Zo'n segment draaischijf is altijd een mooi ding. Ik heb in onze baan die van Noch ingebouwd. Die had wel een zaagmal, maar de 3 railaansluitingen met ingebouwde originele servo waren niet nauwkeurig. De brug stopte niet steeds exact op de juiste plek, vooral bij het midden niet. Gevolg; ontsporingen. Dus hebben we er een stappenmotor- aandrijving ingezet die met een Arduino en DCC adressen wordt aangestuurd. Nu rijden treinen automatisch op de drie aansluitpunten op en af met iTrain. Hopelijk heeft Faller dit beter voor elkaar.Eeg
Ik loop tegen het gelijke probleem aan
Maar dat nul-positioneren gebeurt (uiteraard) zodra er spanning op gezet wordt.
(in mijn geval Z21) centrale is opgestart
Die servo's bewegen altijd een beetje als de spanning wordt ingeschakeld en ze nog geen signaal hebben. Aard van het beestje.Om dat kleine inschakel 'hupje' te voorkomen (als je er dus last van heb) kan je met zo'n 40 cent relais printje de voedingsspanning van de servo inschakelen, nadat je het signaal aanbiedt. Dat relais laat je dan tijdens bedrijf gewoon continu aan staan.Vooropgesteld geldt: if it ain't broke, don't try to fix it ofwel. Als je er niet echt hinder aan ondervindt, hoef je ook niks op te lossen Bas