Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 09:12:03
Station Roodeschool door Sven
Vandaag om 08:56:02
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:39:43
Al mijn goede ideeën... door henk
Vandaag om 08:38:22
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 08:21:03
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door MOVisser
Vandaag om 08:13:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 07:37:56
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 06:57:37
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
  

Auteur Topic: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company  (gelezen 48887 keer)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15428
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #30 Gepost op: 28 augustus 2022, 20:49:41 »
Oh sh*t ja, da's waar  ;D ;D ;)

schipcas

  • Lid van de AMC, Amsterdamse Modelbouw Club
  • Offline Offline
  • Berichten: 293
    • Amsterdamse modelbouw vereniging
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #31 Gepost op: 29 augustus 2022, 07:43:50 »
Karst, mooie ontwikkeling. Wellicht heb ik niet goed gekeken, maar mis ik nu nog een decoder voor wisselmotoren, zoals fulgurex en conrad? Of kan dat met een van de nieuwe producten. De wisseldecoders welke ik op je site heb gezien, zijn bedoeld voor "solenoïde" wisselspoelen.
Mogelijk tot ziens op OT
Grtz,
Henk
Als hadden komt, is hebben te laat!

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #32 Gepost op: 29 augustus 2022, 09:33:15 »
Even een kleine sneakpeak op de nieuwe LN module YD6016LN. Via de LN module kan door gebruik te maken van de ES-Link, de ernaast gelegen YD8044 Schakeldecoder programmeren. Op de LN zit de USB aansluiting om de modules aan te sluiten op de computer.



 20220824_203613 by Martin Domburg, on Flickr

20220824_203618 by Martin Domburg, on Flickr|

Het programmeren gaat heel simpel via de slimme ES-Link oplossing die ook functioneel is via de S88n ingang. Zoals hie rte zien is op de YD8116 Seindecoder.

IMG-20220824-WA0047 by Martin Domburg, on Flickr

De LocoNet converter YD6096LN-S88N hebben we al een tijdje in de winkel liggen. Ideaal voor diegene die toch over willen stappen naar een centrale zonder S88 zoals de Z21.

20220826_130902 by Martin Domburg, on Flickr


Mooie ontwikkelingen, wat ik alleen nog mis in het rijtje was een servo decoder voor wissels aan te sturen.
Maar ik kan hem gemist hebben.

Ik verwacht zeker wel dat die er ook zal komen  (y)
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4060
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #33 Gepost op: 29 augustus 2022, 10:48:54 »
Ik mis eigenlijk de loconet interface op de schakeldecoders als ik zo eerlijk mag zijn. Ik vind loconet in dit opzich handig, zodat je bijvoorbeeld een terugmelder kan gebruiken icm knopjes om zo wissels en wisselstraten te stellen. Of dat je de terugmelders direct seindecoders laat aansturen (wat ze wel kunnen) maar dan zonder de DCC bus en zonder een centrale er tussen.

Dat maakt de loconet bus ook goed toepasbaar op bijvoorbeeld analoge banen of banen met crappy centrales. ( <= centrales zonder loconet  :P ). Ik heb zelf lange tijd met een mobile station gereden, maar wissels moest ik allemaal analoog aansturen. En ik moest lange draden trekken...

@Karst, Ik weet niet of dit in de planning staat of je het al gerealiseerd heb, maar die terugmelders daar kan je met een beetje software natuurlijk ontzettend leuke dingen mee doen. Ik denk dan een een GUI waarin je een simpel emplacement kan tekenen waarin alle wissels komen te staan met hun adressen en waarbij je de inputs van de terugmelder dan kan gebruiken voor rijwegen of bijvoorbeeld een compleet NX systeem. 1x de layout in de terugmelder schieten en je kan de terugmelder gebruiken voor je schakelpaneel bij je emplacement met alle rijwegen ed ingebakken. Dan heeft men ook geen computer nodig om de logica af te handelen.

Anyways dat zijn mijn 2 centen.

