Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company  (gelezen 48327 keer)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Gepost op: 26 augustus 2022, 12:11:11 »
Ik kreeg van de week een nieuwsbrief van DTS binnen. Met daarin de mededeling van een nieuwe Nederlandse fabrikant voor de digitale modelspoor: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company. Een bekende van het forum is de oprichter van het bedrijf: Karst. Het bedrijf is al een keer eerder genoemd in de aankondiging van de Wadlopers van PBModels. Dat zij verantwoordelijk waren voor het technische digitale deel van de Wadlopers. En in dit Zwitsers portret in 1:160 "Stugl-Stuls" (140x70) kan je op wat foto's al wat van de nieuwe producten zien liggen. Er is een nieuwe lijn met digitale producten zoals een nieuwe centrale, nieuwe schakeldecoders en terugmelders ontwikkeld. Nu gaan YAmoRC zich presenteren op OntraXS! Volgens de nieuwsbrief is dan ook de website en liggen de eerste producten in de winkel.

Ik ben benieuwd  (y)
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2022, 12:30:33 »
Op 1:zu160 was deze link al geplaatst: http://yamorc.de/
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5763
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2022, 13:44:34 »
Bij Bentink was in februari J.l. dit te zien:


Bron: Bentink

Demo baantje wat toen al een aantal modulen liet zien....

Gr, Ben.

H0_trainiac

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2022, 14:04:49 »
Hallo

Net even snel op de site gekeken.

Ik heb interesse in de draaischijf decoder.

Groeten Martin

PBModels

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
    • PBModels.nl
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2022, 14:17:34 »
Niet alleen in de Wadlopers, ook is de techniek van YAMoRC te vinden in de ICR(mh) modellen en alle toekomstige modellen van PB Models  (y)

Het was even door buffelen.

Rob Moerkerken

  • Offline Offline
  • Berichten: 764
  • Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2022, 15:29:35 »
Stond al een tijdje in de planning ...

Mooi dat het er nu eindelijk is, Karst levert wereld producten.  (y)
De draaischijf controller is zeer interessant.

gr. rob


Rob Moerkerken

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2022, 16:06:03 »
En op 1 oktober staat Karst met de hele module die hierboven staat afgebeeld in Ermelo op de Digitale Infodagen

Ik sluit me helemaal aan bij de reacties hierboven, we kunnen niet wachten om ook met de producten te gaan werken!
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #7 Gepost op: 26 augustus 2022, 16:34:29 »
Nu vraag ik me af wat de meerwaarde is van deze ontwikkeling? zo op het eerste zicht zie ik niet direct verschil met zijn digikeijs producten, de centrale is in 2 delen maar ook veel duurder, de terugmelders zijn ook identiek. Alle respect dat iemand nog ondernemer wil zijn in een niche markt maar of het gaat aanslaan? Alleen met service en ondersteuning kan er onderscheid gemaakt worden maar met spullen waar elk merk dezelfde producten in een ander doosje stopt??? Ik heb vele digikeijs producten en die doen hun ding, dus overstappen naar een ander merk zie ik niet zitten. Maar ik hoop voor Karst dat zijn producten gaan aanslaan. Echter nu al alles aankondigen met de melding dat de meeste producten pas in 2 Q 2023 beschikbaar zijn. De concurrentie heeft nu een jaar tijd om een tegenstrategie te bedenken.

evengoed succes gewenst.

Dirk
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #8 Gepost op: 26 augustus 2022, 17:08:18 »
Het is jammer dat je niet verder dan het formaat van  behuizing hebt gekeken.

Verschillen zijn er namelijk legio. De techniek en functionaliteit liggen mijlenver voor op "zijn" digikeijs producten. Al die ontwerpen zijn tenminste 7 jaar en sommige zelfs 13 jaar oud. Alle modules hebben moderne electronica en CPU's aan boord, zijn allemaal te updaten en dus compleet nieuw ontworpen.

Bovendien is YaMoRC een compleet ander merk/bedrijf:

- De modules worden in Duitsland (EU) geproduceert ==> Kwaliteit en Robuustheid
- De firmware is compleet en wordt doorontwikkeld, en blijft daardoor bij de tijd
- Dealers worden geacht om support en ondersteuning te geven op de producten

Maar vooral zijn de componenten slimmer. Zowel in functionaliteit, stabiliteit als bediengemak.


Klein voorbeeldje:

je schrijft: "...de terugmelders zijn ook identiek..."

Maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn:

- Met de ES-link kan je elke module programmeren vanuit de centrale of een LN module over USB. Voor elke module is er een configuratie programma of web-pagina.
- Adresnummers kan je individueel verschuiven of gebruiken als triggers voor wissels.
- Met de LN en ES modules kan je een schakelaar gebruiken om in een andere decoder een wissel te schakelen of een sein.
- met de centrale is het straks mogelijk om via de ingebouwde webserver via de smartphone of tablet elke module en decoder te benaderen en te programmeren.

en dan heb ik het alleen nog maar over de terugmelders...  De wissel- en schakeldecoders zijn al even revolutionair en uitgebreid :)
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2022, 18:34:06 door Reinout van Rees. Reden: citaat van voorstaande bericht weggehaald »
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?

DBCargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 388
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #9 Gepost op: 26 augustus 2022, 17:40:26 »
Verhaal

Dat je de moeite neemt om hierop te reageren is bewonderingswaardig. De beste man heeft de twee producten helemaal niet vergeleken op basis van specificaties, en loopt maar wat te raaskallen. Ook dat gemauw om het hele kleine prijsverschil met een digikeijs centrale kan je toch niet serieus nemen. Een ESU ecos kost €600+. De basis Roco z21 kost al rond de €250,- Mensen, STOP eens met zeuren over prijzen, het siert niet, en is ERG irritant.

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #10 Gepost op: 26 augustus 2022, 17:42:56 »
 Zoals Dirk zullen meer lezers zich dit af kunnen vragen.

Kleine moeite, hopelijk groot effect. Ik gun Karst het succes van YaMoRC.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2022, 19:38:03 door Martin Domburg »
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #11 Gepost op: 26 augustus 2022, 19:25:52 »
OK, blijkbaar een hekel punt. Ik heb duidelijk geschreven dat ik bewondering en respect heb in ondernemers die in deze niche markt risico's nemen. Ik ben een modelbaan liefhebber, ik rij digitaal en het werkt allemaal. Ben ik nu echt een uitzondering dat ik de meerwaarde niet zie in deze misschien technisch revolutionaire ontwikkeling. Mogelijks en het zij dan zo. Om dan gelijk te schelden? Ik zie ook niet waarom het prijsverschil niet in overweging genomen mag worden, Ik denk dat vele eventueel geïnteresseerden reeds digitaal uitgerust zijn en indien ze niet tevreden zijn met hun huidige spullen en naar een alternatief kijken ze dan zeker de prijs zullen vergelijken. Om dan ook de vergelijking te maken met een Ecos is voor mij totaal naast de kwestie, die mogelijkheden zijn niet te vergelijken. De enige centrale waarmee vergeleken kan worden is helaas de digikeijs en eventueel de z21. Wat betreft de doorontwikkeling daar ben ik het mee eens, er zijn idd leuke extra's maar zoals ik het begrijp uit de uitleg op de site zijn die extra's extra, dan moet je naast de centrale ook de interface extention aanschaffen, prima, en voor de techneuten een zeer waardevolle investering, echter voor mij en de doorsnee gebruiker toch mss niet zo'n noodzaak. Ik ken een beetje de digikeijs perikelen, ik snap ook wel dat verdere ontwikkeling moeilijk is, dus nogmaals mijn respect voor Karst als ondernemer. Ik kat het project zeker niet af, maar commercieel gezien lijkt het me een risico.
Maar ik ben helemaal geen ondernemer, gewoon een beste man die met treintjes speelt en die loopt te raaskallen.

met beleefde groeten

Dirk
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5763
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #12 Gepost op: 26 augustus 2022, 19:44:20 »
Je hoeft je niet te verontschuldigen Dirk en je kunt gewoon je mening geven. Ik heb er geen moeite mee en vindt het geblaf van DBCargo buitensporig maar dat is normaal tegenwoordig. ;D

En wat goed werkt bij jou thuis hoef je vooral niet te gaan vervangen, dat doe ik ook niet.

Overigens ben ik het ook niet met je eens. Innoveren is altijd van belang, ook voor de consument. En of het een risico is? Ik denk het niet maar da's meer gevoel dan verstand en Karst met het  bedrijf doen meer dan alleen dit.
Ik heb een keer het genoegen gehad "privé support" te krijgen bij Karst thuis en dat maakte indruk, dit naast alle zaken die we over en van hem lezen op fora en social media en ontmoetingen op beurzen en in winkels.

En tot slot komt er veel nieuwe functionaliteit naast ook een aantal nieuwe producten, Martin schrijft daar iets over.

Zo, genoeg veren.... ;)

Gr, Ben.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8387
  • Nooit uitgeklust....
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #13 Gepost op: 26 augustus 2022, 19:46:32 »
Anyways, ik wens Karst heel veel succes met deze nieuwe onderneming. Blijf ons vooral met mooie producten verrassen! (y)

Cor--24

  • Offline Offline
  • Berichten: 786
  • Vier het leven, het duurt maar even.
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #14 Gepost op: 26 augustus 2022, 20:35:07 »
Petje af om van je hobby langzamerhand je werk kunt maken. Ook al ken ik je niet, Karst, heel veel succes. (y) (y)
Mvg.

Cor