Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 09:25:10
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
NS 1700 transfers door Kees-Jan
Vandaag om 08:23:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 05:42:42
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: NS bestelt DD-NG bij CAF  (gelezen 6271 keer)

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4973
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #30 Gepost op: 24 August 2022, 21:34:08 »
Citaat
Wat is het voordeel?

Het voordeel van enkeldek en dubbeldeks rijtuigen is dat je niet perse in een dubbeldeks moet gaan zitten wanneer je met je hutkoffer op pad moet.

Elke keer als ik naar A'dam centraal of Schiphol moet -> *** virm. Nu vind ik het een mooie trein daar niet van, maar die koffer... die trappetjes... die net te kleine nutteloze bagage rekken...in de spits...

Niet alles was vroeger beter, maar bagagerekken in treinen wel.


Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 822
  • Steel is king!
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #31 Gepost op: 25 August 2022, 09:43:04 »
Bagage is sowieso een serieus probleem. Als het beter is voor het millieu om met de trein te gaan reizen, ook de vakantie trips (ipv vliegen) dan zou het toch erg fijn zijn als er fatsoenlijke paatsen voor bagage gecreëerd gaan worden. Misschien is de al oude bagagewagen wel weer een idee (maar waarschijnlijk wil iedereen op z'n koffer zitten :-X)
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7196
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #32 Gepost op: 25 August 2022, 09:53:38 »
Snap niet zo goed waarom iedereen altijd de gehele inloopkast in de koffer prakt voor een weekje naar Ibiza.

Meestal past mijn zooi wel in een daypack. Mag in het vliegtuig mee als handbagage (in zoverre ik nog vlieg).
En kan in de trein met gemak in het rek-ook in de dubbeldekkert.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #33 Gepost op: 25 August 2022, 10:17:39 »
Omdat veel “influencers” (laat ik het schijtwoord maar gebruiken) net doen of ze het halve jaar daar zitten.

Dus in dat lange weekend vooral heel veel selfies maken met heel veel verschillende kleding aan.
Kan je t hele jaar op teren  ::)
« Laatst bewerkt op: 25 August 2022, 10:36:42 door Reinout van Rees. Reden: Kwalificatie weggehaald, voegt niets toe »
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4973
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #34 Gepost op: 25 August 2022, 10:24:04 »
Wij hebben redelijk simpele en niet te grote koffers. Maar je moet ze nog steeds dat trappetjes op en af slepen. Dan moet je die deur ook nog open duwen. Het is simpelweg niet handig. Ik zou dan liever zo'n duitse dubbeldekker willen zien waarbij de deuren leiden naar de onderste verdieping.

Mod: foto weggehaald, geen rechten

(ovb, ik heb geen idee hoe zo'n ding van binnen er uit ziet  ::) )

Die Scotrail treinen hebben per DMU een bagage compartiment. Volgens mij zal je dat in menig land aantreffen? En dan heb je nog de bagagerekken boven de stoelen.




Ik ben alleen in NL zo doodsbang dat je je bagage kwijt bent op de eerste en laatste dag dat je zoiets hier zou gebruiken.
Dus ja
Citaat
Citaat
(maar waarschijnlijk wil iedereen op z'n koffer zitten :-X)
dit idd....

Een enkeldeks rijtuig met verhoogde stoelen waar je koffer onder past, of gewoon stoelen met grote 'ouderwetste' bagagerekken waar je koffer veilig boven je hoofd staat... dat in een dubbeldekker.. Ik vind het een goed idee.

Bas
« Laatst bewerkt op: 25 August 2022, 13:49:00 door Reinout van Rees. Reden: Foto weggehaald »
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #35 Gepost op: 25 August 2022, 10:35:02 »
Maar grote rekken boven de stoelen werkt niet bij een dubbeldekker, want die hebben een lager plafond.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26637
    • Pagina van klaas
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #36 Gepost op: 25 August 2022, 10:36:00 »
Ik zou dan liever zo'n duitse dubbeldekker willen zien waarbij de deuren leiden naar de onderste verdieping.
Ik denk dat die bij een Nederlands perron de deuren niet open krijgt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4973
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #37 Gepost op: 25 August 2022, 11:53:59 »
Dan maar goed dat men gemixte enkel en dubbeldekkers heeft bedacht.... nu nog hopen dat wij die ook krijgen hier...
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #38 Gepost op: 25 August 2022, 11:58:21 »
« Laatst bewerkt op: 25 August 2022, 12:08:19 door Jeronimos »
Jeroen

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 822
  • Steel is king!
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #39 Gepost op: 25 August 2022, 11:59:25 »
Snap niet zo goed waarom iedereen altijd de gehele inloopkast in de koffer prakt voor een weekje naar Ibiza.

Ik ga vaak 3 a 4 weken en dan niet naar Ibiza, waar een zwembroek en tandenborstel al genoeg is  ::)
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 166
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #40 Gepost op: 25 August 2022, 20:00:01 »
[...]
Die Scotrail treinen hebben per DMU een bagage compartiment. Volgens mij zal je dat in menig land aantreffen? En dan heb je nog de bagagerekken boven de stoelen.


Dit lijkt mij een "Class 156" met rookcoupé  ::). & ze zijn ook fijn voor je rug.
Inmiddels kun je voor £10 ook in de "fietsenaanhangwagan", verbouwde "class 153" naar Oban. Zou ik maar doen.
MVG,
---Peter.