Ik heb geen idee of een keerlus gemakkelijk is op te lossen namelijk.grTon
.......... Echte keerlus in de Selketalbahn bij Stiegehttp://www.hsb-wr.de/hsb_barrierefrei/hsb/streckennetz/home.htm....
Helaas zorgen keerlussen hier weer voor een ‘probleem’. Aan het begin of eind van dekeerlus ontmoet spoorstaaf a namelijk spoorstaaf b. Op dit ontmoetingspunt leggen we deovergang tussen 2 blokken. Tot zover geen probleem, want de TM51/H uitgangen zijnvolledig symmetrisch. Het ‘probleem’ zit nu echter in de detectie. Immers spoorstaaf a isrechtstreeks verbonden met de TM51/H uitgang terwijl spoorstaaf b overal via een detectorof diode is geschakeld. De wielen van een lok of rijtuig dat op de blokovergang staat zorgt ernu voor dat zowel de detector voor als de detector na de blokovergang wordt kortgesloten,zodat beide detectoren niet werken.Ook dit is te voorkomen door ook in de leiding naar spoorstaaf a steeds 2 diodes op tenemen. Als je geen keerlussen hebt kun je de diodes in het ‘a’ circuit veilig weglaten. Ook indie blokken die niet grenzen aan een keerlusovergang kun je besparen op diodes. Realiseerje echter dat je voor 32 blokken (ongeacht het aantal secties) slechts 64 diodes extra nodighebt om dit principe consequent door te voeren: totale kosten ca € 2,50 Opbrengst: nooitmeer hoofdbrekens over keerlussen.
keerlussen zijn bij gelijkspanning erg simpel op te lossen .......
Bovenstaand is een gedeelte uit de handleiding van Dinamo (meer specifiek de handleiding van de CD16)Als je de CD16 dus volledig opbouwd heb je er geen last meer van. Moet je natuurlijk wel alles goed instellen in Koploper, maar dat is met elk systeem.Groeten,Patrick
Voordat het dinamo systeem afgeschoten wordt is het misschien handig om je de link naar de Dinamo-site te geven kun je alles rustig eens doorlezen.http://home.hccnet.nl/leon.van.perlo/Groeten,Patrick