Ik vind het verder een erg mooie lijn aan producten. Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk wat jouw centrale beter doet de dan DR5000. Zonder de uitbreiding lijkt hij minder te kunnen. De enige toevoeging die ik zie, is volgens mij de webserver functionaliteit  ???

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Spoor010

  • Online Online
  • Berichten: 614
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #34 Gepost op: 29 augustus 2022, 11:04:12 »
Zijn de producten van YAMoRC straks ook benaderbaar (voor een update bv) via een Apple computer?   ???
Met Digikeijs moet ik nu altijd een Windows computer lenen voor bv een update.  :(
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam, Frank.

DBCargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 391
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #35 Gepost op: 29 augustus 2022, 11:44:51 »
Anyways dat zijn mijn 2 centen.

Ik vind het verder een erg mooie lijn aan producten. Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk wat jouw centrale beter doet de dan DR5000. Zonder de uitbreiding lijkt hij minder te kunnen. De enige toevoeging die ik zie, is volgens mij de webserver functionaliteit  ???

1: De verbeteringen zitten in de mogelijkheid om 6 verschillende netwerk protocollen tegelijk te gebruiken. Dat kan een DR5000 niet, en is ERG handig. Ter illustratie; ik wil graag een ESU Mobile control gebruiken voor het aansturen van de treinen op het rangeerplein, maar dat kan alleen onder één protocol. De rest werkt dan dus niet meer, zoals de verbinding tussen PC en software. Ook de toevoeging van railcom (weliswaar met de uitbreiding, maar die kost niet zoveel) is erg waardevol denk ik.
2: Je hebt het over loconet verbindingen tussen schakeldecoders en terugmelders. Dat zou inderdaad handig zijn. Maar het (lijkt) alsof je bewust kiest voor de term 'simpel emplacement'. Als je een veel ingewikkelder emplacement maakt, en je moet al die regels toevoegen in die interface, ben je wel even zoet. Ter illustratie;



Een stukje van de baan bij mn vader. Dus je suggestie zou prima zijn voor een klein emplacement, maar hoe groter en ingewikkelder, hoe moeilijker al die rijwegen worden. Door die complexiteit leg je de lat wel heel hoog voor de gemiddelde modelspoorder. Het moet in een zekere zin toch wel een beetje plug en play blijven als je een brede markt wil aanspreken.

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 448
  • Steel is king!
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #36 Gepost op: 29 augustus 2022, 12:59:05 »
De LocoNet converter YD6096LN-S88N hebben we al een tijdje in de winkel liggen.


Kun je er daar verschillende tegelijk in een loconet systeem gebruiken en zo meerdere 'kettingen'S88(N) maken?
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4060
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #37 Gepost op: 29 augustus 2022, 13:17:53 »
Een stukje van de baan bij mn vader. Dus je suggestie zou prima zijn voor een klein emplacement, maar hoe groter en ingewikkelder, hoe moeilijker al die rijwegen worden. Door die complexiteit leg je de lat wel heel hoog voor de gemiddelde modelspoorder. Het moet in een zekere zin toch wel een beetje plug en play blijven als je een brede markt wil aanspreken.

Nee in tegendeel zelfs. Bekijk het plaatje.

Net zoals in anyrail, teken je je emplacement in een GUI. Je geeft elke wissel een adres, misschien 2 adressen voor een engelsman/drieweg.
Dan plaats je de start-stop knopjes in de GUI, die geef je dan een nummertje die overeenkomt met een input op de terugmelder. Als laatste schiet je via USB de informatie van je layout naar de terugmelder en dan ben je er al. De terugmelder kan zelfstandig een route zoeken tussen 2 gelijktijdig ingedrukte knopjes. Zo hoef je niet 5x5 = 30 verschillende rijwegen handmatig in te voeren.

En als Karst er nou nog echt zin in heeft, kan hij ook echte bezetmelders toevoegen zodat er een alternatieve route gevonden kan worden om een bezet spoor heen  ;D

In dit specifieke voorbeeld zou ik bijvoorbeeld een 11e knopje toepassen om alles op rechtuit te zetten. Dan moet je voor elke wissel wel een soort 'default' stand opgeven. Maar ook dit... dit kan 1 muisklikje zijn.



