Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ronald100
Vandaag om 10:41:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 10:39:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:30:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 09:49:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 09:40:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 09:25:27
Layne, Somewhere South. door tothebeach
Vandaag om 09:25:04
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 09:18:27
Kibri station CALW ingekort als NS station door eichddraig
Vandaag om 08:29:06
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:28:21
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
11 September 2025, 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
11 September 2025, 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
11 September 2025, 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
11 September 2025, 20:52:20
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
11 September 2025, 19:56:37
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
11 September 2025, 19:23:44
  

Auteur Topic: NS bestelt DD-NG bij CAF  (gelezen 6494 keer)

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5029
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #30 Gepost op: 24 August 2022, 21:34:08 »
Citaat
Wat is het voordeel?

Het voordeel van enkeldek en dubbeldeks rijtuigen is dat je niet perse in een dubbeldeks moet gaan zitten wanneer je met je hutkoffer op pad moet.

Elke keer als ik naar A'dam centraal of Schiphol moet -> *** virm. Nu vind ik het een mooie trein daar niet van, maar die koffer... die trappetjes... die net te kleine nutteloze bagage rekken...in de spits...

Niet alles was vroeger beter, maar bagagerekken in treinen wel.


Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 880
  • Steel is king!
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #31 Gepost op: 25 August 2022, 09:43:04 »
Bagage is sowieso een serieus probleem. Als het beter is voor het millieu om met de trein te gaan reizen, ook de vakantie trips (ipv vliegen) dan zou het toch erg fijn zijn als er fatsoenlijke paatsen voor bagage gecreëerd gaan worden. Misschien is de al oude bagagewagen wel weer een idee (maar waarschijnlijk wil iedereen op z'n koffer zitten :-X)
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #32 Gepost op: 25 August 2022, 09:53:38 »
Snap niet zo goed waarom iedereen altijd de gehele inloopkast in de koffer prakt voor een weekje naar Ibiza.

Meestal past mijn zooi wel in een daypack. Mag in het vliegtuig mee als handbagage (in zoverre ik nog vlieg).
En kan in de trein met gemak in het rek-ook in de dubbeldekkert.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Dave.......

  • Online Online
  • Berichten: 4431
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #33 Gepost op: 25 August 2022, 10:17:39 »
Omdat veel “influencers” (laat ik het schijtwoord maar gebruiken) net doen of ze het halve jaar daar zitten.

Dus in dat lange weekend vooral heel veel selfies maken met heel veel verschillende kleding aan.
Kan je t hele jaar op teren  ::)
« Laatst bewerkt op: 25 August 2022, 10:36:42 door Reinout van Rees. Reden: Kwalificatie weggehaald, voegt niets toe »
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5029
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #34 Gepost op: 25 August 2022, 10:24:04 »
Wij hebben redelijk simpele en niet te grote koffers. Maar je moet ze nog steeds dat trappetjes op en af slepen. Dan moet je die deur ook nog open duwen. Het is simpelweg niet handig. Ik zou dan liever zo'n duitse dubbeldekker willen zien waarbij de deuren leiden naar de onderste verdieping.

Mod: foto weggehaald, geen rechten

(ovb, ik heb geen idee hoe zo'n ding van binnen er uit ziet  ::) )

Die Scotrail treinen hebben per DMU een bagage compartiment. Volgens mij zal je dat in menig land aantreffen? En dan heb je nog de bagagerekken boven de stoelen.




Ik ben alleen in NL zo doodsbang dat je je bagage kwijt bent op de eerste en laatste dag dat je zoiets hier zou gebruiken.
Dus ja
Citaat
Citaat
(maar waarschijnlijk wil iedereen op z'n koffer zitten :-X)
dit idd....

Een enkeldeks rijtuig met verhoogde stoelen waar je koffer onder past, of gewoon stoelen met grote 'ouderwetste' bagagerekken waar je koffer veilig boven je hoofd staat... dat in een dubbeldekker.. Ik vind het een goed idee.

Bas
« Laatst bewerkt op: 25 August 2022, 13:49:00 door Reinout van Rees. Reden: Foto weggehaald »
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Dave.......

  • Online Online
  • Berichten: 4431
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #35 Gepost op: 25 August 2022, 10:35:02 »
Maar grote rekken boven de stoelen werkt niet bij een dubbeldekker, want die hebben een lager plafond.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26779
    • Pagina van klaas
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #36 Gepost op: 25 August 2022, 10:36:00 »
Ik zou dan liever zo'n duitse dubbeldekker willen zien waarbij de deuren leiden naar de onderste verdieping.
Ik denk dat die bij een Nederlands perron de deuren niet open krijgt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5029
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #37 Gepost op: 25 August 2022, 11:53:59 »
Dan maar goed dat men gemixte enkel en dubbeldekkers heeft bedacht.... nu nog hopen dat wij die ook krijgen hier...
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #38 Gepost op: 25 August 2022, 11:58:21 »
« Laatst bewerkt op: 25 August 2022, 12:08:19 door Jeronimos »
Jeroen

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 880
  • Steel is king!
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #39 Gepost op: 25 August 2022, 11:59:25 »
Snap niet zo goed waarom iedereen altijd de gehele inloopkast in de koffer prakt voor een weekje naar Ibiza.

Ik ga vaak 3 a 4 weken en dan niet naar Ibiza, waar een zwembroek en tandenborstel al genoeg is  ::)
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 169
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #40 Gepost op: 25 August 2022, 20:00:01 »
[...]
Die Scotrail treinen hebben per DMU een bagage compartiment. Volgens mij zal je dat in menig land aantreffen? En dan heb je nog de bagagerekken boven de stoelen.


Dit lijkt mij een "Class 156" met rookcoupé  ::). & ze zijn ook fijn voor je rug.
Inmiddels kun je voor £10 ook in de "fietsenaanhangwagan", verbouwde "class 153" naar Oban. Zou ik maar doen.
MVG,
---Peter.