepast. De DHCP server van de Ecos is geselecteerd. Als er in hetzelfde netwerk (wel waarschijnlijk, internet modem/firewall/wifi-router) nog een DHCP server zit krijg je de nodige problemen.Of; je gebruikt de Ecos in DHCP mode, en de Ecos vraagt als normale computer een IP-adres aan. Kijk dan welk adres, en vul dat in de app in. De telefoon/tablet zal van dezelfde DHCP server ook een adres krijgen (in dezelfde range). En dan is t probleem ook opgelost.Of; Kijk welke IP adressen de DHCP server (router, firewall, modem) uitdeelt, en zet een IP-adres handmatig net naast de DHCP range. Voordeel is dat je dan niet in de knoei komt met andere computers, en een vast IP-adres voor de Ecos hebt.Als laatste alternatief (maar er zijn er nog velen), zou je een Wifi access point (AP) kunnen aansluiten, en de DHCP server van de Ecos gebruiken. Echter is een pure AP niet meer zo makkelijk te koop als in het verleden. Veel Wifi routers hebben wel de mogelijkheid om als AP ingesteld te worden, maar dit is niet zo handig. (Overigens ben ik dan wel zo'n stumper die dat dan wel weer doet... )Jan-Peter
Deze bedoel ik, nog geen 16 euro.https://www.senetic.be/product/TL-WR841N?utm_source=vergelijk_be&utm_medium=cpc&utm_term=[66516-TL-WR841N][fbe2c02e-5096-4aee-bd9e-c19b767715c3]Of deze in Nederland, gratis verzending.https://www.amazon.nl/TP-Link-Wifi-router-100Mbps-poorten-draadloos-TL-WR841N/dp/B001FWYGJS/ref=asc_df_B001FWYGJS/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=430533494283&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=6020277114413284830&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1001063&hvtargid=pla-309593039960&th=1
(Overigens krijgen alle apparaten in mijn thuisnetwerk een adres dat begint met 192.168.178.xxx, dus geen 0 op de derde positie)
e hebt je Ecos op je thuisnetwerk aangesloten. Dan moet de optie 'DHCP server starten' uitstaan. En de optie 'IP Adres via DHCP configureren' moet aanstaan. Dan je Ecos opnieuw opstarten.Dan krijg je een IP adres vanuit je thuisnetwerk en zie je ook de andere 2 regels ingevuld staan.
Als je een vast adres wilt gebruiken, wat wel zo handig is wanneer je een mobiel wilt gebruiken met een app (je wilt immers niet steeds de IP adressen wijzigen, dan is het verstandig om de laatste 3 cijfers, van het na een herstart van de ECoS getoonde adres, te wijzigen in bijv 095.