Dit hier kan dus allemaal met een beetje software liefde. Heb je niet genoeg knopjes, neem er een S88 uitbreiding bij. Voeg hier dan nog een paar loconet schakeldecoders bij en een losse loconet voeding en je hebt een standalone NX systeem.

Ik ga er niet verder over door. Het idee is duidelijk zo. Anders ga ik misschien moderators boos maken  ::) iets met off-topic of draadje kapen of weet ik veel  :P

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7402
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #38 Gepost op: 29 augustus 2022, 13:30:52 »
Zijn de producten van YAMoRC straks ook benaderbaar (voor een update bv) via een Apple computer?   ???

Volgens mij wel. Bij de verschillende doosjes staat dit:

Citaat
With our YD9101-Config or YD7100-Command, configuration can be done via built-in web interface. No need for PC-software or Phone/Tablet Apps !

Dus met de standaard centrale of een apart configdoosje kan je via je browser op een willekeurig apparaat de boel configureren. Mooie optie.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10232
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #39 Gepost op: 29 augustus 2022, 17:07:22 »
Dank allemaal voor de belangstelling (y) ( en alle vragen, ik zal ze zo volledig mogelijk proberen te beantwoorden )

Citaat van: Remunj
Wordt druk bij Karst op OT.  ;D

Gezellig :)

Citaat van: schipcas
Karst, mooie ontwikkeling. Wellicht heb ik niet goed gekeken, maar mis ik nu nog een decoder voor wisselmotoren, zoals fulgurex en conrad? Of kan dat met een van de nieuwe producten. De wisseldecoders welke ik op je site heb gezien, zijn bedoeld voor "solenoïde" wisselspoelen.

Daarvoor is de YD8116 geschikt, waar dan ons Motoraandrijvings-Interface YD9640 aan past.

Citaat van: Montanbahn
Kun je er daar verschillende tegelijk in een loconet systeem gebruiken en zo meerdere 'kettingen'S88(N) maken?

Ja, dat kan. Elke YD6069LN kan 96 Ingangen aan (6x 16-bit s88N modules) in totaal heeft LocoNet plek voor 4096 melders. Dus c.a. 40 Volbezette YD6096LN  ::)


Citaat van: Reinout van Rees
Volgens mij wel. Bij de verschillende doosjes staat dit:
Dus met de standaard centrale of een apart configdoosje kan je via je browser op een willekeurig apparaat de boel configureren. Mooie optie.

Klopt (y) goed gelezen ;)  Het idee erachter is de "Zero Software Install". Dus geen spul, prut en apps op je PC, Mac, Tablet, Phone. Gewoon je browser starten en b.v. http://YD7100.local intikken en je centrale wordt gevonden.


1: De verbeteringen zitten in de mogelijkheid om 6 verschillende netwerk protocollen tegelijk te gebruiken. Dat kan een DR5000 niet, en is ERG handig. Ter illustratie; ik wil graag een ESU Mobile control gebruiken voor het aansturen van de treinen op het rangeerplein, maar dat kan alleen onder één protocol. De rest werkt dan dus niet meer, zoals de verbinding tussen PC en software. Ook de toevoeging van railcom (weliswaar met de uitbreiding, maar die kost niet zoveel) is erg waardevol denk ik.

Eveneens goed de beschrijvingen gelezen (y)

Citaat van: bask185
Net zoals in anyrail, teken je je emplacement in een GUI. Je geeft elke wissel een adres, misschien 2 adressen voor een engelsman/drieweg.
Dan plaats je de start-stop knopjes in de GUI, die geef je dan een nummertje die overeenkomt met een input op de terugmelder. Als laatste schiet je via USB de informatie van je layout naar de terugmelder en dan ben je er al. De terugmelder kan zelfstandig een route zoeken tussen 2 gelijktijdig ingedrukte knopjes. Zo hoef je niet 5x5 = 30 verschillende rijwegen handmatig in te voeren.

