Je moet de naam van het produkt loskoppelen van het produkt. Of het nou 17.5of 17.471264 of 18.2 of 18.83 mm is, dit maakt toch helemaal niet uit lijkt mij. . We hebben het over iets meer dan 0.5mm verschil. Maar als je normaal spoor (16.5mm) naast breedspoor gedeelte (17.5 of 18.2 of 18.83 mm ), dan zie je hier tussen wel het verschil, kan een leuk effect hebben.1520mm op schaal gaat niet. Je kan het wel benaderen. Hierbij probeer ik dingen voor te dragen om het misschien iets eenvoudiger te maken.
Maar even terug koment op die schaal P4.Dat lijkt mij wel iets.Maar welke moet ik dan nemen?Want op die site staan er zo veel...En ik wil het net zo maken als op de grens tussen Polen en Oekraine.Dus 4 railstaven.Gaat dat ook lukken met H0 en P4?
Ik snap het even niet, de BWE rijdt toch op normaalspoor?Groet David
Deze link geeft een mooie beschrijving van het omsporen van normaalspoor naar russisch breedspoor: http://de.wikipedia.org/wiki/Umspuranlage
Verder staat de P voor proto, dat betekent dat de afmetingen van flenzen volgens de schaalverhouding gemaakt worden, en dus niet veel te grof zoals bij 00 en H0.Dat heeft ook weer gevolgen voor de groefwijdte in wissels en kruisingen, die wordt ook op schaal, dus veel smaller.
Dit snap ik niet zo goed:Het gaat om de laatste zin.Hoe kan breedspoor smaller worden?
Ik snap ook niet goed waarom dat hele P4 verhaal erbij gesleept is. Het heeft eigenlijk weinig met je oorspronkelijke vraag te maken. De spoorwijdte van P4 is ruim een mm groter dan wat je eigenlijk zou moeten hebben voor je breedspoor
Ze hebben zelfs kant klaar flexrail op 18.2 mm (zeker te gebuiken voor een breedspoor variant van 1:87
Ik snap ook niet goed waarom dat hele P4 verhaal erbij gesleept is. Het heeft eigenlijk weinig met je oorspronkelijke vraag te maken. De spoorwijdte van P4 is ruim een mm groter dan wat je eigenlijk zou moeten hebben voor je breedspoor. Dus ben je net zo nat als bij gewoon 16,5 mm spoor, maar dan in de andere richting.
Het wordt wel een beetje verwarrend, want ik heb het idee dat we hier en daar langs elkaar heen zitten te *u**e*.
Is het een bouwpakket of is het kant en klaar rails?
Je zegt dat het dan net zo nat word als bij H0 schaal 16,5mm.Daar concludeer ik uit dat je bedoel dat 16,5mm ook niet 100% correct is.Als 16,5mm niet 100% correct is, waarom moet breedspoor dan wel correct zijn.Als je bijde niet correct hebt, dan zie je juist nog het minste.Want dan is de fout gelijk.