En als Karst er nou nog echt zin in heeft, kan hij ook echte bezetmelders toevoegen zodat er een alternatieve route gevonden kan worden om een bezet spoor heen  ;D

In dit specifieke voorbeeld zou ik bijvoorbeeld een 11e knopje toepassen om alles op rechtuit te zetten. Dan moet je voor elke wissel wel een soort 'default' stand opgeven. Maar ook dit... dit kan 1 muisklikje zijn.
Dit hier kan dus allemaal met een beetje software liefde. Heb je niet genoeg knopjes, neem er een S88 uitbreiding bij. Voeg hier dan nog een paar loconet schakeldecoders bij en een losse loconet voeding en je hebt een standalone NX systeem.

Mooie ideeen Bas ;)  Ik zou je misschien de Atmel Studio Projecten moeten geven :P  Maar gaat te ver voor deze simpele modules.

En voor LocoNet Wissel-/Schakeldecoders kun je bij mijn collega terecht: https://uhlenbrock.de/de_DE/produkte/servdec/I26ABADC-001.htm!ArcEntryInfo=0004.0.I26ABADC


Citaat van: Spoor010
Zijn de producten van YAMoRC straks ook benaderbaar (voor een update bv) via een Apple computer?   ???
Met Digikeijs moet ik nu altijd een Windows computer lenen voor bv een update.  :(

Ja, dat is de bedoeling van het modulaire systeem. De WebServer van de Centrale of de Configureermodule moet dan wel op je Netwerk aangesloten zijn, zodat het de Firmware zelf naar zich kan downloaden.
Behalve de eigen FirmWare ( Wat andere systemen ook wel kunnen, de z.g. OTA update ) kan ook de Firmware van de andere YD-modules gedownload worden en door de ES-Link in de betreffende modules gepompt worden.

Toekomstmuziek ? Nee, direct beschikbaar ? Ook nog nee. Helaas zijn de benodigde chips nog tot Q2-2023 lastig te verkrijgen.

Mooie ontwikkelingen, wat ik alleen nog mis in het rijtje was een servo decoder voor wissels aan te sturen.
Maar ik kan hem gemist hebben.

Nee, je hebt hem niet gemist. We werken nog aan de specs. Het moet natuurlijk wel iets speciaals worden, van 13 in een dozijn Servodecoders zijn er al veel op de markt ;)


Zo, Ik hoop dat ik niemand's vraag heb gemist. Mis je een antwoord op je vraag, gewoon opnieuw stellen ;)

Grtzz,
Karst

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #40 Gepost op: 29 augustus 2022, 17:14:58 »
Karst,

Ik ben al een tijdje onder de indruk van je ontwerpen en wens je veel succes met je firma.

Komt er voor de 3 rail rijder nog een ontwikkeling met betrekking tot S88 ground/massa en diodetruc?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10232
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #41 Gepost op: 29 augustus 2022, 17:28:29 »
Jelmer,


Op de Website en de interne planning staan ze wel. Hebben echter momenteel geen prio. Ik kan m'n "chippies" maar 1x versolderen. En daarbij hebben de CS-varianten voorrang momenteel.

Maarrrr.... er zit nog wel iets geheel anders in de pen/pijplijn :P

Sneak preview van een productstudie voor over 2-3 jaar:



Grtzz,
Karst



Duikeend

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 2325
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #42 Gepost op: 29 augustus 2022, 17:35:50 »
uiteraard ook van mij veel succes gewenst. en nu het een beetje op een wensen draadje begint te lijken: hoe zit het met bidib integratie?  ;D
Huidige projectje: mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #43 Gepost op: 29 augustus 2022, 17:38:36 »
Lekker bezig,
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2022, 17:42:36 door Martin Domburg »
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re: Nieuwe fabrikant: YAMoRC: Yet another Model Railroad Company
« Reactie #44 Gepost op: 29 augustus 2022, 18:29:44 »
5*5 is nog altijd 25.
Jeroen